يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۰۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
صلاحیت علی مطهری برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات به تایید دست‌اندرکاران نشریات زنجیره‌ای رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، روزنامه‌های شرق، اعتماد و آفتاب یزد نسبت به عدم معرفی مجدد علی مطهری از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات ابراز نگرانی کرده و در صفحه اول خود به انتشار عکس و تیتر از وی پرداختند. در همین حال رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق و حضرتی مدیرمسئول اعتماد در مصاحبه با «آفتاب» خواستار معرفی مطهری شده و از تغییر وی پس از 4 سال عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات ابراز نگرانی نمودند.نماینده معرفی شده از سوی مجلس یکی از 7 عضو هیئت نظارت بر مطبوعات است. انتخاب این نماینده در دستور کار جلسه چهارشنبه گذشته مجلس قرار داشت اما هیئت رئیسه مجلس مانند ماجرای تعویق انداختن استیضاح وزیر علوم، این بار نیز به کارشکنی و تعویق انتخاب نماینده مجلس در هیئت نظارت پرداخت.

در جلسه کمیسیون فرهنگی برای انتخاب گزینه‌های پیشنهادی جهت عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات، حمید رسایی 8 رای، محمود نبویان 6 رای و علی مطهری 5 رای به دست آوردند و جواد هروی و حسن کامران نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند و در نهایت این کمیسیون نبویان و رسایی را به عنوان گزینه‌های منتخب به صحن علنی معرفی کرد.بر اساس ماده 218 آئین‌نامه داخلی مجلس «برای انتخاب ناظران مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ذیربط موظف است حداقل به تعداد دو برابر موردنیاز از نمایندگان داوطلب واجد شرایط را به مجلس معرفی نماید تا مجلس نسبت به انتخاب تعداد موردنیاز اقدام کند.»الیاس حضرتی مدیر روزنامه اعتماد در مصاحبه با آفتاب می‌گوید: علی مطهری شخصیت خوش‌فکر، وزین و آزاده است. رحمانیان مدیر مسئول روزنامه زنجیره‌ای شرق نیز گفته است: مطهری در هیئت نظارت به خوبی درخشید و نمره او نمره قبولی و در واقع قابل قبول است.

مطهری در سال‌های اخیر پای ثابت حمایت از فتنه‌گرانی بود که به عنوان پیاده‌نظام جنگ نیابتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل در سال 88 عمل کردند. وی به اعتبار همین عملکرد از سوی شبکه دولتی انگلیس، به عنوان اصلاح‌طلب جدید معرفی شد و زینت‌بخش صفحات اول رسانه‌های زنجیره‌ای است.اقدامات هیئت رئیسه در جانبداری از افراطیون و انفعال در برابر آنان- که از جمله در ماجرای به تعویق انداختن استیضاح وزیر علوم و سپس دفاع از علی مطهری با وجود رای نیاوردن در کمیسیون فرهنگی نمود پیدا کرد- با اعتراض نمایندگان اصولگرا مواجه شده است.رهبر معظم انقلاب بارها درباره پایگاه مطبوعاتی دشمن و نفوذ دشمن در رسانه‌ها هشدار داده‌اند که متاسفانه بعضا از سوی مسئولان و دستگاه‌های ناظر مغفول مانده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها