يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۳۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
یک منبع صهیونیستی فاش کرد که وحشت ارتش اسرائیل از اسارت سربازان خود تا آنجاست که به آنان دستور می­‌دهد پیش از اسارت باید خودکشی کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، گزارش یک منبع صهیونیست فاش کرد که فرماندهان ارتش اسرائیل از بیم به اسارت گرفته شدن سربازان خود، در چارچوب دستورات محرمانه به آنان توصیه می­‌کنند پیش از اسارت، خودکشی کنند و حتی در برخی موارد خود به کشتن آنان اقدام می­کنند.

در این گزارش آمده است که فرماندهان نظامی اسرائیل تاکید کرده‌­اند که به هر قیمتی حتی کشته شدن سربازان، باید از اسارت آنان جلوگیری شود.

بنابر این گزارش، اخیرا در پی اسارت یکی از سربازان اسرائیلی به دست گردان­‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در مرز غزه، تانک­های اسرائیلی این محل را بمباران کردند تا سرباز مورد نظر کشته شده و به اسارت گرفته نشود.

سرباز مزبور «جای لیوی» از نیروهای پیاده نظام اسرائیل بود که گردان­‌های القسام او را در مرز غزه به اسارت گرفتند، اما تانک­‌های اسرائیل با هدف قرار دادن محل اسارت او تعدادی از نیروهای مقاومت را به شهادت رسانده و این سرباز را نیز کشتند تا از اسارت او جلوگیری کنند.

این سرباز درحالی به اسارت گرفته شد که با یگان مهندسی نظامی در حال عملیات شناسایی تونل­های مقاومت بود.

این گروه پس از دریافت معلوماتی در خصوص وجود یک تونل در این محل وارد یک منزل مسکونی شدند اما دو تن از نیروهای مقاومت به آنان حمله کردند که در نتیجه نیروهای اسرائیلی پا به فرار گذاشتند اما لیوی به اسارت گرفته شد.

انتشار اخبار اسارت سربازان اسرائیلی ممنوع است

بنابر این گزارش، بخش نظارت و کنترل نظامی ارتش، انتشار جزئیات این خبر را ممنوع اعلام کرده و فقط اجازه داد یک جمله در این مورد منتشر شود: « تلاش نافرجام برای به اسارت گرفتن یک سرباز اسرائیلی».

بخش نظارت و کنترل ارتش اسرائیل همچنین تاکید کرد در این خبر نباید به سرنوشت سرباز مزبور اشاره­ای شود.در خبر مربوط به کشته شدن لیوی تاکید شد که است که این سرباز پیاده نظام کشته شد تا از اسارت او جلوگیری شود.

ارتش اسرائیل در کشتن سربازان خود، سابقه دار است
این گزارش می‌­افزاید: کشتن سربازان اسرائیلی از سوی ارتش اسرائیل، موضوع جدیدی نیست زیرا پیش از این نیز در جریان حمله موسوم به سرب گداخته یکی دیگر از سربازان اسرائیلی به سرنوشت لیوی دچار شد.

بنابر گزارش این منبع صهیونیستی، این احتمال نیز وجود دارد که لیوی هنوز در تونلی که تانک­های اسرائیلی آن را هدف قرار دادند، زنده مانده باشد. این گزارش ضمن انتقاد از این شیوه برای سر به نیست کردن سربازان، آن را اقدامی غیراخلاقی و وحشتناک برشمرده است.

این در حالی است که بسیاری از روزنامه نگاران اسرائیلی، اطلاعات زیادی در این خصوص در اختیار دارند اما بخش نظارت و کنترل نظامی اسرائیل، این مطالب را محرمانه دانسته و انتشار هرگونه مطلبی را در این خصوص ممنوع اعلام کرده است.

همچنین در این گزارش آمده است که ارتش اسرائیل در چارچوب دستورات محرمانه، اسارت سربازان به دست نیروهای مقاومت را ممنوع اعلام و تاکید کرده است که حتی اگر لازم شود برای جلوگیری از اسارت سربازان می توان آنان را به قتل رساند و این همان سرنوشتی است که لیوی به آن دچار شد.

خودکشی بهتر از اسارت!

بنابر این گزارش، برای جلوگیری از اسارت سربازان هر اقدامی حتی کشتن آنان نیز مجاز است در نتیجه فرماندهان ارتش به سربازان خود توصیه می­کنند حتی اگر لازم شد خودکشی کنند تا به دست نیروهای مقاومت به اسارت گرفته نشوند.

همچنین ارتش اسرائیل به سربازان خود هشدار داده است که دیگر نباید موضوع گلعاد شالیت که آزادی او آزادی بیش از یکصد اسیر فلسطینی را به دنبال داشت، تکرار شود زیرا در این خصوص تا آنجا تحت فشار قرار گرفت که آرزو می­کرد شالیت مرده بود.

این گزارش همچنین فاش کرده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیگربرای روبه رو شدن با شوک مشابه قضیه شالیت آمادگی ندارد و تاکید دارد که دیگر نباید چنین زیانی را متحمل شد.

در این گزارش تاکید شده است که محاسبات اسرائیل کاملا مستبدانه و به دور از دمکراسی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها