أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۷۹۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
جمشید مشایخی مطرح کرد
جمشید مشایخی گفت: وظیفه هنرمندان است که به کشتار مردم بی‌گناه غزه واکنش نشان دهند.
ه گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، این هنرمند در گفت‌وگویی مطرح کرد: از آنجایی که هنرمندان واقعی قلبشان برای مردم می‌طپد، این وظیفه اصلی این قشر از جامعه است که نسبت به کشتارهای بی‌رحمانه همنوعانشان واکنش نشان دهند و از این جنایات ابراز تاسف و بیداد کنند.

وی افزود: نه اینکه این مطلب منحصرا به اسرائیل بازگردد بلکه هر کشوری که مردم بی‌گناه را آماج حمله‌ها و خواسته‌های خود قرار دهد باید با ابراز تنفر عمومی رو به رو شود.

مشایخی گفت: تصور اینکه بچه‌های کوچک و مادران بی پناهشان مورد حمله این ارتش اهریمنی قرار گرفته‌اند آدم را دیوانه می‌کند و سکوت هنرمندان در این مسئله اصلا جایز نیست.

وی تاکید کرد: حمله عراق به کشور ما هم نمونه‌ای از رفتارهای اهریمنی بود که هنوز هم هنرمندان به نسبت عمق فاجعه در آن سال‌ها ساکت نشسته‌اند و آنچنان که باید و شاید فیلم و سریالی درباره‌اش نمی‌سازند.

این هنرمند گفت: این روزها مردم ما نشسته‌اند و سریال‌های مبتذل ترکیه‌ای را تماشا می‌کنند و در مقابل سریالی هم از طرف ما ساخته نمی‌شود که مردم با حقایق و ارزش‌هایی که لازم است آشنا کند و همه چیز طوری پیش می‌رود که انگار فیلمسازان ما خودشان ترجیح می‌دهند که مردم پای سریال‌های غربی بنشینند.

مشایخی معتقد است : هنر کاری دلی است و به سیاست ربطی ندارد و اگر تظاهر را کنار بگذاریم و با قلبمان به سراغ ساخت آثار ارزشی و اعتقادی برویم قطعا مردم را جلب خواهیم کرد.

وی درباره آثار مورد علاقه‌اش در سینمای دفاع مقدس گفت: وقتی اثری دلی باشد و از عمق وجود به سراغ حقیقت برود قطعا اثرگذار خواهد شد مانند فیلم‌های ابراهیم حاتمی‌کیا در صورتی که اگر فیلم هایی بخواهد خودش را مطرح کند، فایده‌ای ندارد.

جمشید مشایخی پس از 4دهه حضور در سینمای ایران پرده از گلایه‌ای قدیمی برداشت و گفت: من طرحی دفاع مقدسی دارم که 6سال است منتظر اقدام و مجوز مانده و با هیچ حمایتی از سوی دولت مواجه نشده است.

وی در خلاصه‌ای از این طرح توضیح داد: ماجرای پسری ثروتمند و شاعر است که بدون اجازه پدرش به جنگ می‌رود و وصیت می‌کند اعضای بدنش را اهدا کنند و در شب اول عملیات اتفاقاتی رخ می دهد که مسیر داستان را عوض می‌کند.

مشایخی همچنین از طرح تهیه نامه جمعی هنرمندان و سینماگران کشور خطاب به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل که توسط جشنواره فیلم مقاومت انجام شده است، استقبال کرد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها