أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۸۸۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
با نزدیک شدن به روز دادگاه پسر دوم آقای هاشمی رفسنجانی:
از نقش او در به راه اندازی فتنه ۸۸ تا نقش او در قراردادهای غوطه ور در فساد نفتی و هواپیمایی و اتهامات جاسوسی و رابطه اش با شبکه های جاسوسی غربی و... در این مجال اما به بازخوانی اندکی از سخنان خود وی می پردازیم. سخنانی که علنی و رسمی و آشکارا بیان شده و امید آن می رود که در دادگاه وی نسبت به این سخنان سئوالاتی از وی پرسیده شود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، طبق اعلام سخنگوی دستگاه قضایی مهدی هاشمی رفسنجانی قرار است در ۱۱ مردادماه جاری به دادگاه برود تا شاید گوشه ای از پرونده سنگین اتهامات متعدد امنیتی جاسوسی اقتصادی، اخلاقی وی ورق بخورد. پدر اما پیش از ورود مهدی به ایران با اعمال فشارهای سنگین ، شروطی برای دستگاه قضایی تعیین نموده بود. یکی آنکه مهدی به محض ورود دستگیر نشود دیگر آنکه او بازداشت نشده و اگر قاضی خواست هر روز به دادگاه احضار شده و سئوالات را پاسخ گوید و دیگری آنکه قاضی پرونده وی تغییر کرده و قاضی که هاشمی پدر آن را معرفی کرده و البته از لحاظ تفکر، نزدیکی بسیاری به این خانواده دارد عهده دار رسیدگی به این پرونده باشد.

سخنگوی دستگاه قضایی در مقاطع مختلف اما بارها به اعمال فشارهای سنگین به دستگاه قضایی در رابطه با این پرونده اشاره نموده است.

اما گرچه مهدی رفسنجانی طبق شرط پدرش بلافاصله در ایران دستگیر نشد اما ایستادگی دستگاه قضایی باعث شد تا وی روز بعد از ورود به کشور بازداشت شده و شرط دوم پدر – یعنی عدم زندانی شدن او- به مدت ۸۵ روز به تعویق افتد. اما شرط سوم هاشمی رفسنجانی نیز با تغییر قاضی سراج- که از قضات برجسته و محکم دستگاه قضایی بوده وبه علت اینکه در این فاصله عهده دار مسئولیتی دیگر در دستگاه قضایی شده بود- محقق شد و البته بازی رسانه ای که این خانواده در تغییر قاضی پرونده به راه انداخته و به ظاهر اعلام کردند که از تغییر قاضی نگران اند، نشان داد که خط روانی مقابله با دستگاه قضایی حتی وقتی که همه شروط آنان نیز طابق النعل بالنعل اجرایی شده ، ادامه خواهد یافت.

 

دراین فصل اما به این نکته اشارتی کوتاه می کنیم که دادگاه ۱۱ مرداد ماه مهدی بهرمانی آزمونی  برای سنجش حرکت عادلانه دستگاه قضایی و نیز نشان دهنده اقتدار این قوه در برابر زیاده خواهی هاست. اقتداری که از زمان روی کار آمدن رئیس فعلی دستگاه قضا یکی از شعارهای برجسته وی بوده و توقع مردم را بر آن متمرکز ساخته که این اقتدار نه در برابر ضعیفان و بی کس و کارها که اتفاقا در برابر گردن کلفت ها و دانه درشت ها به کار گرفته شود. اما در باب اتهامات مهدی هاشمی رفسنجانی باید کتاب ها و مقالات نوشت.

از نقش او در به راه اندازی فتنه ۸۸ تا نقش او در قراردادهای غوطه ور در فساد نفتی و هواپیمایی و اتهامات جاسوسی و رابطه اش با شبکه های جاسوسی غربی و... در این مجال اما به بازخوانی اندکی از سخنان خود وی می پردازیم. سخنانی که علنی و رسمی و آشکارا بیان شده و امید آن می رود که در دادگاه وی نسبت به این سخنان سئوالاتی از وی پرسیده شود.

مهدی رفسنجانی در چند فایل صوتی که از وی منتشر شد به صراحت به تقسیم کار با پدرش برای مقابله با رهبری انقلاب اذعان کرد. او از اتحاد مثال زدنی خود با اپوزیسیون و فرمان دادن به آنان سخن گفت. او از درخواست از آمریکایی ها برای شدت بخشیدن به تحریم ها برای براندازی دولت محمود احمدی نژاد سخن گفت و از...

بدون هیچ مقدمه دیگر متن پیاده شدن این نوار را مرور می کنیم: مهدی هاشمی در این مکالمه تلفنی از نیک آهنگ کوثر ضد انقلاب لاییک  می خواهد تا با فحاشی وی را در رسانه ها بیشتر مطرح کند. وی با اعتراف به  اینکه روز به روز حلقه بر فتنه گران تنگ تر می شود، خطاب به کوثر می گوید : من گفتم به شما! شماها باور نکردید ، این اشتباهی که شما در دوم خرداد کردید و اقای هاشمی را از خاتمی جدا کردید ، این دفعه هم شما دعوا راه انداختید . همان دوم خرداد که ( اصلاح طلبها )  به ما فحش دادند ما گفتیم هدفمان مشترک است و دعوا راه نینداختیم . ما میتوانستیم اما تفاهم کردیم که همه نیروها باید متحد بشویم و جلوی نظام بایستیم ، استراتژی ما از روز اول همین بوده است ."

وی در ادامه ضمن  توهین به ارکان نظام  و عصبانیت از شکست در مقابل مردم  اظهار می کند:"هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد. این هزینه اش از همه چیز کمتر است . من در آن ور ( ایران )  که بودم، در بین اطلاعاتی ها زندگی کرده ام . اطلاعاتی ها در هر گروه ( ضد انقلاب ) نیرو دارند و بینشان اختلاف می اندازند و نمی گذارند متحد بشوند. شما الان نگاه کن ! اپوزیسیون شده 300 گروه ! باید به آنهایی که در داخل کشور در حال جنگ ( فتنه ) هستند کمک کرد، الان بار بر دوش آنهاست."

نیک آهنگ کوثر کاریکاتوریست روزنامه های زنجیره ای دوره اصلاحات در این لحظه از وی می پرسد : "  آقای هاشمی ! شما یک موضع مشخصی دارید و در مقابل رسانه های داخل ایران شماها بالاخره کی این موضع ( خصمانه )  را  به صورت رو بازی می کنید؟ "

مهدی هاشمی در پاسخ با اعتراف به رفتارهای دوگانه و ظاهر سازی هایش در مقابل افکار عمومی می گوید : " ما داریم رو بازی می کنیم ، من با بی بی سی و اینها نمی توانم مصاحبه کنم چون در ایران این کار جرم تعریف شده است . حرفهایی که ماها می زنیم حرفهایی که بابای من زد، از همه حرفهای اقایون( اصلاح طلب ) تند تر بوده است ! ما تقسیم کار کرده ایم هر کسی کار خودش رو می کند. بابا کار خودش رو می کند. اینها به من گیر داده اند چون میخواهند وظیفه اصلی ام را انجام ندهم.  وظیفه من به عنوان مهدی هاشمی این نیست  که رسانه های  خبری را کنترل کنم. من وظیفه ای برایم تعریف شده که آن را انجام می دهم."

نیک آهنگ کوثر که هنوز قانع نشده است اینگونه سوالش را باردیگر پیگیری می کند : " این روندی که شما دارید انجام می دهید تبدیل به یک روند فرسایشی شده و آنها ( نظام ) به خاطر قدرت رسانه ای که دارند امکان بازی شما را گرفته اند. بازی که در اینترنت می شود بازی ضعیفی است مگر بازدید از سایتهای( فتنه ) که فیلتر هم هست، چقدر است؟

مهدی هاشمی که اطلاعات غلطی را نیز در اختیار دارد با توهمی عجیب پاسخ می دهد : " آنها ( رسانه های داخل کشور )  بازیشان فقط اینترنتی است . سایتهای نظام کلا 25000 تا بازدید دارند . آنها همانقدر که کار اینترنتی می کنند ما هم کار اینترنتی انجام می دهیم . دعوای من با بابا اینست که ما باید تهاجمی تر بشویم با اینها . "

در ادامه نیک آهنگ کوثر عامل رسانه ای ضد انقلاب با پیشنهادی خبیثانه خطاب به مهدی هاشمی می گوید : " حرکتهای  رسانه های نظام را باید از قبل بدانید. اما مهدی هاشمی وزن  مشخصی دارد، فائزه هاشمی وزن مشخصی دارد. به نظر من که این محدوده را خوب میشناسم از این وضع و از این پتانسیل استفاده خوبی نشده و اینکه شما ( یعنی مهدی هاشمی ) رو بازی نمیکنی برداشت اینست که شما ّبرای بازگشت به ایران امید داری!"

مهدی هاشمی نیز پاسخ کوثر را اینگونه می دهد : " من خودم را میگویم فائزه رو نمی گویم. من وظیفه ام چیز دیگری بوده است .کارهایی که من کرده ام صد برابر بدتر از سخنرانی های شماها ست و نظام هم می داند که من دارم چه کار می کنم. و اینها هم می دانند اخلالهایی که در زمان رفتن رییس جمهور ایران ( آقای احمدی نژاد ) به سازمان ملل ایجاد شد توسط من بوده است و این مساله حتی به تاج زاده و بهزاد نبوی و رضا خاتمی و اینها هم بر خورده است ! من خبر دارم. من هم نگفتم کار ما بوده و وارد این بازی نشدم ولی طرفهای من می فهمند که من کیم و میفهمند من دارم چه کاری علیه نظام می کنم و با من بد هستند. "

وی در ادامه با اشاره به مصاحبه هایش با رسانه های بیگانه ادعا می کند :" من با بی بی سی مصاحبه کنم خیلی کارهای دیگر را نمی توانم بکنم و الان از ایران از بالا و پایین کشور با من ارتباط دارند و من اگر فردا با بی بی سی مصاحبه کنم اینها دیگر نمی توانند با من ارتباط داشته باشند. بازی من آنطوری نیست که شما بتوانید بفهمید. اینکه من الان بخواهم رو بازی کنم خیلی زود است. البته من حرفهای شما را  قبول دارم که اقای هاشمی باید فتیله را بکشد بالا . ما ها هیچ امتیاز عملی الان نمی توانیم از رهبری بگیریم و خیالت راحت باشد نظام هیچ امتیازی الان به ما نمی دهد. "

‌مهدی هاشمی رفسنجانی ‌‌، می‌گوید: "تفاهم کردیم که همه نیروها باید متحد بشویم و جلوی نظام بایستیم". او همچنین تأکید می‌کند که ‌"هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد. این هزینه‌اش از همه چیز کمتر است".

فرزند هاشمی رفسنجانی در این نوار صوتی می‌گوید‌:‌"‌حرف‌هایی که ماها می‌زنیم، حرف‌هایی که بابای من زد، از همه حرف‌های آقایون (‌اصلاح‌طلب‌) تند‌تر بوده است. ما تقسیم کار کرده‌ایم، هر کسی کار خودش را می کند. بابا(آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) کار خودش را می‌کند...‌من وظیفه‌ای برایم تعریف شده که آن‌را انجام می‌دهم...‌‌دعوای من با بابا این است که ما باید تهاجمی‌تر شویم".

مهدی هاشمی در این مکالمه تصریح کرده است: "کارهایی که من کرده‌ام، صد برابر بدتر از سخنرانی‌های شما‌ست و نظام هم می‌داند که من ‌چه کار می‌کنم. ‌اینها ‌می‌دانند اخلال‌هایی که در زمان رفتن رییس جمهور ‌‌به سازمان ملل ایجاد شد، کار من بوده است ... البته من حرف‌های شما را  قبول دارم که آقای هاشمی باید فتیله را بالا بکشد. ما ‌هیچ امتیاز عملی الان نمی‌توانیم از رهبری بگیریم و خیالت راحت باشد نظام هیچ امتیازی الان به ما نمی‌دهد. "

پسر دوم آقای هاشمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار می کند: هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد. این هزینه اش از همه چیز کمتر است. من در آن ور (ایران)  که بودم، در بین اطلاعاتی ها زندگی کرده ام.

واکنش نیک‌آهنگ کوثر به فایل جنجالی مهدی هاشمی

نیک آهنگ کوثر تأکید کرد که فایل صوتی مهدی هاشمی اصل بوده و به درخواست وکیلش تقدیم دادگاه شده است.

نیک آهنگ کوثر در پاسخ به این سوال که با توجه به رد صحت فایل صوتی مکالمه شما و مهدی هاشمی توسط برادر آقای مهدی هاشمی، آیا این فایل تقلبی است؟ گفت: این فایل به هیچوجه تقلبی نیست بلکه اصل است.

وی خاطرنشان کرد که مکالمه‌ای که در فایل صوتی موجود است بین من و مهدی هاشمی انجام شده.

روایت نیک آهنگ از رابطه با مهدی هاشمی

نیک آهنگ کوثر در اظهاراتش در مصاحبه ویدیویی با فردی به نام "جهانشاه جاوید" اطلاعات جدید و قابل تأملی را ارائه کرده است .

وی در ابتدا با ارائه اطلاعات روابط نزدیکش با خانواده هاشمی  اظهار می دارد:"  در سال 2010 من ( نیک آهنگ )  و مهدی هاشمی باهم مدتها راجع به مسائل مختلف حرف می زدیم و مهدی هاشمی اتهام بزرگی داشت و بخاطر آنکه بارها پیش آمده بود که وی حرفها و ادعاهایش را  تغییر داده بود، من پس از چک کردن با قوانین کانادا تصمیم گرفتم اظهاراتش را ضبط کنم و در مواردی هم که خودش با من تماس گرفته بود ، این موضوع را به خودش نیز اعلام کرده بودم.

مهدی هاشمی منبع خبری بسیاری از رسانه های خارج از کشور بود که گاهی وقتها که  تماس میگرفت تا خبری را به ما  برساند ، وقتی با منبع دوم خبری چک می کردیم می دیدیم خبر درست نیست و به نظر می رسید وی ( مهدی هاشمی )  نقش بزرگی در خبر سازی دارد و  بسیاری از خبرهایی که به رسانه های سبز ( فتنه ) داده می شد و حتی رسانه های بزرگتر توسط وی هدایت شده بود.

درخواست مهدی هاشمی از آمریکایی ها

وی با اظهار تعجب از برخی از رفتارهای مهدی هاشمی ادامه می دهد :" من و مهدی هاشمی بارها با هم در تماس بوده ایم. در یکی از موارد که به من زنگ زد و وقتی فهمید من در حال رفتن به واشنگتن هستم از من خواست تا راجع به بحث تحریم اقتصادی ایران کسانی را در امریکا ببینم و می خواست بداند در واشنگتن چه کسانی هستند که بشود با ارتباط و تشویقشان  تحریمهای سنگین تری را علیه مردم ایران تحمیل کرد . این برای من مساله عجیبی بود که مهدی هاشمی پدر و خانواده اش در ایران باشد و بخواهد این بحث تحریم را از طریق امریکایی ها پیگیری کند  و البته با ادمهای مختلفی نیزدر این زمینه صحبت کرده بود."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها