أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۸۰۶
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۲۸ مهر ۱۳۹۰
نشست الزمات فقه سیاسی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در خبرگزاری رسا برگزار خواهد شد.


به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از مباحث مهمی که امروز حوزه های علمیه با آن روبرو است مطالعات اسلامی ناظر به موضوعات اجتماعی است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نیازهای حکومت اسلامی موجب شد تا گونه‌های پرسش و پاسخ از حوزه‌های علمیه دگرگون شود و محققان و صاحب‌نظران عرصه دین پژوهشی وارد عرصه‌های نو در علوم اسلامی شوند.

مساله اسلامی سازی و بومی سازی علوم انسانی از مباحث مورد تاکید امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بود که بعدها از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید و پیگیری قرار گرفت.

مقام معظم رهبری در راستای بسط اندیشه‌ورزی اسلامی، ضمن تاکید بر بازسازی علوم انسانی اسلامی بر مساله تحول در حوز های علمیه تاکید کردند و حوزه‌های علمیه را در ساحت‌های گوناگون آموزشی، پژوهشی و تبلیغی به تحولی فراگیر فراخواندند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تحول بخشی به عرصه مطالعات دینی، خود پیشقدم شده و هر بار با بیان عرصه‌ای که نیازمند نگاه جدید حوزویان است، آن را مورد تاکید قرار داده‌اند، در این راستا می‌توان به تاکید ایشان بر توجه به دانش فلسفه و توسعه فلسفه سیاست و اجتماع اشاره کرد.

مقام معظم رهبری مکرر در بحث‌های خود به اهمیت فقه سیاسی و بینش اجتماعی به فقه تاکید کرده‌اند که در آخرین دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری بر توجه به فقه جکومتی و فقه سیاسی تاکید دوچندان کردند و علمای اسلامی را به برگزاری دروس خارج فقه سیاسی ترغیب کردند.

خبرگزاری رسا، در راستای ترویج منویات ولی امر مسلمین جهان، در صدد است تا با برگزاری نشست علمی الزمات فقه سیاسی در سالروز سفر مقام معظم رهبری به قم، زمینه های اجرایی شدن تاکیدات ایشان را فراهم آورد.

در این نشست علمی، حجت الاسلام والمسلمین محسن اراکی، عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) و رییس مجمع الفکر اسلامی و حجت الاسلام محمد جواد ارسطا، عضو هیات علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) به بررسی سرفصل هایی همچون ضرورت و اهمیت فقه سیاسی، موانع طرح فرا روی فقه سیاسی در حوزه علمیه، راه کارهای تحول فقه سیاسی و ... خواهند پرداخت.

نشست الزمات فقه سیاسی پنجشنبه، ببستم و هشتم مهرماه ساعت 16 در محل خبرگزاری رسا به نشانی قم ـ خیابان چهل و پنج متری صدوق ـ کوچه 39 ـ پلاک 11 برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها