کد خبر: ۲۳۸۰۳۷
زمان انتشار: ۲۲:۰۴     ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598،حسين عسگري در حاشيه جلسه توجيهي و فني داوران فوتبال گفت: پيش از شروع مسابقات ليگ بايد کلاس‌هاي توجيهي را برگزار کنيم و به صورت خيلي خاص و مشخص مسائل روز داوري را به داوران آموزش دهيم. قوانين بين داوران ما بايد کاملاً تشريح شود و يکنواخت باشد که از همين رو از شرکت کنندگان در اين کلاس‌ها خواسته‌ايم مسائل را تجزيه و تحليل کنند و بعد از بررسي فرم تجزيه و تحليل هر داور قوانين را تشريح مي‌کنيم تا داوران با آمادگي فني بالايي وارد مسابقات شوند.

به گزارش تسنيم، وي ادامه داد: بايد در ليگ اين اتفاق بيفتد که تمام داوران يکسان تصميم بگيرند و به گونه‌اي نباشد که در دو صحنه شبيه به هم، هر داور يک نظر داشته باشد. بحث اشتباهات از قوانين جداست و مطمئناً اشتباهاتي در داوري وجود دارد که ممکن است در هر بازي رخ دهد، اما تلاش ما اين است تا قوانين را بين داوران يکسان کنيم.

رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال با بيان اينکه در کلاس توجيهي داوران بيشتر بحث آموزش و هماهنگي مدنظر کميته و دپارتمان داوري است، خاطرنشان کرد: تست آمادگي جسماني نيز بعد از کلاس‌ها برگزار خواهد شد و يقيناً در اين تست داوراني که آمادگي لازم را نداشته باشند، از ليست خارج مي‌شوند و ليست داوران ما ريزش خواهد داشت. آمادگي جسماني مهمترين و ساده‌ترين موضوع براي يک داور است که هر داوري بايد برنامه‌ريزي منظمي براي آمادگي‌اش داشته باشد.

عسگري در پاسخ به اين سؤال که چند داور جديد در کلاس‌ها شرکت کرده‌اند و قرار است به ليست داوران ليگ برتري اضافه شوند، گفت: 20 داور جوان به کلاس‌ها آمده‌اند و آنها را به اين دليل دعوت کرده‌ايم که به مرور آينده داوري را تضمين کنيم و پشتوانه‌سازي داشته باشيم. اگر چند سال ديگر داوران با تجربه‌اي چون ترکي، فغاني و ... با داوري خداحافظي کنند، بايد داوراني باشند که جايگزين آنها شوند.

وي يادآور شد: ورود داوران جديد باعث ايجاد انگيزه و رقابت بين ديگر داوران نيز مي‌شود. بايد شرايطي ايجاد شود که اگر داوران با تجربه ما چند بازي پشت سر هم قضاوت کردند فکر نکنند که هر هفته بايد سوت بزنند و اين مسئله در آنها ايجاد بي‌تفاوتي نکند. بايد حس رقابت بالا برود و ورود داوران جديد و جوان لازم بود.

عسگري درباره اينکه داوران بين‌المللي ايران چه زماني به فيفا معرفي خواهند شد، اظهار داشت: منتظر بخشنامه فيفا هستيم که هر ساله به فدراسيون‌ها اعلام مي‌کند. اين بخشنامه تا يک ماه آينده دريافت خواهد شد و بعد از بررسي شرايط داوران بين‌المللي‌مان را معرفي خواهيم کرد. ما مي‌توانيم 7 داور و 9 کمک داور را به فيفا معرفي کنيم که اين ميزان سهميه در بين کشورهاي آسيايي بيشترين سهميه است.

وي در خصوص اينکه فصل گذشته با فريدون اصفهانيان مشکلاتي داشت و آيا اين مشکلات اين فصل هم ادامه دارد يا نه، گفت: ما مشکلي با يکديگر نداريم. فصل گذشته هم اگر به خاطر داشته باشيد، به خاطر مشکلاتي که وجود داشت از هفته‌هاي ابتدايي کنار کشيدم و فعاليتي در داوري نداشتم. مشکلات و اختلافات قانوني بود، چرا که کارهاي اجرايي مربوط به دپارتمان داوري است و اين موضوع در نيم فصل اول ليگ سيزدهم رعايت نشده بود.

رئيس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال کشورمان يادآور شد: از نيم فصل دوم که مسابقات حساس‌تر شده بود، کارهاي اجرايي مربوط به داوران را انجام داديم که باعث شد تنش‌ها از بين برود. هرچند برخي مشکلات هم شيطنت‌هايي از بيرون بود که اعضاي خانواده داوري اين شيطنت‌ها را به راه مي‌انداختند.

عسگري در پاسخ به اين سؤال که تجهيزات درخواستي دپارتمان و کميته داوري براي داوران تهيه خواهد شد يا نه، عنوان کرد: سعي و تلاش‌مان اين است که اين موضوع را پيگيري کنيم تا داوران‌مان مجهز شوند. من در اين خصوص تصميم گيرنده نيستم. مسائل مالي و خريد تجهيزات به عهده من نيست، اما به آقاي تاج نامه زده‌ايم که براي داوران تجهيزات را فراهم کنند.

وي ادامه داد: تاج خدمات زيادي را به فوتبال ما ارائه کرده و اميدوارم اين بار هم براي جامعه داوري قدمي جديد بردارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها