أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۳۸۵۱۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۰۴ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،امیر قلعه‌نویی را باید یکی از مربیان موفق لیگ برتر دانست. وقتی به تعداد بازیکنانی که او به فوتبال معرفی کرده یا تعداد قهرمانی‌هایی که امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر داشته، نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که امیر قلعه‌نویی یکی از موفق ترین سرمربیان لیگ برتر است. سرمربیگری ژنرال، پر از افتخارات گوناگون با تیم‌های مختلف است.

از موفقیت‌هایش در استقلال گرفته تا سال‌های رویایی در سپاهان، از رو آوردن تراکتورسازی تبریز گرفته تا بازیکنانی که امیر آنها را در لیگ برتر رونمایی کرد. همه اینها ما را به این سمت سوق می‌دهد که ژنرال آبی‌ها روزهای طلایی در فوتبال داشته است. روزهایی که موفقیت‌هایش بر ناکامی‌های او برتری دارد اما فصل گذشته امیر قلعه‌نویی نتوانست درخششی در لیگ برتر داشته باشد و نه تنها قهرمانی لیگ برتر از دست استقلالی‌ها رفت بلکه ناکامی در کسب سهمیه آسیا با قرار گرفتن در رده پنجم جدول نیز رقم خورد.

بسیاری از کسانی که در مقاطع مختلف منتقد امیر قلعه‌نویی بودند ناکامی فصل پیش را بهانه‌ای قرار دادند تا نارسایی‌های استقلال و در حقیقت امیر قلعه‌نویی را به رخ او بکشند. یکی از دلایلی که منتقدان روی آن مانور می‌دادند این بود که آنها معتقد بودند امیر قلعه‌نویی در یارگیری فصل گذشته اشتباهات فاحشی داشت و همین قضیه استقلال و او را ناکام لیگ سیزدهم کرد. بازیکنانی که توسط قلعه‌نویی جذب شدند یکی یکی از جمع آبی‌ها بدون هیچ اثربخشی در استقلال جدا شدند. بازیکنانی مثل مهرداد اولادی، علیرضا نیکبخت و … که هرگز نتوانستند انتظارات هواداران را برآورده کنند. در این بین احمد جمشیدیان هم یکی از بازیکنانی بود که جذب او در استقلال مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان استقلال قرار داشت. با وجود این اینطور تصور می‌شد که یک فصل دیگر هم با امیر قلعه‌نویی به کارش ادامه دهد اما او مهره سوخته قلعه‌نویی به شمار می‌رفت و باید از جمع آبی‌ها جدا می‌شد.

مشخص نیست که جمشیدیان از این مساله اطلاع داشته یا نه، چرا که هنوز مصاحبه‌ای انجام نداده اما طبق گفته یعقوب کریمی که جایگزین جمشیدیان در لیست استقلال شد، امیر قلعه‌نویی از یک ماه و نیم پیش قلم قرمز روی اسم جمشیدیان کشیده بود. اینکه جمشیدیان سکوت کرده و حرفی نمی‌زند، قطعا رضایت او را نشان نمی‌دهد بلکه به نظر می‌رسد او از این مساله مطلع نبوده و حالا ناراحت است چرا که اگر او از یک ماه و نیم پیش می‌دانست قرار است از لیست استقلال خط بخورد به طور حتم، با تیم‌های دیگر وارد مذاکره می‌شد و جایی برای خود دست و پا می‌کرد اما او حالا مهره سوخته قلعه‌نویی به شمار می‌رود، اما این سرمربی موفق کاشت‌هایی هم در لیگ برتر داشته که هنوز بعداز گذشت سال‌ها، به خوبی هدایت کننده برخی تیم‌ها هستند. استقلال اما حالا نقل و انتقالات موفقی را پشت سر گذاشته است ، درست برعکس فصل قبل.به گزارش پایگاه 598،

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها