أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۸۹۶۸
زمان انتشار: ۲۳:۳۳     ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
با پیش‌بینی وزش باد شدید و آغاز طوفان از فردا در منطقه سیستان و با سرعتی معادل 100 کیلومتر بر ساعت یک بار دیگر سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش درآمد و موجب شد تا ستاد بحران استانداری ریاست استاندار و با حضور دستگاه های امداد و نجات، راهداری و نیروی انتظامی جلسه اضطراری تشکیل دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، طوفان و وزش باد شدید که در روزهای پایانی هفته گذشته موجب تعطیلی ادارات شهرهای هامون، زهک و هیرمند شد و زندگی بسیاری از مردم را با اخلال جدی مواجه کرد از فردا با شدت بیشتری سیستان را در خواهد نوردید. 

سیستان با بحران زیست محیطی روبرو است

استاندار سیستان و بلوچستان ظهر یکشنبه در شورای هماهنگی ستاد بحران به منظور بررسی راهکار های مقابله با طوفان پیش رو با بیان اینکه سیستان با یک بحران زیست محیطی جدی روبرو شده است اظهار داشت: مردم از مدیران برای مقابله با آسیب‌های ناشی از طوفان تدبیر و راهکار می خواهند.

علی اوسط هاشمی بیان داشت: بحران به وجود آمده در سیستان ناشی از افزایش غلظت گرد و غبار و بیش از 4 برابر حد بحران تبعاتش کمتر از یک زلزله نیست و لذا نباید از کنار این موضوع به راحتی عبور کرد.

استاندار با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با موضعی فعال تر وارد میدان شوند بیان داشت: نخستین رویکرد در هر بحران نجات جان مردم است.

وی خواستار تهیه طرحی اورژانسی حداکثر ظرف مدت 24 ساعت آینده برای صیانت از سلامتی مردم شد و افزود: در این رابطه از وزیر کشور به عنوان رییس ستاد بحران کشور نیز درخواست شده است تا با بازدید از منطقه توجه جدی در این رابطه مبذول دارند.

سیستان ممنوع الحضور شده است  

استاندار با بیان اینکه شرایط موجود در سیستان موجب ممنوعیت حضور مردم در خیابان‌ها و مزارع شده‌است افزود: تعطیلی ادارات ناشی از افزایش غلظت گرد و غبار و  به دفعات خسارات سنگین و گزافی را به سیستان، مردم و دولت وارد کرده است.

هاشمی با بیان اینکه نمی توان از کنار آنچه که همنوعان ما را می‌آزاد به راحتی عبور کرد و آرام گرفت افزود: حل بحران سیستان یک شبه امکان پذیر نیست اما تا آنجا که امکان دارد باید برای آلام دردهای مردم این منطقه تلاش کرد.

وی یادآور شد: طوفان عامل به کیش مردم و سرمایه از این منطقه شده است و تبعات این موضوع در آینده سیستان را با مشکلات دیگری از جمله ناامنی روبرو خواهد کرد.

اعتبار احداث بیمارستان تخصصی بیماری های تنفسی در سیستان اختصاص یافت

استاندار همچنین در این نشست با تخصیص اعتبار کامل احداث بیمارستان و مرکز کنترل و تشخیص بیماری های تنفسی سیستان به میزان 7 میلیارد تومان خواستار تسریع در ساخت این مرکز در کمترین زمان ممکن شد.

هاشمی همچنین از معاون عمرانی خود خواست تا با خریداری پوشال کولر و توزیع رایگان در بین مردم سیستان را آنها در تامین هوای سالم کمک کنند.

وی افزود: دراین راستا علاوه بر توزیع 45 هزار ماسک تنفسی با محاسبه لازم در صورت امکان برق و آب مردم در شرایط بحرانی و یک ماه آینده برآورد تا در صورت اخذ مجوز های لازم به صورت رایگان محاسبه شود.

توزیع 200 سبد غذایی بین محاصره شدگان طوفان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان هم در این جلسه گفت: به دلیل وقوع طوفان و افزایش گرد و خاک پیش‌بینی شده و با سرعت 100 کیلومتر در ساعت طی روزهای آینده تمامی نیروهای امداد رسان این جمعیت به حالت آماده باش درآمدند.

رسول راشکی بیان داشت: از آنجا که پیش‌بینی می‌‌شود در طی روز های آینده راه های ارتباطی بسیاری از روستاها در منطقه سیستان به دلیل حرکت شن‌های روان مسدود شود لذا برنامه ریزی لازم به منظور امدادرسانی و توزیع سبد های کالا و اقلام خوراکی انجام شده است.

وی افزود: در همین رابطه طبق مکاتبه انجام شده تعداد 2 هزار و 800 قوطی انواع کنسرو از طریق خراسان رضوی برای توزیع در صورت نیاز بین خانواده های محاصره در شن‌های روان تهیه و ذخیره شده است.

راشکی ابراز داشت: در طوفان هفته گذشته نیز به دلیل انسداد برخی از راه های روستایی تعداد 200 سبد کالا در بین مردم روستاهای توابع نیمروز و هیرمند توزیع شد.

توزیع ماسک تنفسی

راشکی همچنین از تهیه و ارسال تعداد 10 هزار ماسک تنفسی فیلتر دار توسط این جمعیت برای مردم سیستان خبر داد و گفت: این تعداد ماسک ها به علاوه تعداد 35 هزار ماسک تهیه شده توسط ستاد مدیریت بحران استانداری در طی هفته گذشته برای صیانت از سلامت مردم سیستان به این منطقه ارسال شد.

وی ادامه داد: در همین راستا تعداد 17 هزار ماسک به شهرستان زابل، 6 هزار و 600 ماسک در شهرستان هیرمند، 5 هزار ماسک در نیمروز، 4 هزار و 600 ماسک تنفسی فیلتر دار در هامون و تعداد 6 هزار و 800 ماسک نیز به شهرستان زهک اختصاص یافت.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 2 هزار ماسک نیز در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دارد که به تناسب نیاز در طی روز های آینده در بین بیماران تنفسی و آسیب دیده از طوفان به صورت رایگان توزیع می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها