أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۸۱۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
۵+۱ پاسخ اعتماد مذاکره‌کنندگان را اینگونه داد؛
قرار بود ایران در مقابل چشم‌پوشی سخاوتمندانه از حقوق مسلمش طی توافق ژنو، از امتیازاتی برخوردار شود. مسببین توافق، با شادمانی خبر از شکسته شدن ساختار تحریم‌ها می‌دادند/ بسیاری از کارشناسان، این امتیازات را پوچ می‌دانستند و اساس تحریم‌ها را، محرومیت‌های بانکی و نفتی معرفی می‌کردند که این توافق به تصریح از کنارشان عبور کرده بود.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598؛ شش ماه توافق شده بین ایران و ۵+۱ برای اجرای گام اول توافق ژنو به پایان رسید. اکنون که توافق جدیدی بین ایران و غرب برای اجرا در ۴ ماه آتی منعقد شده است، شاید فرصت مناسبی باشد برای این که نگاهی به عقب بیندازیم و ببینیم از ناحیه‌ی توافق ژنو چه چیزهایی به دست آورده‌ایم.

به گزارش یک بیست، قرار بود ایران در مقابل چشم‌پوشی سخاوتمندانه از حقوق مسلمش طی توافق ژنو، از امتیازاتی برخوردار شود. مسببین توافق، با شادمانی خبر از شکسته شدن ساختار تحریم‌ها می‌دادند. همان موقع، بسیاری از کارشناسان، این امتیازات را پوچ می‌دانستند و اساس تحریم‌ها را، محرومیت‌های بانکی و نفتی معرفی می‌کردند که این توافق به تصریح از کنارشان عبور کرده بود. اما شاید کم‌تر کسی باور می‌کرد غربی‌ها حتی همین امتیازات ناچیز را نیز به انحاء مختلف دور بزنند تا در انتهای شش ماه، ما بمانیم و انبوهی از تعهداتی که به اذعان مراجع بین‌المللی به همه‌شان و به فراتر از آن‌ها عمل کرده‌ایم و در مقابل هیچ به دست نیاورده‌ایم.

در ادامه، مروری داریم به تعهداتی که غربی‌ها در توافق ژنو به ما داده بودند و این که هر کدام به کجا رسیدند:


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها