أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۸۶۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۹     ۲۸ مهر ۱۳۹۰
با اهدای بورس تحصیلی صورت می گیرد،
پس از موفقیت ایران در از کار انداختن نرم‌افزار ساخت نیروی دریایی آمریکا، مسئولین این پروژه در نظر دارند تا با اهدای بورس‌های تحصیلی مختلف، آن را مجدداً احیا نماید.

به گزارش598 به نقل از مشرق، پروژه تور که ایده اولیه و اصلی آن انجام فعالیت‌های اینترنتی به صورت ناشناس و ایجاد اغتشاشات در کشورهای مخالف آمریکا می‌باشد،‌ برای احیای خود و رفع نقص‌هایش دست به پذیرش محققان کشورهای مختلف در رشته سامانه‌های ارتباطاتی خصوصی در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد زد.

وزارت خارجه آمریکا قرار بود از نرم‌افزار و فناوری تور در اینترنت قابل حمل خود موسوم به «اینترنت چمدانی» نیز استفاده کند تا بلکه بتواند به کاربران اینترنت این امکان را بدهد که به طور ظاهراً ناشناس از شبکه اینترنت برای پخش اخبار و برنامه‌های اغتشاش‌گرایانه مورد نظر آمریکا استفاده کنند. هرچند ممکن است کاربرانِ این نرم‌افزار در نزد برخی منابع ناشناس باقی بماند، اما مسلماً برای منبع نرم‌افزاری که از آن استفاده می‌کند به هیچ عنوان ناشناس نخواهند بود.

پروژه اينترنت چمداني عنوان طرحي است كه وزارت خارجه آمريكا درصدد است از آن براي حمايت از گروه‌های اغتشاشگر در انتشار فایل‌های نوشتاری، صوتي، و تصويري و در عين حال ناشناخته ماندن آنها به كشورهاي مخالف آمريكا از جمله ايران ارائه دهد.

گفتنی است نرم‌افزار تور برای اتصال امن به اینترنت از طریق شبکه‌های خصوصی با توانایی پنهان كردن آدرس‌های آی پی، توسط آژانس‌های دولتی ایالات متحده تولید و توسعه یافته بود. تور برای مقابله با یک نوع رایج از نظارت اینترنتی موسوم به «تجزیه و تحلیل ترافیک»، که می‌تواند منبع و محل یک کاربر را ردیابی نماید، طراحی شده بود.

لازم به ذکر است که پس موفقیت ایران در از کار انداختن و ایجاد اختلال در عملکرد این نرم‌افزار، روزنامه ديلي تلگراف در گزارشي نوشت: «دولت ايران توانست در فعالیت و عملکرد يک فناوري اينترنتي موسوم به Tor اختلال ایجاد کند. اين فناوري در واقع يک قطعه نرم افزار رايگان است که از طريق يک شبکهخصوصي، شماره آی‌پی رایانه کاربر را مخفي نگه می‌دارد و به اينترنت متصل شوند. اين فناوري همچنين محتواي ارتباطات اينترنتي کاربران را مخفي کرده و جستجو و استراق سمع در ايميل‌ها، فیس‌بوک، توييتر و ديگر برنامه‌ها را دشوار می‌سازد.»

این روزنامه افزود: «به دنبال اين رخداد، تحقيقاتي توسط پروژه Tor که اين سامانه را اداره مي‌کند صورت گرفت ومشخص شدکه مقامات دولت ايران براي اولين بار توانسته‌اند روشي را براي شناسايي و مسدود کردن اتصالات Tor کشف کنند و بنابراين شيوه‌اي را براي شناسايي مخالفان پيدا کرده‌اند.»

اندرو لئومن مدير اجرايي پروژه Tor نیز اعلام کرد: «آنچه دولت ايران انجام داده است در واقع به روز کردن قابليت‌هايش بوده است. از نقطه نظر مهندسي اين اقدام ايران بسيار فوق‌العاده است. اين فناوري که تهديد جديدي براي پروژه Tor به حساب می‌آید DPI نام دارد که با استفاده ازفناوري‌هايیکه داراي سرعت بسيار زياد است مي‌تواند ترافيک‌هاي اينترنتي در جريان را بخواند و شناسايي کند. مقامات ايراني با استفاده از اين فناوري براي کشف پارامترهايي که فناوري Tor براي اتصالات مخفيانه ايجاد مي‌کند، استفاده مي‌کنند.»

لئومن ادامه داد: «مسدود کردنTor نشان مي‌دهد که ايران هم اکنون در فناوريمهار اينترنتي مخالفان حتي پيشرفت‌هاي بيشتري نسبت به چين و ديوار آتشين بزرگ اين کشور به دست آورده است.»

گفتني است نرم‌افزار تور در مرکز تحقيقات نيروي دريايي ارتش آمريکا طراحي شده و بودجه آن نیز توسط وزارت‌های دفاع و خارجه آمریکا تأمین می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها