يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۸۹۳۵
زمان انتشار: ۲۲:۲۸     ۰۵ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،ماجرای کارت‌های معافیت برخی از بازیکنان شاغل در لیگ برتر، این روزها به سوژه اصلی فوتبال ایران تبدیل شده است. یکی از باشگاه‌هایی که در مظان اتهام قرار دارد، فولاد خوزستان است. از همین رو رضاییان، مدیرعامل سابق فولاد به سوالات بانک ورزش پاسخ داد تا زوایای دیگری از این پرونده روشن شود.

دلیل اینکه کارت‌های جعلی معافیت بیشتر در اهواز رایج شده، چیست؟

من فکر می‌کنم این بحث به اهواز برنمی‌گردد، بلکه به یک فرد که نفوذ و توانایی داشته مربوط می‌شود. شما وقتی در یک جایی، به یک نفر یک سری امکانات بدهید و این امکانات فریبنده باشد، این مسایل پیش می‌آید. بازیکنان فولاد پول داشتند و از تسهیلات غیرقانونی که این فرد به آنها ارایه داده، استفاده کردند.

به نظر شما باید بازیکنان فولاد هم مجرم شناخت؟

نمی‌شود گفت بازیکنان از غیرقانونی بودن این کارت‌ها اطلاع نداشته‌اند. قطعا آنها هم در جرم این فرد با او همدست بوده‌اند. به طور کلی بحث کارت‌های معافیت بازیکنان را نمی‌شود باز کرد چرا که مسایلی است که نظام وظیفه از کم و کیف آن مطلع است. تمام ماجرا هم به طرف فوتبالی قضیه برنمی‌گردد.

در دوره‌ای که شما مدیرعامل فولاد بودید، برای بازیکنان‌تان کارت معافیت جعلی گرفته بودید یا نه؟

در دوره ما هفتصد هزار تومان می‌دادیم و کارت معافیت را می‌خریدیم. چون مجلس مجوزهای لازم را داده بود. زمان ما با این مبلغ به طور قانونی کارت معافیت صادر می‌شد و دیگر نیازی به 20، 25 میلیون تومان هزینه برای گرفتن کارت معافیت نبود. البته باید به این موضوع هم اشاره کنم که این کارت‌ها جعلی نیست!

با بازیکنان سربازتان چکار می‌کردید؟

راستش آن زمان بازیکنان ما با اینکه شامل قانون معافیت نمی‌شدند و مجلس مجوزش را پس گرفته بود، ما همه بازیکنانمان را مانند مبعلی، میثم سلیمانی و مکی شریفی را به تیم‌های نظامی فرستادیم.

به نظر شما آیا باشگاه فولاد با آگاهی این کارت‌ها را برای بازیکنانش گرفته یا خیر؟

راستش من هم شنیده‌ام پسر خود دهکردی هم در میان این افراد بوده و قاعدتا نمی‌شود گفت که ایشان از این مساله مطلع نبوده‌اند. اصولا دهکردی آدم محافظه‌کاری است و خیلی وارد این‌جور مسایل نمی‌شود. باید با خودش مصاحبه کرد و پای صحبت‌هایش نشست و دید که چه می‌گوید. من اگر حرفی هم بزنم، می‌گویند از روی خصومت این حرف‌ها را زده. بهتر است خود آقای دهکردی از اعتبار خودش و فولاد دفاع کند.

اینکه می‌گویند ماجرای کارت‌های معافی بازیکنان فولاد از یکی دو نفر هم فراتر است، صحت دارد؟

راستش من در باشگاه فولاد نیستم که این موضوع را به طور دقیق بخواهم توضیح دهم. اما من هم شنیده‌ام که چهار، پنج بازیکن دیگر فولاد هم چنین مشکلی دارند. باید دید چه کسی در تیم فولاد نوین این مسایل را به وجود آورده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها