يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۸۶۹۵
زمان انتشار: ۲۳:۰۷     ۰۴ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،ایمون زاید بازیکن تیم ملی لیبی که قبل از مسابقات جام جهانی بیستم قهرمانی آلمان را پیش‌بینی کرده و از ابراز علاقه‌اش به این تیم حرف زده بود، از استحقاق این تیم برای قهرمان شدن می‌گوید.

* از اینکه پیش‌بینی‌ات در جام جهانی درست از آب درآمد بگو.

- پیش‌بینی‌ام این بود که آلمان قهرمان جام جهانی می‌شود چون آنها تیم فوق‌العاده‌ای بودند. بازیکنان و نیمکت بسیار خوبی داشتند و از بازی اول و نمایش قدرتمندانه که از ابتدا داشتند مشخص بود که مدعی اول هستند.

* اما در بازی فینال آلمان نسبت به بازی‌های قبلی افت کرده بود.

- آرژانتین در فینال خوب بود اما به نظرم آنها احساسی بودند و نتوانستند از موقعیت‌هایشان خوب استفاده کنند اما آلمان انضباط خوبی داشت و با یک تعویض درست سرمربی‌اش حکم قهرمانی را امضا کرد. در طول 120 دقیقه هیچ‌گاه نظم و انضباط و سازماندهی آلمان به هم نخورد.

* در مورد انتخاب مسی چه صحبتی داری؟

- به نظرم مسی در 4 بازی با ایران، بوسنی، سوئیس و نیجریه فوق‌العاده کار کرد؛ در 3 بازی گل زد و در بازی با سوئیس هم پاس گل طلایی به دی‌ماریا را داد که منجر به گل شد. به همین دلیل من حق مسی را برای گرفتن جام بیشتر از بقیه بازیکنان مثل نویر می‌دانم.

* در مورد دربی ایران بگو که شاید انجام آن در هفته آخر به نوعی تکلیف قهرمانی را مشخص کند.

- دربی همیشه یک بازی خاص بوده، بازی هیجان‌آوری که خودم هم طعم شیرین و جذاب آن را چشیده‌ام و هیچ‌ گاه از ذهنم پاک نمی‌شود. این بار هم اگر تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده شود، حساسیت دربی دو برابر می‌شود.

* تو با تیم ایرلندی‌ای که با آن قرارداد داشتی چه وضعیتی داری؟

- لیگ ایرلند برای فصل آینده دیرتر از لیگ ایران شروع می‌شود. از طرف دیگر قراردادم با تیم باشگاهی‌ام در لیگ ایرلند تمام شده و من بازیکن آزاد محسوب می‌شوم. فعلاً هم تصمیمی برای ادامه همکاری با تیم باشگاهی‌ام ندارم.

* دوست داری به لیگ ایران برگردی؟

- من همیشه به بازی در لیگ ایران و خصوصاً پرسپولیس علاقه‌مندم اما آن ‌طور که امسال فهمیدم پرسپولیس مهاجمان زیادی را به خدمت گرفته است و فکر نمی‌کنم این تیم جای خالی آنچنانی برای بازیکنان دیگری داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها