أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۳۹۰۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۲۵     ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
"در واکنش جوابیه‌مانند که با تیتر آمیخته به عصبانیت و توهین‌آمیز "جوسازی بچگانه خبرگزاری تسنیم"در صفحه اول روزنامه آرمان به چاپ رسید،مسئولان این روزنامه توجیهی از پیام کاریکاتور موهن مذکور مطرح کرده‌اند که هم غیرقابل قبول است و هم مضحک".
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، روزنامه آرمان در شماره  شنبه خود کاریکاتور عجیبی به چاپ رسانده است که با کمی دقت محتوا و مضمونی علیه جبهه مقاومت فلسطینی را القا می‌کند.

خبرگزاری تسنیم روز گذشته در گزارشی به بررسی پیامی که این کاریکاتور موهن به مخاطب القا می‌کند، پرداخت و طی آن نوشت: در این کاریکاتور در یک سوی میز پینگ‌پنگ فردی با پیراهن رژیم صهیونیستی (پیراهنی مرکب از رنگهای سفید و آبی، پرچم رژیم اشغالگر قدس) و در سوی دیگر فردی با پیراهن قرمز و سرآستین‌های سفید به چشم می‌خورند که بمبی را با راکت‌های تنیس به‌سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند. در این میان نیز نمادی از مردم فلسطین (خانواده‌ای که مادر خانواده روسری‌ای از چفیه فلسطینی به سر داشته و کودکان خود را در آغوش کشیده) به‌جای تور میز پینگ‌پنگ قرار دارد و در نهایت بمب‌های شلیک شده از سوی دو طرف نبرد در سرزمین‌های اشغالی روی سر مردم مظلوم فلسطین فرود آمده آنها را هدف قرار می‌دهد.

 

 

آنچه در این کاریکاتور که با عنوان "بازی ناجوانمردانه" به چاپ رسیده، به‌نحوی عجیب و بدون در نظر گرفتن واقعیت امر در سرزمین‌های اشغالگر قدس به خواننده القا می‌شود، آن است که در حقیقت مردم مظلوم فلسطین هیچ‌یک از طرفین دعوا نیستند، بلکه تنها بی‌طرفانی به شمار می‌روند که در شلیک بمب‌ها میان دو طرف دعوا، قربانی می‌شوند. هرچند در نگاه اول و با  تفسیر کاریکاتور می‌توان طرف مقابل فردی با پیراهن رژیم غاصب صهیونیستی را نمادی از مقاومت فلسطین و به‌خصوص "حماس" توصیف کرد، با این حال از سوی دیگر حتی از نگاهی دیگر می‌توان طرف مقابل فرد صهیونیستی را "ایران" نیز برداشت کرد. چه‌آنکه پیراهنی که فرد مقابل دشمن صهیونیستی در این کاریکاتور به تن دارد، می‌تواند پیراهن تیم ملی جمهوری اسلامی ایران را هم به ذهن متبادر کند.

گزارش روز گذشته خبرگزاری تسنیم در تحلیل پیام این کاریکاتور موهن که با رعایت اخلاق و ادب رسانه‌ای منتشر شد، واکنش عجولانه و البته غیرمؤدبانه و غیرحرفه‌ای روزنامه آرمان را در پی داشت.

در این واکنش جوابیه‌مانند که با تیتر آمیخته به عصبانیت و توهین‌آمیز "جوسازی بچگانه خبرگزاری تسنیم" در صفحه اول روزنامه آرمان به چاپ رسید، مسئولان این روزنامه توجیهی در رد تحلیل خبرگزاری تسنیم از پیام کاریکاتور موهن مذکور مطرح کرده‌اند که هم غیرقابل قبول است و هم خنده‌دار.

روزنامه آرمان در توجیه کاریکاتور موهن شماره‌های اخیر خود، طرف مقابل رژیم صهیونیستی در این جنگ را "استکبار جهانی" عنوان کرده‌ است. حال سؤال این است که کدام عقل سلیمی این توجیه را می‌پذیرد که مردم فلسطین قربانی جنگ رژیم صهیونیستی با حامیان اصلی این رژیم یعنی استکبار جهانی می‌شوند؟! آیا آنگونه که مسئولان محترم روزنامه آرمان در توجیهیه خود عنوان کرده‌اند رژیم صهیونیستی در حال بمب‌اندازی به سمت استکبار جهانی است؟ همکاران روزنامه آرمان اگر چنین نظری دارند، نمونه‌ای از فقط و فقط یک موشک‌اندازی و بمب‌اندازی صهیونیست‌ها به سوی "استکبار جهانی" بیاورند تا ما و همه منتقدان این کاریکاتور گفته‌هایمان را در جا پس بگیریم.

به نظر می‌رسد مسئولان روزنامه آرمان بهتر است به جای توجیهاتی چنین خنده‌آور و غیرقابل پذیرش، اشتباه خود را با یک عذرخواهی از ملت ایران و مقاومت مظلوم فلسطینی جبران کنند تا چنین توجیهاتی، این روزنامه را بیش از این در نزد افکار عمومی رسوا نسازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها