أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۸۲۵۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
آیت‌الله خزعلی تأکید کرد فتنه‌گران به آرزوها و اوهام خود درباره مجلس خبرگان نمی‌رسند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، این عضو مجلس خبرگان  درباره برخی تحرکات فتنه‌گران برای انتخابات سال آینده گفت: مجلس خبرگان مرکزی مرتبط به رهبری یعنی نقطه اصلی و کانونی نظام اسلامی است. در این مجلس افراد برجسته‌ای مانند آیت‌الله مصباح‌یزدی، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله یزدی و دیگران هستند، بنده هم در کنارشان هستم. این جمع وزین و کم‌نظیر، دائما نقاط قوت یا ضعف‌های احتمالی رهبر را رصد می‌کند، الحمدلله تاکنون نه تنها ضعفی نداشته‌اند، بلکه ما همواره شاهد علو بینش و توانایی مدیریتی ایشان بوده‌ایم، این امری است که دشمنان هم به آن اذعان دارند. طبیعی است که به لحاظ این جایگاه خطیر، دشمنان در انتخابات مربوط به آن، تحرکاتی داشته باشند. بنابراین تعجب نکنید که دشمن درباره این مجلس، در مقام فتنه‌انگیزی است. یکی از علل فتنه‌انگیزی زودهنگام اینها این است که الان جناب آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس خبرگان بیمارند- امیدواریم خداوند به ایشان شفای عاجل عنایت فرماید- آنها به این امر توجه نکرده‌اند که در چنین شرایطی هم، قانون پیش‌بینی لازم را کرده و کسی که نایب رئیس‌خبرگان هست، باید ریاست داشته باشد. ریاست از بین نمی‌رود و دیگران و مخصوصا کسی که فتنه‌گران به او تمایل دارند، نمی‌تواند ریاست را بگیرد. اگر هم خدای ناکرده، کسی حرف خلافی بزند، هستند کسانی که جواب او را بدهند و جلویش را بگیرند.
وی خاطر نشان کرد: البته انسان باید همیشه با فکر باشد و دشمنان را در نظر بگیرد ولکن با این همه، بعید به نظر می‌رسد که بتوانند کاری بکنند. اگر برای زمان باقی مانده از مجلس خبرگان کنونی برنامه‌ای داشته باشند، افراد بزرگی در جلسه حضور دارند که جلوگیری می‌کنند. اگر هم در پی فتنه‌گری در دوره بعد انتخابات خبرگان باشند، همان مردمی که فتنه سال 88 را فرونشاندند، جلوی اینها را هم می‌گیرند. البته می‌دانم که بعضی‌ها خیالاتی دارند و ممکن است با آن خیالات تصور کنند می‌توانند کاری بکنند، آنها در مقام براندازی نظام هستند. غائله موسوم به «سبز» برای براندازی بود، آنها می‌خواستند کشور و انقلاب اسلامی و میراث امام را ویران کنند، الحمدلله با همه کارهایی که کردند به جایی نرسیدند. با آمریکا و همه جا تماس گرفتند، اما کاری از پیش نبردند. الحمدلله در جامعه نوعی مصونیت به وجود آمده است.
آیت‌الله خزعلی در ادامه گفت: چند سال قبل به دانشگاه امام صادق(ع) رفتم و به آقای مهدوی‌کنی گفتم شما بیایید ریاست‌خبرگان را قبول کنید، الان شما رای می‌آورید و آقای هاشمی رأی نخواهد آورد! بعد دستش را بوسیدم! گفت: «چرا دستم را می‌بوسی؟ من سابقا در کلاس مطول شاگرد شما بوده‌ام». گفتم «تقاضا دارم شما بیایید». متواضعانه گفت: «چشم، می‌آیم». آمد و قبول کرد و به ریاست هم رسید. الان هم او نباشد کسان دیگری هستند که به ریاست برسند، دیگران هستند. کسی که فتنه‌گران به دنبال او هستند، لیبرال شده است! با دشمنان نظام و رهبری همدست شده است.
وی درباره مشی رهبر معظم انقلاب نیز گفت: خبرگان اگر در رهبری یا روابط او با دیگران نقطه ضعفی ببینند صراحتا می‌گویند. این‌طور نیست که نگویند، منتها ما تا به حال نقطه ضعفی ندیده‌ایم. در جایی گفتم خدا را شاکرم که حضرت امام و رهبرمعظم را پیشوای ما قرار داد، نعمت بزرگی است. خود این بزرگوار به قدری مواظب کار است که نمی‌گذارد کار به عیب‌بینی و تذکر مجلس خبرگان برسد. مراقبت ایشان در احوال فردی و اجتماعی خانواده و اطرافیانش کم‌نظیر است، برخلاف برخی که با همه ادعاها، دست فرزندان خود را برای هر کاری بازگذارده‌اند و راضی نمی‌شوند علیه خلاف‌کاری‌های فرزندانشان، قوه قضائیه اقدامی کند. ایشان با این سابقه و جایگاهی که دارد، خانه ملکی ندارد! برای بچه‌هایش خانه اجاره‌ای قرار داده است، یک خانه اجاره‌ای کوچک که مبادا راه سوءاستفاده‌ای باز شود. به بچه‌هایش هم گفته است اگر خواستید در فعالیت اقتصادی وارد شوید، نام «خامنه‌ای» را از روی خودتان بردارید! واقعا خدا را شاکرم که رهبری این چنین داریم. با این همه، ما به عنوان نمایندگان خبرگان، بیداریم و مواظبیم، خود من در جلسات خصوصی، بارها با ایشان درباره برخی نقایص و مشکلات حکومتی صحبت کرده‌ام و مشکلاتی را که به نظر می‌رسد، گفته‌ام.
عضو مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: روش من در طول عمرم اینطور بوده که حرفم را به صراحت می‌زنم. چه در زمان مبارزات و اوج قدرت شاه و چه در دوره برقراری نظام اسلامی، چه به عنوان نماینده خبرگان یا عضو شورای نگهبان یا یک طلبه معمولی، همیشه با امام و رهبری حرف‌هایم را صریحا گفته‌ام، ایرادی دیده‌ام منتقل کرده‌ام. دراین‌باره داستان‌هایی وجود دارد که برخی از آنها را حتی مردم عادی هم شنیده‌اند چه برسد به خواص. بنابراین من و امثال من، با این روحیه دلیلی ندارد که وظیفه شرعی و قانونی خودمان را که همان نظارت و امر به معروف و نهی از منکر است، انجام ندهیم. ثانیا؛ عده‌ای هستند که می‌خواهند بیان انتقاد و رفع عیوب را وسیله‌ای کنند برای  تسویه حساب با نظام و رهبری. یعنی برای اینها انتقاد بهانه است و مشکلشان چیز دیگری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها