کد خبر: ۲۳۸۷۰۵
زمان انتشار: ۲۳:۱۲     ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598،لوسیانو ملقب به ادینهو، یکی از مهاجمان برزیلی نام‌آشنائی است که با حضورش در فوتبال ایران توانست کیفیت بالای خود را به اثبات برساند و رفته رفته خود را در تیم مس کرمان به یک اسطوره تبدیل کند. ادینهو از لیگ هفتم با پیراهن مس کرمان به فوتبال ایران معرفی شد و موفق شد آمار فوق‌العاده‌ای را در گل‌زنی از خود بروز دهد. او در لیگ هفتم نه بار در لیگ برتر به میدان رفت و تنهای یک گل به ثمر رساند، اما فصل بعد آمار خود را بهبود بخشید در 32 بازی که برای تیمش به میدان رفت 10 گل به ثمر رساند. روند پیشرفت‌های ادینهو ادامه داشت و او در لیگ نهم در 29 بازی 14 گل در کارنامه‌ی لیگ برتری خود با پیراهن مس ثبت کرد تا به نقطه‌ی اوج فعالیت حرفه‌ای خود در ایران برسد. او در لیگ دهم در 33 بازی 22 گل به ثمر رساند و چیزی نمانده بود که آقای گل لیگ برتر لقب گیرد. او با اختلاف دو گل آقای گلی را به رضا نوروزی واگذار کرد.

ادینهو پس از دو سال حضور در فوتبال امارات و تیم الشارجه بار دیگر به مس کرمان پیوست و پس از هشت هفته موفق شد بار دیگر به روند گل‌زنی خود در لیگ برتر ادامه دهد. او آخرین بار در هفته‌ی سی و چهارم لیگ دهم موفق شده بود برابر راه‌آهن سورینت در دقیقه‌ی 35 گل بزند. ادینهو پس از غیبت 77 هفته‌ای خود در لیگ برتر، در لیگ سیزدهم هفت هفته برای رسیدن به گل منتظر ماند و در نهایت با یک دبل پس از 7595 دقیقه می‌توانست زمینه‌ساز نخستین‌ پیروزی کرمانی‌ها در لیگ سیزدهم برابر فولاد صدرنشین شود که البته این پیروزی با گل دقیقه‌ی 88 سروش رفیعی ناکام ماند. او در لیگ سیزدهم که با سقوط کابوس‌وار مس کرمان برای او و هم‌تیمی‌هایش به پایان رسید، موفق شد در مجموع 31 بار پیراهن مس را در دو رقابت جام حذفی و لیگ برتر بر تن کند و 12 گل به ثمر برساند. او در 26 بازی در لیگ برتر 8 گل به ثمر رساند تا با اختلاف تنها 6 گل نسبت به کریم انصاری‌فرد دهمین گل‌زن برتر لیگ سیزدهم لقب گیرد.

نکته‌ی جالب آن است که ادینهو در آخرین فصل حضور خود در مس کرمان پیش از حضور مجدد در لیگ سیزدهم پنج‌بار دبل انجام داد و در یک بازی برابر شهرداری تبریز نیز موفق به زدن 5 گل شد.

ادینهو حالا با رقمی معادل 1.2 میلیارد تومان در 32 سالگی به تراکتورسازی تبریز پیوسته است تا حداقل روی کاغذ به همراه محمدرضا خلعتبری پشت سر سیدمهدی رحمتی و احمد آل‌نعمه، سومین بازیکن گران‌قیمت لیگ برتر لقب گیرد و فقدان کریم انصاری‌فرد آقای گل را برای گرگ‌ها پرکند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها