يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۰۹۹
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
جشن تولد سیما برای مسافر برزیل! /
مطابق معمول، قرار است هنرمندان در خارج از کشور "پز روشنفکری بگیرند و اپوزوسیون شوند" و در داخل و در پشت پرده سعی کنند ماجرا را به شکل دیگری جلوه دهند و واسطه بجویند برای رفع موانع احتمالی!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان نیوز، جام جهانی برزیل ۲۰۱۴،اگر چه به واسطه حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در این دور از مسابقات برای مردم خبرساز و جذاب بود، اما در سمت دیگر این مسابقات، سفر تعدادی از هنرمندان کشورمان به برزیل با سرمایه گذاری سید جواد هاشمی و حواشی پیش آمده از سوی آنها به خصوص در فضای مجازی، بازار برزیل را داغ تر کرد!

ماجرا از آنجا آغاز شد که عکسی از تعدادی از این هنرپیشه ها، آنهم با "شلوارک" در فیس بوک و به دنبال آن درشبکه های اجتماعی دیگر منتشر شد که با واکنش بسیاری مواجه شد و پاسخ این هنرمندان تنها یک جمله بود: ما سفیر فرهنگی ایران نیستیم!با پول شخصی خودمان به این سفر آمده ایم!

اما حاشیه ها به این مسئله منتهی نشد و انتشار عکس سیگارکشیدن یکی ازهنرپیشه های خانم! در این سفر و عکس همین خانم به همراه یکی از هنرپیشه های مرد پر کار سینما و تلویزیون که با پوششی غیرمتعارف منتشر شده بود، نیز خبر ساز شد. تا جایی که پس از بازگشت این افراد از برزیل، سید جواد هاشمی که سرمایه گذار این سفر بود طی مصاحبه ای اعلام کرد که مسافران برزیل ممنوع الکار شده اند!

آیا مسافران برزیل ممنوع الکار شده اند؟!

اگرچه قضاوت درباره اتفاقات پیش آمده در حوصله این مطلب نمی گنجد و وظیفه رسانه قضاوت نیست، اما پیگیری های مستمر این هنرمندان و تلاش برای رفع ابهامات اتفاق افتاده در برزیل، نشان می دهد که ظاهرا این هنرمندان اتفاقا سفیران فرهنگی بوده اند و حضور در رسانه ملی برایشان اهمیت دارد و در آخر هم معلوم می شود این سوء رفتارها در یک سفر خارجی و پاسخ توهین آمیز یکی از همین مسافران با این مضمون که میگوید "به شما ربطی ندارد"! با پیگیری این هنرمندان برای حضور در رسانه ملی همخوانی ندارد؛ شاید بهتر باشد اینگونه عنوان کنیم که مطابق معمول، قرار است هنرمندان در خارج از کشور "پز روشنفکری بگیرند و اپوزوسیون شوند" و در داخل و در پشت پرده سعی کنند ماجرا را به شکل دیگری جلوه دهند و واسطه بجویند برای رفع موانع احتمالی!

هر چند برخی معتقدند شاید هنرمندان یادشان رفته است ،چهره شدن و مطرح شدن ایشان! از بیت المال هزینه شده و پاسخ تلویحی "به شما ربطی ندارد" قاعدتا معنی ندارد.

بعد از بازگشت از برزیل هنرمندان چه گفتند؟

حواشی سفر برزیل به داخل کشور هم کشیده شد و سید جواد هاشمی سرپرست و سرمایه گذار این سفر اولین مصاحبه را با رسانه ها انجام داد و از ممنوع الکاری این مسافران خبرداد.

هاشمی در گفتگو با ایرنا می گوید: خبر ممنوع الکار هنرمندان را من هم درباره ۵ یا ۶ نفر از آنها شنیده ام و اگر واقعی باشد واقعاً متاسفم که بگویم یعنی بابت پوشیدن شلوارک هنرمندان ما باید در تلویزیون ممنوع الکار شوند. پیامکی به آقای ضرغامی و رئیس دفتر وی فرستادم و در آن گلایه هایم را بدون تعارف عنوان کردم. امیدوارم با توجه به اینکه ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم جواب من را بدهند.

واکنش حسام نواب صفوی از هنرمندان مسافر برزیل، نسبت به این حواشی نیز جالب بود

نواب صفوی به مهر می گوید: این روزها حواشی بسیاری برای هنرمندانی که به برزیل سفر کرده اند از سوی نشریات مختلف ایجاد شده است که در صورت ادامه داشتن انتشار این اکاذیب از طریق موسسه حقوقی آمادگی دفاع از همه هنرمندان را داریم. وی در پاسخ به این که بسیاری از رسانه ها براین باورند که هزینه سفر این گروه از هنرمندان به برزیل توسط منابع بیت المال تامین شده است، توضیح داد: حامی مالی سفر هنرمندان به برزیل یک آژانس تفریحی بود و تمامی اسناد آن موجود است بنابراین هزینه سفر هنرمندان از هیچ منبع بیت المال تامین نشده است.

واکنش نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش چه بود؟

محمدی که این روزها سریال ستایش با بازی وی از شبکه سوم سیما پخش می شود در معرض بیشتری از این شایعات قرار دارد. وی درباره ممنوع التصویری مسافران برزیل در صفحه فیس بوکش می نویسد: دوستان زیادی درباره خبر روزنامه گل سوال کردن؛ باید خدمتتون عرض کنم تاکنون به طور رسمی ممنوع التصویر بودن ما ابلاغ نشده و آنچه هست خبرهایی از گوشه و کناره که می شنویم.

شواهد تایید نشده ای که یکی از سایتهای خبری منتشر کرد

اما یکی از سایت های خبری طی روزهای گذشت و با پخش قسمت جدید سریال ستایش با دلایلی تایید نشده! خبر از قوت گرفتن ممنوع التصویری نرگس محمدی می دهد:

سایت "انارپرس" نوشت: تاکنون ۶۷ قسمت از سریال ستایش پخش شده اما در دو قسمت آخر این سریال، هیچ سکانسی از این بازیگر نمایش داده نشده است. علاوه بر این، قسمت ۶۵ سریال ستایش – که قبل از سفر بازیگران به برزیل پخش شد – با سکانسی به پایان رسید که حال بازیگر اصلی یعنی ستایش به دلیل بیماری، به وخامت گرایید و قاعدتا در قسمت‌های بعدی مخاطب منتظر بود تا ببیند چه بر سر او آمده اما در دو قسمت بعد، به این موضوع پرداخته نشد.

از سوی دیگر تا قسمت ۶۵، سریال ستایش ساعت ۲۰:۳۰ جمعه‌شب‌ها پخش می‌شد اما دو قسمت اخیر که تصویر بازیگر نقش اصلی این سریال به نمایش در نیامده، ساعت پخش سریال به ساعات پایانی شب منتقل شده است. از جمله اینکه قسمت ۶۷ این سریال، ساعت ۲۳:۱۵ جمعه ۴ مرداد پخش شد.

حضور سام درخشانی در تلویزیون و جشن تولد سیما برای وی!

اما حضور "سام درخشانی" در برنامه "جشن رمضان" شبکه تهران در چند شب گذشته، و برگزاری مراسم جشن تولد برای وی روی آنتن زنده سیما، به همه شایعات پایان داد تا پرونده ممنوع الکاری مسافران برزیل حداقل برای سیما بسته شود تا همچنان پرونده عملکرد مسئله دار این هنرمندان در برزیل برای مردم مفتوح بماند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها