أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۷۹۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
نخستین کمک هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم فلسطین با هماهنگی هلال‌احمر فلسطین در زمینه‌های بهداشتی، دارویی و درمانی به ارزش ۲ میلیارد ریال ارسال شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «وطن امروز»، سیداحمد موسوی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر  با اشاره به برگزاری جلسه ستاد هماهنگی کمک‌رسانی به غزه با اعلام اینکه کمترین کمکی که در حال حاضر می‌توان برای مردم مظلوم فلسطین انجام داد، همکاری با هلال‌احمر فلسطین است، اظهار داشت: بر این اساس مقرر شده است تا جمعیت هلال‌احمر ایران در نخستین اقدام عملیاتی به منظور تهیه اقلام بهداشتی، دارویی و درمانی، ۲ میلیارد ریال به جمعیت هلال‌احمر فلسطین کمک کند.

هماهنگی با دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ
موسوی با اشاره به اینکه هماهنگی‌هایی با دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در ایران برای کمک از طریق کمیته به فلسطین هم انجام شده است، تصریح کرد: کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ فهرستی از مایحتاج کنونی مردم غزه را به ارزش ۵ میلیارد ریال اعلام کرده است که تصمیمات بعدی برای تامین و ارسال این کمک‌ها اخذ خواهد شد.

وی اعلام کرد: همچنین در نخستین جلسه ستاد هماهنگی کمک‌رسانی به غزه مقرر شد تا جمع‌آوری کمک‌های مردم انساندوست ایران اسلامی هم از طریق شماره‌ حساب‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی جمعیت هلا‌ل‌احمر ایران در دستور کار قرار بگیرد. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر افزود: بر این اساس مردم نیکوکار و روزه‌دار ایران می‌توانند کمک‌های ریالی خود را به شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر نزد بانک‌های ملی، رفاه، ملت، مسکن‏، صادرات، دی، تجارت و سپه و کمک‌های ارزی را به شماره حساب‌های ۹۹۹۹۹۹ ارزی یورو نزد بانک ملت شعبه هجرت و ۷۰۲۰۷۰ ارزی دلار بانک ملی واریز کنند.

همیاری از طریق کمک‌های نقدی
موسوی با اشاره به اینکه مقرر شده است تا امروز و فردا همه پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح شهرها فعال شود، بیان داشت: از آنجا که امکان ارسال کمک‌های غیرنقدی به علت شرایط دشوار جنگ، به غزه وجود ندارد، از هموطنان تقاضا می‌شود فقط برای ارسال کمک‌های نقدی اقدام کنند.

آمادگی ایران برای اعزام نیروهای پزشکی
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اعلام اینکه جمع‌آوری کمک‌ها تا پس از عید سعید فطر ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: هلال‌احمر ایران برای اعزام نیروهای پزشکی و امدادی و ارسال کمک‌های امدادی و درمانی(از جمله بیمارستان صحرایی) هم آمادگی کامل دارد که در صورت اعلام طرف فلسطینی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

پذیرش مجروحان فلسطینی در ایران
موسوی با اشاره به اینکه مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر ایران آمادگی پذیرش مجروحان فلسطین را دارند، افزود: مردم ایران اسلامی از جمعیت هلال‌احمر انتظار دارند با همه توان همچون گذشته در کمک به آسیب‌دیدگان این فاجعه انسانی حضور یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها