أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۸۴۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
با تشدید احتمال شکل‌گیری انتفاضه سوم در کرانه باختری:
نظامیان رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از شکل‌گیری انتفاضه سوم در کرانه باختری، 4 نفر را در قدس کشته و دست‌کم 150 تن را زخمی کردند. منابع بیمارستانی اعلام کردند که 4 تن از زخمی‌ها وخیم است. مشارکت مردمی در انتفاضه کرانه باختری به حدی بود که به طول 5 کیلومتر به سوی ایستگاه بازرسی "قلندیا" رژیم صهیونیستی امتداد یافت.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، با سپری‌شدن نوزدهمین روز از تجاوز بی‌وقفه و بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، آمار شهدا به 830 نفر و شمار مجروحان به 5340 نفر افزایش یافته و علاوه بر این، تعداد زیادی از منازل فلسطینیان بر سر ساکنان‌شان آوار شده‌ است. این در حالی است که با توجه به تداوم جنایت‌های ارتش صهیونیستی و هدف قرار گرفتن منازل خانواده‌های فلسطینی، هر لحظه احتمال افزایش آمار شهدا و مجروحان وجود دارد.

پایگاه العهد در این خصوص نوشت: همزمان با برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس، شب گذشته در مناطق، شهرها و کوچه ها و خیابان های بیت المقدس انقلابی بزرگ شعله ور شد به گونه ای که دهها هزار تن از مردم فلسطین برای برگزاری تظاهراتی گسترده در اعلام حمایت و همبستگی با مردم نوار غزه از خانه ها و منازلشان خارج شدند. مشارکت مردمی در انتفاضه کرانه باختری به حدی بود که به طول 5 کیلومتر به سوی ایستگاه بازرسی "قلندیا" رژیم صهیونیستی امتداد یافت.



نظامیان رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از شکل‌گیری انتفاضه سوم در کرانه باختری، 4 نفر را در قدس کشته و دست‌کم 150 تن را زخمی کردند. منابع بیمارستانی اعلام کردند که 4 تن از زخمی‌ها از ناحیه سر و سینه مورد اصابت قرار گرفته‌اند و به همین سبب حال آنها وخیم است. نظامیان صهیونیست برای متفرق کردن شمار زیادی از فلسطینی‌هایی که سعی داشتند به پست ایست بازرسی قلندیا نزدیک شوند، گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

تظاهرکنندگان نیز با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به آنها پاسخ گفتند. تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها در پاسخ به فراخوان «48 هزار فلسطینی» برگزار شد. تظاهرکنندگان سعی داشتند برای یاری مردم مظلوم غزه بیشترین تعداد از فلسطینی‌ها را بسیج کنند تا بتوانند از اردوگاه الامعری در رام‌الله به قدس برسند و بر فلسطینی بودن این شهر تاکید کنند. مسؤولان رژیم صهیونیستی اذعان کردند که این تظاهرات از زمان انتفاضه فلسطین در سال‌های 2000 تا 2005 بی‌سابقه بوده و بزرگ‌ترین تظاهرات فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. همزمان با روز جهانی قدس نیروهای اشغالگر با افزایش توان نظامی خود در قدس تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از تظاهرات و راهپیمایی‌های فلسطینی‌ها به کار گرفته بودند.

تک‌تیراندازان اسرائیلی در روز قدس جلوی چشم همگان کودک‌کشی را به نمایش گذاشتند. آنها با هدف قرار دادن یک کودک ۵ ساله فلسطینی در محله الشجاعیه غزه وی را به شهادت رساندند.

رژیم صهیونیستی در ادامه حملات وحشیانه خود، روز پنجشنبه به یک مدرسه وابسته به سازمان ملل در بیت حانون در شمال نوار غزه حمله کرد. در این حمله ۱۵ تن کشته و ۲۰۰ نفر نیز زخمی شدند. بان‌کی مون، دبیرکل سازمان ملل حمله به این مدرسه را که یکی از مراکز امن برای سکونت کسانی بود که خانه‌های خود در مناطق درگیری در غزه را ترک کرده و به آنها پناهنده می‌شوند، محکوم کرد. والری آموس از مسؤولان سازمان ملل گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱۸ هزار نفر در مدارس وابسته به سازمان ملل پناه گرفته‌اند. مقامات صهیونیستی در توجیه حمله به مناطق غیرنظامی گفته‌اند که حماس از این اماکن برای انبار مهمات و استقرار سکوهای پرتاب موشک استفاده می‌کند. با این‌همه، دفتر سازمان ملل در غزه گفته است در مدرسه‌ای که مورد اصابت قرار گرفت، نشانه‌ای از وجود تسلیحات دیده نشده بود. این چهارمین بار ظرف یک هفته است که ارتش اسرائیل پناهگاه‌های سازمان ملل متحد را در غزه هدف قرار می‌دهد.

وزارت کشور نوار غزه اعلام کرد که صهیونیست‌ها از زمان آغاز حمله خود به نوار غزه بیش از 10 هزار تن مواد منفجره بر سر اهالی نوار غزه فرو ریخته‌اند. جهاد ابومراد از مسؤولان وزارت کشور نوار غزه با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که اشغالگران قدس 6 هزار مورد حمله به نوار غزه داشته‌اند و تعداد زیادی منزل مسکونی را تخریب و مساحت گسترده‌ای از زمین‌های زراعی را از بین بردند. وی افزود: اشغالگران در برهه اخیر و برای آنکه پوششی حمایتی را برای پیشروی نظامیان خود فراهم آورند، از بمب‌های دودزا استفاده می‌کنند. در بیانیه یادشده آمده است: صهیونیست‌ها در حمله به چندین منطقه در نوار غزه از بمب‌های فسفری استفاده کردند تا به این ترتیب، ضمن به راه انداختن آتش‌سوزی در منطقه محل بمباران، مسیر تیراندازی را برای توپخانه‌های خود مشخص کنند. توپخانه‌های رژیم عبری نیز از بمب‌های آتش‌زا علیه فلسطینیان استفاده کرد‌ه‌اند. براساس این بیانیه، در گلوله‌های 120 میلی‌متری ترکش‌زا و حاوی میخ، در داخل هر گلوله 3 هزار میخ تعبیه شده است که در لحظه انفجار، این میخ‌ها در منطقه محل اصابت پخش می‌شود و تعداد زیادی زخمی بر جای می‌گذارد. ضمنا هر بمب الابام حاوی 4 مخازن است که در هر کدام از مخازن، تیغ‌هایی وجود دارد که باعث بریده شدن و قطع شدن عضو افراد شود و دلیل این همه زخمی بعد از هر حمله صهیونیست‌ها به همین خاطر است.

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی‌ حماس روز پنجشنبه در قطر تاکید کرد حماس هیچ ابتکاری را که منجر به لغو محاصره نوار غزه نشود، قبول نخواهد کرد. حماس حاضر به پذیرش آتش‌‌بس کامل نیست. مشعل گفت: با آتش‌بس بشردوستانه به منظور تخلیه زخمی‌هایی که در نوار غزه به سر می‌برند، موافق است اما این مساله نباید به دور زدن مطالبات و خواسته‌های جنبش حماس منجر شود. به گفته برخی ناظران، با توجه به تلفات و خسارات سنگین فلسطینیان در نبرد کنونی غزه، حماس به‌سادگی نمی‌تواند بدون کسب نوعی امتیاز، با آتش‌بس موافقت کند. کابینه راستگرای اسرائیل نیز با توجه به گستردگی عملیات کنونی در غزه و تلفات نظامی و خسارات مالی که متحمل شده، باید با کسب نتیجه مشخصی از این جنگ، رای‌دهندگان اسرائیلی را درباره درستی سیاست جنگ‌طلبانه خود قانع کند.

گردان «سرایا قدس»، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین عملیات «شکستن محاصره» را با شلیک 115 موشک به تل‌آویو، بئر السبع، اسدود، عسقلان و شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک به نوار غزه آغاز کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل برای اعزام یک هیأت تحقیق درباره جرائم اسرائیل در نوار غزه را مسخره توصیف کرد. نتانیاهو همچنین گفت: تلاش می‌کنیم در غزه به پیروزی برسیم اما نمی‌توانیم تضمینی در این باره ارائه دهیم. وی همچنین مدعی شد که تا نابودی کامل تونل‌ها و بازگرداندن امنیت به اسرائیل به حمله به غزه ادامه خواهد داد. در همین راستا، شیمون شیفر، تحلیلگر برجسته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اظهار داشت که ارتش اسرائیل در به‌کارگیری عنصر غافلگیری از زمان تجاوز به غزه تاکنون ناکام مانده است و همین مساله آن را در وضعیت واکنشی و انفعالی قرار داده است. شیفر گفت: حماس و جهاد اسلامی پایداری می‌کنند و ابتکار عمل دست آنهاست و این امر موجب کشتن هر چه بیشتر نظامیان ما می‌شود و عملیات نظامی تاکنون هیچ هدفی را محقق نکرده است. از سوی دیگر، رون بن یشای، تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت هم فاش کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی از آغاز حمله زمینی تاکنون تعدادی از زبده‌ترین افسران بلندپایه خود را از دست داده است که از جمله آنها فرماندهان برخی گردان‌ها هستند که ستون فقرات نیروی زمینی ارتش به حساب می‌آیند.

بر اساس اسنادی که روزنامه آمریکایی «نشنال ریپورتر» روز دوشنبه منتشر کرده و ویکی‌لیکس در سایت خود به آن پرداخته است، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا از پنتاگون خواسته 2000 نظامی را آماده فرستادن به نوار غزه کند تا در صورت نیاز به کمک ارتش رژیم صهیونیستی علیه حماس و فلسطینیان بروند. ویکی‌لیکس در ادامه فاش کرد که اوباما به نیروهای دریایی و زمینی برای از بین بردن نیروی جنگنده اصلی در نوار غزه (مقاومت) دستور آماده‌باش داده است. براساس گزارش ویکی‌لیکس، پاسخ پنتاگون این بوده که در آمادگی کامل است، علاوه بر این تعدادی نظامی، بالگرد آپاچی، 2 هواپیما از نوع AH-6 Littlebird تعدادی خودروی زرهی، بالگرد «بلاک هوک» و دیگر تجهیزات نظامی را در صورت نیاز به منطقه می‌فرستد و نیروهای زمینی از سوی نیروی هوایی ناو هواپیمابر «جورج هربرت واکر بوش» که در خلیج‌فارس به سر می‌برد حمایت خواهند شد. ویکی‌لیکس می‌افزاید که پنتاگون احتمال تلفات 18 درصدی را می‌دهد و در این صورت 2000 نظامی کافی نخواهد بود و برای اجرایی شدن هدف اوباما نیاز به آمادگی نظامیان بیشتری در حدود 6 هزار نفر است.

مقامات آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که گفت‌وگوها درباره آتش‌بس ادامه دارد. ظاهرا طرحی دو‌مرحله‌ای تنظیم شده است به‌طوری که در مرحله اول، درگیری‌ها متوقف شود و پس از تحقق این هدف که احتمالا تا 2 روز دیگر و مقارن با عید فطر و پایان ماه رمضان خواهد بود، مرحله دوم شروع خواهد شد که در قالب آن درباره مسائل اصلی صحبت خواهد شد. این مرحله نیز برای مدت حدود یک هفته خواهد بود و براساس آن درباره مسائل امنیتی، تونل‌ها و راکت‌های حماس، بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و مسائل اقتصادی بحث خواهد شد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داد. شورای حقوق بشر سازمان ملل که صبح پنجشنبه به بررسی وضعیت نوار غزه پرداخت، با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره جنایت جنگی اسرائیل در نوار غزه موافقت کرد. براساس این گزارش، آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش زیادی برای جلوگیری از تصویب قطعنامه تشکیل این کمیته انجام دادند اما اکثریت اعضا با تشکیل آن موافقت کردند. از مجموع 46 کشور عضو شورای حقوق بشر 29 کشور به تشکیل این کمیته رای مثبت دادند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا رای ممتنع دادند. آمریکا تنها کشوری بود که با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب مخالفت کرد. گفتنی است که پس از جنگ 22 روزه غزه نیز کمیته مشابهی به ریاست قاضی گلدستون تشکیل و موجب رسوایی گسترده رژیم صهیونیستی در محافل بین‌المللی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها