يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۸۲۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
ملي پوش استقلال گفت: «کی‌روش قبل از بازی اول در رختکن به ما گفت قطعا داوران در این بازی‌ها با ما نیستند پس حواس‌تان به این موضوع باشد.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، خسرو حیدری یکی از دونده‌ترین‌های تیم ملی در جام جهانی بود؛ بازیکنی که کی‌روش از او در پست هافبک راست استفاده می‌کرد و توانست جواب اعتماد سرمربی پرتغالی تیم ملی را هم بدهد. او که در بازی مقابل نیجریه فیکس بود و حتی عنوان دونده‌ترین بازیکن را برای خود کرد در دیدار مقابل آرژانتین در میان 11 بازیکن ثابت جایی نداشت؛ موضوعی که حیدری با اشاره به آن، از حسرت‌هایش در جام جهانی می‌گوید.

 

* این اولین جام جهانی‌ای بود که تجربه کردی، مهم‌ترین موضوعی که در این مسابقات نظرت را جلب کرد، چه بود؟

- جام جهانی، جام شگفتی‌ها بود. شما دیدید که تیم‌هایی مثل اسپانیا، پرتغال و ایتالیا در همان مرحله مقدماتی حذف شدند و این موضوع نشان‌دهنده پیشرفت فوتبال در کشورهای غیرمدعی است که می‌توانند برای تیم‌های بزرگ یک حریف محسوب شوند. درنهایت اینکه به نظرم چیزی که امسال بیشتر از همه به چشم آمد این بود که تیم‌های آفریقای جنوبی روی پیشرفت فوتبالی‌شان بسیار تلاش کردند.

 

* حالا و با تمام شدن جام جهانی، فکر می‌کنی مهم‌ترین دستاوردی که از این بازی‌ها نصیب بازیکنان و فوتبال ما شد چه چیزی بود و اینکه در کل توانستید از حضور در این مسابقات، تجربه‌ ویژه‌ای به دست بیاورید؟

- مهم‌ترین موضوعی که در این بازی‌ها برای ما به دست آمد این بود که توانستیم با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنیم، آن هم در حالی که قبل از این هرگز دیدارهایی در این سطح نداشتیم. خود من شخصا سعی کردم تا جایی که مقدور است همه بازی‌ها را تماشا کنم چون فکر می‌کنم این بازی‌ها برای ما، دقیقا مثل یک کلاس آموزشی بود که باید از آن استفاده می‌کردیم. همه دیدند که بازیکنی مثل مسی مقابل تیم ما، 90 دقیقه مهار شد، اما در یک صحنه، کاری را که باید انجام می‌داد به نتیجه رساند و این خودش برای ما پر از درس و تجربه بود. در کل فکر می‌کنم این نسل از بازیکنانی که شانس حضور در جام جهانی را داشتند، می‌توانند از تجربیات این مهم در ادامه فوتبال‌شان به خوبی استفاده کنند.

 

* از عملکرد کلی تیم ملی در این مسابقات رضایت داشتی؟

- به نظر من ما در دو بازی اول‌مان فوق‌العاده ظاهر شدیم و شاید فقط اگر کمی تجربه بیشتری داشتیم حتی می‌توانستیم آرژانتین را ببریم. در دیدار مقابل بوسنی هم برای پیروزی به زمین رفتیم اما فکر می‌کنم چون بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشتیم آن بازی را واگذار کردیم.

 

* بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تیم ملی می‌توانست در بحث نتیجه‌گیری عملکرد بهتری داشته باشد و این‌گونه نباشد که فقط با یک امتیاز از سه بازی، در جایگاه چهارم گروه قرار بگیرد!

- من با این موضوع کاملا مخالفم. تیم ما در این بازی‌ها خیلی خوب ظاهر شد و همان‌طور که گفتم اگر تجربه بیشتری داشتیم می‌توانستیم مقابل آرژانتین حداقل دروازه‌مان را بسته نگه داریم. این موضوع را فراموش نکنید که آرژانتینی که به سختی از سد ما گذشت یکی از فینالیست‌های جام شد پس نمی‌توانیم بگوییم ما موفق نبودیم، چون حداقل نگاه دنیا را نسبت به فوتبال ایران عوض کردیم.

 

* در اولین بازی تیم ملی مقابل نیجریه، چیزی که خیلی به چشم می‌آمد، این بود که گویا بازیکنان به‌خصوص در 20 دقیقه اول بازی هنوز در جو بازی‌ها بودند. با این موضوع موافقی؟

- من فکر می‌کنم ما خیلی خوب کار کردیم. کی‌روش قبل از بازی اول در رختکن به ما گفت قطعا داوران در این بازی‌ها با ما نیستند پس حواس‌تان به این موضوع باشد. مقابل نیجریه نیز خیلی خوب ایجاد موقعیت کردیم و حتی می‌توانستیم به پیروزی برسیم و جام را با برد شروع کنیم.

 

* در بازی مقابل آرژانتین، آن هم بعد از اینکه مقابل نیجریه دونده‌ترین بازیکن ما بودی در ترکیب ثابت قرار نگرفتی. فکرش را می‌کردی؟

- قبل از اینکه کی‌روش فهرست بازیکنان را اعلام کند از من جلوی تمام بچه‌ها تشکر و اشاره کرد به این موضوع که یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی مقابل نیجریه من بودم. با این‌حال حتی فکرش را هم نمی‌کردم که نام من در بین 11 نفر نباشد، چون مقابل آرژانتین در بین 22 بازیکن حاضر در زمین، من عنوان دونده‌ترین را از آن خود کرده بودم و به همین دلیل قرار نگرفتن در ترکیب اصلی مقابل آرژانتین برایم واقعا مثل یک شوک بزرگ بود.

 

* از این بازی‌ها حسرتی هم برایت باقی ماند؟

- بزرگ‌ترین حسرت همه ما این بود که اگر تجربه بیشتری داشتیم، می‌توانستیم برای اولین بار از گروه‌مان صعود کنیم. فکر کنم اگر کمی شانس داشتیم هم برای صعود کافی بود، اما این اتفاق نیفتاد.

 

* و بهترین لحظه‌ای که در این بازی‌ها تجربه کردی؟

- به هر حال تقابل با آرژانتین و اینکه توانستیم عملکرد خوبی مقابل این تیم داشته باشیم یک تجربه و یک موضوع مهم نه‌تنها برای ما بلکه برای همه مردم بود.

 

* طرفدار چه تیمی در این بازی‌ها بودی؟

- خب من طرفدار تیم ملی ایران بودم (می‌خندد)، اما همیشه عاشق فوتبال اسپانیا بودم و خیلی دوست داشتم این بار هم مثل دوره قبل اسپانیا قهرمان شود، اما این تیم، واقعا تیم قهرمان سال 2010 نبود. در کل فکر می‌کنم آلمان تیمی بود که فوتبال را از همه تیم‌ها بهتر به نمایش ‌گذاشت و البته سبک بازی‌اش هم یک کلاس آموزشی برای همه تیم‌های حاضر در این بازی‌ها بود.

 

* خسرو حیدری از جام جهانی برگشته چه تفاوتی با خسرو حیدری قبل از جام دارد؟

- قبل از بازی‌ها برای حضور در جام جهانی لحظه شماری می‌کردم. حالا اما فکر می‌کنم بازی مقابل ستاره‌های جهان باعث شده به لحاظ روحی و روانی در بهترین شرایط قرار بگیرم. واقعا بازی در جام جهانی تجربه‌ای عجیب و غریب است که نصیب یک عده از بازیکنان هر کشور می‌شود و من خوشحالم که در میان این بازیکن بودم.

 

* خسرو حیدری از خسرو حیدری در جام جهانی راضی بود؟

- در این مورد مردم کشورم باید نظر بدهند. با این حال فکر می‌کنم تمام بچه‌های ایران در این مسابقات خیلی خوب ظاهر شدند و همین که نگاه مردم نسبت به فوتبال تغییر کرده، راضی‌کننده است.

 

* با این روندی که تیم ملی در پیش گرفته چقدر به این موضوع امیدواری که تیم ایران بتواند در مسابقات جام ملت‌های آسیا تا عنوان قهرمانی پیش برود؟

- مطمئن باشید این تیم اگر شاکله‌اش، که از لیگ برتر خودمان است، حفظ شود می‌تواند در جام ملت‌ها موفق ظاهر شود، البته به شرط اینکه بازی‌های تدارکاتی خیلی خوبی داشته باشد. ما از این موضوع در جام جهانی خیلی متضرر شدیم، اما اگر قبل از این مسابقات با تیم‌های خوب بازی‌های تدارکاتی ‌داشتیم آن وقت تجربه تیمی‌مان هم در این بازی‌ها بیشتر بود و مقابل آرژانتین در دقیقه 92 گل نمی‌خوردیم.

 

* فکر می‌کنی کی‌روش در فوتبال ایران بماند؟

- فکر می‌کنم کی‌روش همه جوره روی تیم ما کار کرده است. من شخصا به کار کردن با او افتخار می‌کنم و امیدوارم شرایط طوری پیش برود که قرارداد او تمدید شود. او بماند، ما می‌توانیم مسیری را که تا الان طی کرده‌ایم بهتر از قبل دنبال کنیم و درنهایت تا قهرمانی آسیا پیش برویم؛ همان‌طور که با کی‌روش توانستیم برای اولین بار به‌عنوان تیم اول گروه‌مان به جام جهانی صعود کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها