يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۸۰۲۹
زمان انتشار: ۱۸:۲۵     ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، مراسم رونمایی از "لوازم التحریر شکرستان و معرفی محصولات جدید” عصر دیروز با حضور حجت‌الاسلام خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد در هتل فردوسی تهران برگزار شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با مبارک خواندن تقارن ماه رمضان با رونمایی از تولیدات شکرستان و محصولات جدید گفت: کار خوب فرهنگی با نگاهی برگرفته از ایمان صورت می گیرد و امیدوارم که مدیران شرکت آزاده این مسیر را ادامه دهند چرا که در یک نبرد اقتصادی گام گذاشته اند.

حجت الاسلام خاموشی با بیان این که نوابغ این مملکت در دفاع مقدس به شهادت رسیدند، تصریح کرد: آنها توقع فرهنگی پویا و بالنده را دارند که وارد خانه، مدرسه و دانشگاه ها شود.

وی فهم نفوذ فرهنگ های بیگانه در کشور را در بررسی کالاهای فرهنگی شان دانست و گفت: این که چرا کالاهایی با فرهنگ های بیگانه در کشور ما رواج دارد و مردم از آنها استقبال می کنند تنها دو مفهوم دارد: اول این که شاید کالای مشابه داخلی برای جایگزینی نداریم و دوم، مدیران فرهنگی بیگانه برای نفوذ به این مرز و بوم در حال تلاش بی وقفه هستند.

حجت الاسلام خاموشی با تشریح سرعت انتقال نمادها و المان های بیگانه در جهان، تاکید کرد: ضریب نفوذ در دنیا بسیار بالا رفته است. ما نیز باید فرهنگ بومی، ایرانی و اسلامی خود را در جهان معاصر بالنده کنیم و ظریب نفوذ آن را بالا ببریم و به سمت کیفی سازی و افزایش حجم تولید برای اقناع مخاطب حرکت کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به موفقیت های رمان های دفاع مقدس در حوزه هنری، گفت: در سال های گذشته سرعت فتح بازار را در رمان شاهد بودیم و اکنون باید به فکر تولید محصولات جانبی و توسعه حوزه های فرهنگی در داستان و رمان دفاع مقدس باشیم.

وی با توصیه به صاحبان صنایع لوازم التحریر برای ورود به عرصه محصولات، فرهنگی ایرانی بیان داشت: بدانید شما تجار نقش تاریخی در توسعه فرهنگ اسلامی امروز دارید.نسل آینده با تلاش های ما می تواند فرهنگ را تحویل بگیرد. اگر این اقبال صورت بگیرد، هنرمندان نیز برای تولید آثار هنری متنوع تر با انگیزه و تلاش بیشتر اقدام خواهند کرد.

این مدیر فرهنگی کشور با بیان این که سهم ما در تولید محصولات جانبی بسیار کم بود، گفت: ما همه موارد را به بخش خصوصی سپردیم و تنها سعی بنده به عنوان نهاد دولتی در راستای تبلیغ کار و نظارت و پیگیری موارد حقوقی مانند کپی و موارد اینچنین است.

وی ادامه داد: نهاد های دولتی نباید جای بخش خصوصی را بگیرد. ما تنها باید حمایت کنیم و بخش خصوصی باید با تمام قوت خود بیاید و به کمک بازار رقابتی و تنوع محصول بازار را مدیریت کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: ما ماهیت سودآوری نداریم و معتقدیم جریان فرهنگی را باید به دست مردم داد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اعلام این که نوشت افزار دغدغه  مسئولین فرهنگی است اضافه کرد: نوشت افزار تنها دفترچه نیست. باید بر همه اشیای اطرافمان فارسی نوشته شود باید فارسی بخوانیم و فارسی ببینیم.
وی ادامه داد: توصیه می کنم در این زمینه توسعه بیشتری صورت پذیرد.

این مسئول فرهنگی کشور با تاکید بر کیفی سازی و تولید کالایی قابل رقابت، گفت: باید نسبتی بین کیفی سازی و قیمت تمام شده رعایت شود تا تولیدات ما خارج از مرزها هم با محصولات دیگر قابل رقابت باشند.

وی در پایان با تبریک به توید کنندگان شرکت آزاده که دغدغه رهبری را برای تولید محصول فرهنگی ایرانی برآورده کردند اظهار داشت: سرمایه بیت المال و سرمایه بخش خصوصی می تواند ما را به هدفی که مد نظر رهبری است که همان ایجاد تمدن اسلامی است، برساند.

وی همچنین از تلاش های تیم تولید شکرستان و حوزه هنری کودک و نوجوان تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به تحویل بخشی از تولیدات جدید تیم شکرستان به صدا و سیما، به زودی شاهد پخش آنها در سیمای جمهوری اسلامی باشیم.

علی حدیدی از اعضای هیئت مدیره موسسه آزاده که سال گذشته نیز با انتشار محصولات شکرستان در قالب نوشت افزار در بازار فرهنگی ایران حضور داشت، اظهار کرد: آنچه که تولیدات آزاده و برند شکرستان را در میان سایر نوشت افزارهای موجود در بازار ایران موفق کرده است در قدم اول استفاده از بهترین مواد خام موجود در بازار برای تولید این محصولات بوده است. این مواد اولیه همه چیز را از مرکب انتشار تا طرح‌هایی که با حوزه هنری به آن رسیدیم شامل می‌شود.

به گفته این فعال فرهنگی، تبلیغات رسانه‌ها نیز در این طی طریق نقش قابل توجهی در معرفی محصولات شکرستان داشت که امید می رود در ادامه مسیر نیز این همراهی وجود داشته باشد.

وی با بیان این که در طی یک سال گذشته سعی کردیم با طراحی و تنوع محصولات تولیدات را ارتقا دهیم اما این مهم نیازمند حمایت است، گفت: ما حدود ۶۰ عنوان کارهای کارتونی داشتیم که باید تنوع آن را در تولید محصولات محصولات داشته باشیم و فراهم کنیم.

مهدی فیروزان مدیرعامل موسسه شهر کتاب در ادامه این مراسم تولیدات شکرستان و موسسه آزاده را در حد استانداردهای جهانی توصیف کرد و ادامه داد: من می‌خواهم خطر بزرگی را در اینجا به آقای حدیدی گوشزد کنم و آن حمایت دولت‌ها و سازمان‌ها از تولیدات آنهاست؛ چرا که وقتی این حمایت‌ها وجود داشته باشد شاید منجر به این شود که با پشت گرمی حضور آنها بخواهیم از کیفیت محصول بکاهیم که امیدوارم این دوستان گرفتارش نشوند.

وی افزود: این حمایت‌ها در همه جای دنیا و در موارد متعددی منجر به ایجاد آفاتی می‌شود، اما نباید از نگاه دور بماند. حرکت موسسه آزاده پسندیده است و به معنای واقعی باید برای مخاطب هم لذیذ باشد و او بتواند به راحتی از آن بهره ببرد.

فیروزان در ادامه به مشکل توزیع این نوشت‌افزارها اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع را شنیده‌ام که در توزیع با مشکلاتی مواجه بوده‌اند اما باید این مهم رفع شود.

به گفته مدیرعامل موسسه شهر کتاب، این مفهوم به معنای افزایش در کمیت‌هاست. اگر در اعداد رشد داشته باشیم به آن رشد می گوییم. اما توسعه ممکن است در افزایش اعداد نباشد. توسعه مفهومی است که به معنای افزایش در کیفیت زندگی است و به همین خاطر توسعه را مفهومی می دانیم که با سبک زندگی به عنوان یکی از اساسی ترین استراتژی های کشور در ارتباط است. روزگاری در دنیا اقتصاد تولید بر مبنای کالامحوری جریان داشت و تولیدکننده حتی رنگ کالا را به مصرف کننده دیکته می‌کرد. پس از آن و در دوره‌ای نوبت به «مشتری محوری» رسید و امروزه دوره «ارزش محوری» است و این ارزش‌ها هستند که بازارسازی می‌کنند.

وی گفت: کار آقای حدید و موسسه آزاده به ارزش‌ها رو آورده‌اند. آنها در تلاشند مبلغ فرهنگ ایرانی باشند و طبیعتا این مارکتینگ می‌تواند مبلغ فرهنگی ملی باشد.
همچنین در این مراسم سیاوش زرین آبادی تهیه‌کننده انیمیشن پهلوانان در جملاتی کوتاه گفت: بسیاری سوال می‌کنند که چرا سراغ ساخت این مجموعه رفتم، من در چند سال گذشته به فکر ساختن یک مجموعه برای تلویزیون بودم، شاهد بودم که فرزندانم چگونه با اشتیاق به قهرمانان انیمیشن‌های خارجی علاقه دارند و با آنها انس می‌گیرند. این مسئله جای خالی حضور پهلوانان ایرانی را در این عرصه برایم نمایان ساخت. اما مجموعه انیمیشن پهلوانان بر مبنای مقدورات بودجه صدا و سیما ساخته شد.

گفتنی است در این مراسم  از تازه ترین محصولات شکرستان رونمایی شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها