يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۱۷۶
زمان انتشار: ۲۲:۱۱     ۰۶ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، «اگر بتوانم در یکی از تیم‌های اول تا چهارم لیگ‌برتر بازی کنم، فوق‌العاده است…» و چه زود، آرزوی طرفدارانی که دوست داشتند اشکان دژاگه را در پیراهن یکی از تیم‌های مطرح لیگ‌برتر ببینند، برباد رفت. اشکان دژاگه که اواخر هفته گذشته وارد دوحه شد تا با باشگاه العربی مذاکره کند، روز گذشته با این باشگاه به توافق قطعی رسید.

این بازیکن قرار است فصل آینده با پیراهن سفید و قرمز العربی در جام ستارگان قطر توپ بزند؛ اتفاقی که خیلی‌ها تصور می‌کردند سال‌ها بعد، زمانی که اشکان قصد دارد روزهای آخر فوتبالش را سپری کند، رخ بدهد اما دژاگه روی تصمیم شخصی خود، سال‌ها زودتر تصمیم گرفت به خاورمیانه بیاید و در لیگی توپ بزند که کارلوس کی روش یک بار درباره‌اش گفته بود: «این لیگ کیفیت بازیکنان تیم‌ملی را پایین می‌برد.» اشکان اما روی اتفاقات زندگی شخصی خود تصمیم گرفت به قطر برود و فوتبال را در این کشور ادامه بدهد. 

اشکان دژاگه روز گذشته برای امضای قرارداد با العربی به توافق رسید و احتمالاً ظرف روزهای آتی قراردادی بلندمدت با این باشگاه قطری امضا می‌کند. خبرها حکایت از آن دارد که قرارداد او به احتمال فراوان تا سال 2018 خواهد بود؛ یعنی تــا پایان مرحلــــه مقدماتی جام‌جهانی روسیه. دژاگه در حالی چنین تصمیمی گرفت که در پایان فصل گذشته، پس از انتخاب به عنوان بهترین بازیکن فصل فولام پیشنهادهایی از آلمان و انگلیس داشت. پس از جام‌جهانی هم حجم پیشنهادها بیشتر شد و به نظر می‌رسید او دوباره لیگ‌برتـــــر را انتخـاب خواهد کرد. اشکان در گفت‌وگویی که قبل از جام‌جهانی با خبرورزشی داشت، گفته بود: «من می‌خواهم در بالاترین سطح بازی کنم. ترجیح می‌دهم در لیگ‌برتر باشم و همین جا به بازیگری ادامه بدهم. دوست دارم در بهترین تیم‌ها توپ بزنم.» ولی در این مدت همه چیز عوض شد. 

اشکان دژاگه تصمیم گرفت به جای بازی در سطح اول اروپا، به بالاترین پیشنهاد مالی‌اش پاسخ مثبت بدهد. او العربی را انتخاب کرد چراکه آنها از نظر مالی خواسته‌هایش را تأمین می‌کردند. دژاگه به باشگاهی رفت که در گذشته هم هادی عقیلی و هادی شکوری را در اختیار داشته است. در تاریخ این باشگاه نام دو بازیکن بزرگ چون گابریل باتیستوتا (آرژانتین) و افنبرگ (آلمان) به چشم می‌خورد که پیراهن العربی را به تن کرده‌اند. العربی امسال هزینه گزافی کرده تا به قهرمانی دست یابد. این باشگاه سابقه نایب‌قهرمانی در آسیا را دارد و می‌خواهد به دوران اوجش بازگردد و اشکان یکی از مهره‌های تأثیرگذار آنها خواهد بود. 

ادعای روزنامه الوطن: اشکان دژاگه به العربی پیوست

روزنامه قطری «الوطن» با استناد به صفحه شخصی «توئیتر» باشگاه العربی مدعی شد اشکان دژاگه، هافبک ایرانی فولام پس از پشت‌سر گذاشتن تست‌های پزشکی با این باشگاه قرارداد بسته و در چند روز آینده در مراسمی به طور رسمی به هواداران این تیم قطری معرفی خواهد شد. پیش از این اعلام شده بود که العربی با پیشنهادی 5 میلیون پوندی خواهان جذب دژاگه است. اشکان 28 ساله در سال 2011 به تیم‌ملی ایران ملحق شد و سهم به‌سزایی در صعود تیم‌ملی ایران به رقابت‌های جام‌جهانی 2014 و رسیدن تیم‌ملی به مرحله پایانی جام ملت‌های 2015 آسیا داشت. دژاگه بین سال‌های 2004 تا 2005 برای هرتابرلین بازی کرد و در سال 2007 به وولفسبورگ ملحق شد، تیمی که با آن در سال 2009 قهرمانی بوندس‌لیگا آلمان را تجربه کرد. او در نهایت در سال 2012 با قراردادی سه ساله به فولام انگلیس ملحق شد و با وجود عملکرد خوبی که برای سفیدپوشان غرب لندنی داشت، نتوانست مانع سقوط این تیم به دسته پایین‌تر شود. 

دژاگه؛ تماشاگر بازی جباری و منتظری

اشکان دژاگه که از جمعه در دوحه حضور یافته، طی دوران حضورش در قطر دو دیدار دوستانه تیم جدیدش مقابل تیم‌های دیگر بازیکنان ایرانی را به تماشا نشست. اشکان ابتدا روز جمعه تماشاگر بازی العربی مقابل الاهلی بود که در این دیدار مجتبی جباری در ترکیب الاهلی بازی کرد و روز گذشته نیز از نزدیک تماشاگر دیدار العربی مقابل یاران پژمان منتظری در تیم ام‌صلال بود. الاهلی پس از این دیدارهای دوستانه فردا راهی اردوی نورنبرگ در آلمان خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها