أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۸۳۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
بیش از ۱۲۰۰ پزشک سازمان تأمین اجتماعی با امضای بیانیه‌ای خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد(UN)، کمیته بین المللی صلیب سرخ(ICRC) و سازمان بهداشت جهانی (who) به جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه و اقدامات جنایتکارانه این رژیم نسبت به مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین اعتراض کردند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس در این بیانیه تصریح شده است: براساس کنوانسیون‌های بین المللی، بیمارستان‌ها ، مراکز درمانی، پزشکان و کارکنان این مراکز در مقابل تعرض از سوی نیروهای متخاصم در جنگ، مصون هستند.

پزشکان شاغل در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی با محکوم کردن اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی که با تمامی اصول انسانی و حقوق بشر مغایر است، از دبیرکل سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی خواستار رسیدگی فوری به منظور محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی و شناسایی و محاکمه عاملان این جنایات شده‌اند.

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

به نام خدا

جناب آقای بان کی مون

دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

خبر تأسف بار بمباران بیمارستان غزه افکار عمومی همه مردم جهان را جریحه دار نمود. چنانچه مستحضرید براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، پزشکان و کارکنان این مراکز در مقابل تعرض از سوی نیروهای متخاصم در جنگ مصون می‌باشند. این مصونیت ناشی از ذات عملکرد این گروه در نجات جان مصدومین و آسیب دیدگان از جنگ صرف نظر از تعلق خاطر آنان به هر یک از طرفین درگیری است.

اهمیت این موضوع تا بدانجا است که حتی جدای از وجود این کنوانسیون‌های بین‌المللی حمله به این مراکز دل هر انسان بیطرف و آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

ما پزشکان شاغل در این مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران با محکوم نمودن این اقدام وحشیانه که با تمامی اصول انسانی و حقوق بشر مغایر است، از آن مقام محترم درخواست رسیدگی فوری به منظور محکوم نمودن این اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل و شناسایی و محاکمه عاملان آن و تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز جنایات مشابه در آینده را می‌نماییم.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها