يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۸۳۹۰
زمان انتشار: ۱۸:۲۳     ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
صالحی تشریح کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی برخی جزئیات توافق ایران و کشورهای 1+5 برای اکسید برخی ذخایر اورانیوم را تشریح کرد
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران در پاسخ به سوالی درباره توافق ایران و کشورهای  1+5 برای اکسید کردن مقداری از ذخایر اورانیوم ایران گفت: من جزئیات این موضوع را فعلاً بیان نمی‌کنم.

وی اظهار داشت: ما مقداری اورانیوم غنی شده داریم که غنای آن بین 8 دهم درصد تا حدود 1.8 دهم درصد است که در این میان نیز عمدتاً غنای این مواد زیر یک درصد است.

صالحی ادامه داد:‌ این میزان اورانیوم چیزی حدود 800 کیلوگرم و یا شاید بیش از یک تن است و قرار شد این میزان را بر اساس توافقی که انجام خواهیم داد به نحوی تبدیل به اکسید اورانیوم کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که مصرف این مقدار اورانیوم چه بوده است تصریح کرد: این مواد یک نوع پسماند تلقی می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها