أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۳۹۳۲۷
زمان انتشار: ۱۹:۵۹     ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص نامه به شهردار تهران توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال خبر منتشر شده در خصوص نامه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهردار تهران، توضیحات زیر را منتشر کرد:

نامه مذکور صرفاً بر الزام از عدم ممانعت زنان از احراز برخی از مشاغل تأکید داشته است و نفیاً و اثباتاً اشاره ای به تفکیک جنسییتی نداشته است به نحوی که نباید در سیاستها و بخشنامه ها زنان را از دسترسی به برخی از مشاغل متداول در ایران و جهان محروم ساخت.

سوابق حاکی از آن است که این گونه از بخشنامه ها توسط بهانه جویان در سازمانهای بین المللی دستاویز علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. و این در صورتی است که در جمهوری اسلامی ایران همه زنان آزادانه حق انتخاب مشاغل در چارچوب قوانین را داشته و جمهوری اسلامی پرچمدار عدالت جنسیتی بوده است.

این نامه با اعتقاد به حفظ ارزشهای اسلامی در مراکز اداری صادر و هدف آن مواردی است که هیچ ارتباطی به ارزشهای اسلامی نداشته است. ضمن اینکه به نظر کارشناسان وزارتخانه عدم امکان حضور زنان در مشاغل مورد نظر بخشنامه موجب نارضایتی مراجعان زنان به این دستگاهها نیز خواهد شد.

بنابراین ضمن تأکید بر اینکه محتوای نامه ارتباطی با مسأله تفکیک جنسیتی نداشته است عناوین به کار گرفته شده در رسانه ها درخصوص این نامه تکذیب می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
۰
۰
درود بر سردار خلبان
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها