أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۹۱۱۱
زمان انتشار: ۱۵:۵۶     ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
رئیس جمهور افغانستان طی دستوری با اشاره به افزایش تلفات غیرنظامیان در عملیات‌های ارتش این کشور، از فرماندهان امنیتی افغان خواست تا در عملیات‌های نظامی نزدیک به مناطق مسکونی از سلاح سنگین استفاده نکنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان طی دستوری با اشاره به افزایش تلفات غیرنظامیان در عملیات‌های ارتش این کشور، از فرماندهان امنیتی افغان خواست تا در عملیات‌های نظامی نزدیک به مناطق مسکونی از سلاح سنگین استفاده نکنند.

بر اساس دستور رئیس جمهور افغانستان که در اختیار رسانه‌ها قرار داده شد؛ هنگام عملیاتهای نیروهای امنیتی افغان در نزدیکی مناطق نزدیک به محله‌های مسکونی و استفاده از سلاح‌های سنگین به غیرنظامیان تلفات و خساراتی وارد شده است.

حامد کرزی از وزارتخانه‌های کشور، دفاع و امنیت ملی افغانستان خواسته تا بر اساس ماده 23 قانون اساسی این کشور قبل از انجام عملیات نظامی به بررسی تلفات احتمالی غیرنظامیان نیز بپردازند.

بر اساس ماده 23 قانون اساسی افغانستان، زندگی موهبت الهی و حق طبیعی انسان است.

بر اساس دستور رئیس جمهور افغانستان پیش از انجام عملیات نظامی نیروهای افغان باید اطلاعات لازم در مورد محل اختفای مخالفان مسلح و تفکیک آن‌ها از غیرنظامیان بررسی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها