يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۸۵۸۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طرح افزایش جرائم رانندگی با امضای وزیران راه و کشور و همچنین فرمانده نیروی انتظامی تقدیم هیئت دولت شده و رسیدگی به آن در حال انجام است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سردار اسکندر مومنی در حاشیه جلسه هماهنگی اجرای مرحله دوم طرح تابستانه با اشاره به روند کاهشی تلفات رانندگی در سال‌های اخیر و کاهش نزدیک به 3 درصدی این تلفات در 3 ماهه نخست امسال اظهار داشت: باید تلاش شود که روند کاهشی موجود سرعت بیشتری بگیرد و با اقدامات جدید بتوانیم حداقل کاهش 6 درصدی تلفات رانندگی را در سال جاری نیز تجربه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ادامه‌دار بودن روند کاهش تلفات رانندگی نیازمند طراحی یک سازوکار جدید است، گفت: امیدواریم با اقدامات جدید و طراحی سازوکاری ویژه بتوانیم روند کاهش تلفات رانندگی را با سرعت بیشتری ادامه دهیم، چرا که با اقدامات مبتنی بر جریمه‌محوری و تاکید بر رعایت قانون توسط مردم نمی‌توان روند کاهش تلفات را ادامه داد.

مومنی در ادامه افزود: برای ادامه‌دار بودن روند کاهش تلفات نیازمند توجه به اقداماتی همچون توسعه سیستم حمل و نقل عمومی، ایمنی خودرو، ایمنی راه، افزایش سرعت امداد و نجات و اقداماتی از این دست هستیم.

وی با اشاره به آغاز شدن مرحله دوم طرح تابستانه از روز 6 مردادماه گفت: مرحله دوم این طرح از 6 مرداد آغاز و تا 5 مهر ادامه می‌یابد و برای هماهنگی بیشتر در اجرای این طرح، جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف به صورت هر دو هفته یک بار تا پایان این طرح برگزار می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا اجرایی شدن طرح سامانه نظارتی مردمی 110120 برای مینی‌بوس‌ها و خودروهای سواری حمل و نقل عمومی یکی از اقدامات این طرح برشمرد و افزود: پس از اجرایی شدن طرح سامانه نظارت مردمی 110120 برای مینی‌بوس‌ها و سواری‌های فعال در عرصه حمل و نقل عمومی، به دنبال آن هستیم تا اجرای این طرح را برای کامیون‌ها و سپس تمامی خودروها در کشور اعمال کنیم.

مومنی با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده میان وزارت راه و پلیس راهور برای انتقال تصاویر دوربین‌ها به مرکز اجرائیات پلیس و اعمال قانون‌های خودروهای متخلف، ابراز امیدواری کرد که این تفاهمنامه با وزارت کشور برای استفاده از دوربین‌های شهری و شهرداری‌ها نیز منعقد شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح کاهش سرعت در کشور نیازمند بررسی دقیق و کارشناسانه است، گفت: طرح کاهش سرعت باید با توجه به شرایط موجود به به صورت مقطعی در نقاط حادثه‌خیز اعمال شود. ولی اینکه سرعت تردد در تمامی معابر کشور کاهش یابد موضوعی است که نیازمند کارشناسی دقیق است.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش‌رو بودن تعطیلات عید سعید فطر از شهروندان خواست تا با توجه به وضعیت فنی خودروهایشان، پیش از سفر خودروهای خود را بازبینی کنند و مدیریت سرعت را سرلوحه سفرهای خود قرار دهند. چرا که سفر در تابستان به دلیل گرمای بیش از اندازه و بلندبودن طول روز باعث کاهش تمرکز رانندگان می‌شود و این موضوع نیاز به توجه بیشتر رانندگان را دوچندان می‌کند.

مومنی تاکید کرد: در طرح تابستانی پیش‌رو ماموران راهور به مدیریت سرعت و سبقت تاکید ویژه‌تری داشته و این دو موضوع را بیش از پیش مورد توجه قرار می‌دهند و آنها کنترل بیشتری خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت شماره‌گذاری خودرو اسکانیا گفت: شماره‌گذاری تولیدات این خودروساز همچنان مسدود است و با توجه به اینکه این خودروساز در جهت رفع ایرادات موجود و فراخوانی خودروهای در حال تردد خود اقدامات لازم را انجام داده است امیدواریم با برطرف کردن یکی، دو ایراد باقیمانده شماره‌گذاری این خودرو از سر گرفته شود.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان به موضوع طرح افزایش جرائم رانندگی نیز اشاره کرد و افزود: این طرح با امضای وزیران راه و کشور و همچنین فرمانده نیروی انتظامی تقدیم هیئت دولت شده و رسیدگی به آن در حال انجام است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها