يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۳۵۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
۳۳ سال پیش در چنین روزی
عربستان سعودی از فردا اعلام بکند اگر آمریکا حمایتش را از اسرائیل بر ندارد ما دیگر نفت نمی دهیم . اگر عربستان این کا را بکند ما نیروهایمان را از داخل ایران می فرستیم در عربستان از همین شاه خالد دفاع می کنیم که کسی او را اذیت نکند.

رخدادهای 9 مرداد 1360

چکیده

  • مراسم روز قدس امروز با شرکت توده های میلیونی مردم مسلمان و مبارز تهران و شهرستان ها با شکوه فراوان برگزار شد .
  • هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه : جدی باید با این خطر مبارزه کرد راه اساسی تر این است که ما بپذیریم که با آمریکا داریم می جنگیم.
  • عربستان سعودی از فردا اعلام بکند اگر آمریکا حمایتش را از اسرائیل بر ندارد ما دیگر نفت نمی دهیم ، اعلام بکند . آن جا چه می شود اگر عربستان این کا را بکند ما نیروهایمان را از داخل ایران می فرستیم در عربستان از همین شاه خالد دفاع می کنیم که کسی او را اذیت نکند.
  • بعد از ظهر امروز عده کثیری از مردم تهران پس از برپایی راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز جمعه در محل دانشگاه تهران در مقابل سفارت فرانسه تجمع کرده و خواستار استرداد بنی صدر و رجوی شدند.
مراسم روز قدس در تهران و شهرستان ها برگزار شد

مراسم روز قدس امروز با شرکت توده های میلیونی مردم مسلمان و مبارز تهران و شهرستان ها با شکوه فراوان برگزار شد . در تهران مردم در حالی که پلاکاردهایی از سخنان امام خمینی با مفاهیم روز قدس ، روز تجلی مسلمین ، روز قدرت نهایی اسلام ، روز آزادی بیت المقدس اولین قبله مسلمین ، روز آزادی مسجد الاقصی جایگاه معراج ، روز آزادی فلسطین سرزمین پیامبران ، روز تاریخ امت اسلام و روز نابودی اسرائیل و ابرقدرت ها و شیاطین بزرگ بخصوص شیطان بزرگ آمریکا در دشت داشتند به سمت دانشگاه تهران راهپیمایی کردند.(1)

حیله ها از انگلیس شروع شد ...

هاشمی رفسنجانی در خطبه اول نمازجمعه با اشاره به تاریخچه قدس اظهار داشت : حیله ها از انگلیس شروع شد این پیر استعمار مایه تجاوز بسیاری شد و بدبختی های جامعه که به دست آمریکا انجام می شود پایه گذارش انگلیس است و امپراطوری عظیم انگلیس طوری بود که خورشید آن جا غروب نمی کرد . روز این طرف و شب آن طرف ، منطقه قلمرو انگلیس بود و قدس در اختیار انگلیس بود و نماینده مخصوص داشتند که آن جا را اداره می کرد و با حیله با صهیونیسم بین الملل ساختند و کشوری اول به نام خانه ملی یهود و بعد کشور یهود که یهود را بدنام کردند و من عمیقا این جا حساب صهیونیسم را با یهود از هم جدا می کنم . صهیونیسم بین الملل و استعمار غرب که با هم هماهنگند و اصلا پایه های استعمار غرب روی کاکل صهیونیسم امروز می گردد.

اگر اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات شکل گیرد ...

وی در ادامه با اشاره به توطئه تشکیل کشوری به نام اسرائیل از نیل تا فرات گفت : شما فرض کنید که اگر چنین کشوری تاسیس بشود که هنوز هم منصرف نیستند ، یعنی آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، آفریقای جنوبی و تا حدی شوروی [نمی گویم شوروی به این وسعت تا حدی] دنبال این برنامه هستند که یک حکومت شکست ناپذیری از یهود در قلب کشورهای اسلامی آن جوری تاسیس کنند اگر چنین کشوری تاسیس بشود بخش عظیمی از نفت عربستان ، نفت عراق ، نفت سوریه و حکومت بر غرب خلیج فارس و در نتیجه کنترل نفت عربستان سعودی در این جا و خطوط لوله نفت را در آینده و بخش عظیمی از منابع زیر زمینی غیر نفت را و نقطه اساسی سوق الجیشی کانال سوئز و شرق مدیترانه را و خلیج فارس را و همه را خواهند داشت .

توطئه ای که پایه گذارش انگلیس و مجریش آمریکا است

هاشمی گفت : آن روز ببینید که آیا کشورهای اسلامی چه می توانند بکنند با آن چنان کشوری که تحقیقات به بمب اتم نیز مجهز خواهد بود و این هدف نهایی و اصیل استعمار غرب است که پایه گذارش انگلیس است و مجری آن آمریکا است و این زمامداران به اصطلاح مسلمان غرب که در مبارزه با اسرائیل کوتاه می آیند چقدر جنایت می کنند و حال می توانید بفهمید که چرا امام امت در همان روزهای بعد از انقلاب با این همه گرفتاری روز قدس را اعلام می کنند.

خطیب جمعه تهران اظهار داشت : ما در همان روزهای اولی که مبارزه را شروع کردیم در سال 1341 دومین شعارمان نجات فلسطین بود با همه گرفتاری های داخلی برای فلسطین شعار می دادیم و با همه کمبودها ما پول جمع می کردیم و برای فلسطین می فرستادیم.

پاسخ هاشمی به یک شایعه ؛ ما اگر می خواستیم از اسرائیل اسلحه وارد کنیم با عراق نمی جنگیدیم

هاشمی در ادامه با اشاره به توطئه های موجود برای جدا سازی مسلمانان از یکدیگر و نیز شایعه خرید اسلحه توسط ایران از اسرائیل و سقوط هواپیمای آرژانتینی در مرز شوروی گفت : کشوری که اولین شعارش بعد از انقلاب نجات فلسطین است و دوران مبارزه می گفت فلسطین و در حال جنگ حاضر است داوطلب به مرز اسرائیل بفرستد علیه اسرائیل و اولین کشوری است که مرکز جاسوسی اسرائیل را به سفارت خانه فلسطین تبدیل کرد این کشور را بگوئید از اسرائیل اسلحه می آورد! ما اگر می خواستیم از اسرائیل اسلحه بیاوریم با عراق نمی جنگیدیم ما با عراق می جنگیم چون پشتوانه واقعی اسرائیل است . ما با عراق و با صدام دعوا داریم چون در بلوک غرب دارد کار می کند و ضد ملی است و ضد مردمی است .

باید بپذیریم که با آمریکا در حال جنگ هستیم / شرط هاشمی برای حمایت از شاه عربستان!

هاشمی این گونه نتیجه گیری کرد که «جدی باید با این خطر مبارزه کرد راه اساسی تر این است که ما بپذیریم که با آمریکا داریم می جنگیم این را بپذیریم این نمی شود که آمریکا روزی 11 میلیون بشکه نفت از عربستان سعودی به قیمتی که خودش تعیین می کند ببرد و آواکس بدهد به عربستان که تو برو با اسرائیل بجنگ این نمی شود . این نمی شود سادات خانواده شاه مخلوع را که نوکر رسمی آمریکا بودند در آن جا نگاه دارد و خیال کند که او ضد صهیونیسم هم هست ، نمی شود . ملک حسین و شاه مراکش که در دامان آمریکا بزرگ شده اند این ها نمی توانند با اسرائیل بجنگند ، چون با آمریکا باید بجنگند ، نمی شود اگر راست می گویند ، این ها مرد جنگ نیستند ، جنگش را ما می کنیم ، ما به میدان می رویم . آن ها بیایند یک مقداری عمل منفی بکنند عربستان سعودی از فردا اعلام بکند اگر آمریکا حمایتش را از اسرائیل بر ندارد ما دیگر نفت نمی دهیم ، اعلام بکند . آن جا چه می شود اگر عربستان این کا را بکند ما نیروهایمان را از داخل ایران می فرستیم در عربستان از همین شاه خالد دفاع می کنیم که کسی او را اذیت نکند.

این پول ها را آتش بزنید و پاره کنید ...

هاشمی در ادامه با اشاره به میلیاردها دلار پول شیوخ عرب در بانک های غربی گفت : این پول ها را از بانک های غرب بیرون بکشند ، ممکن است بعضی از اقتصاد دان های حرفه ای بگویند که آقا این پول ها را اگر از بانک های غرب بیرون بیاورند به کجا ببرند؟ چه بانکی می تواند این پول ها را تحمل بکند؟ جواب روشن است این پول ها را زیر خاک کنید ، پاره کنید ، بسوزانید بهتر است از این که در بانک های یهودی باشد و پشتیبان اسرائیل باشد ، چرا برای چه این پول ها را می خواهید؟

وی افزود : نفتی که باید یکی دو سال آینده بشکه ای 200 دلار باشد چرا 35 دلار می فروشید و تبدیل می کنید به پول که هر سال ارزش آن آن قدر پائین بیاید . بیائید با ما همراه شوید ، جنگ هم نکنید ، خون هم ندهید ، مبارزه هم نکنید ، شما نفت ندهید ، ما اسرائیل را ساکت می کنیم . اگر نکردیم شما از راهی که رفتید برگردید .

مسلمانان باید تکلیف خود را با کفر که یک سر آن آمریکا است مشخص کنند

هاشمی به عنوان آخرین حرف گفت : آخرین حرف من این است که ما باید با جبهه کفر راهمان را مشخص کنیم . تقوای اسلامی این است ، تقوای ایمانی این است که به این سوره ای که الان قرائت می کنم ، توجه بشود و جبهه اسلامی با جبهه کفر که امروز یک طیف وسیعی تشکیل می دهد از آمریکا تا منافقین ، جامعه اسلامی متحد بشود و این را کنار بزند.

انتقاد هاشمی از معیارهای دوگانه فرانسه از کارلوس تا رجوی !

هاشمی در خطبه دوم نماز جمعه نیز با اشاره به فرار دو هواپیما در هفته گذشته و با تاکید بر ضرورت پاکسازی نیروی هوایی  به پناهندگی بنی صدر و رجوی به فرانسه پرداخته و در باره رجوی گفت : آن ها اگر رجوی را راه می دهند چرا کارلوس را راه نمی دهند ، کارلوس هزار بار شریف تر از رجوی است ، کارلوس یک هواپیما می رباید و یک حرکت سیاسی می کند و می شود چریک خطرناک و عکسش را می دهند به روزنامه ها و می گویند هر جا دیدید بازداشتش کنید و پلیس بین الملل در تعقیبش هست و رجوی با بمب در نمازجمعه حرکت کرده شما او را با آن ها یکی می دانید با چه پاسپورتی او را پذیرفته اید؟ پاسپورت رجوی چه هست ؟ پاسپورت ایرانی است؟ ایران که پاسپورتی برای او صادر نکرده ، الان مشروعیت پذیرش رجوی در فرانسه چه هست ؟ پناهندگی سیاسی دادید که اعلام نکردید ، اهل فرانسه هست که نیست ! از ایران آمده با پاسپورت که نیامده ، چرا بازداشت نمی شود؟ چرا پلیس فرانسه او را نمی گیرد؟

ما از فعالیت سیاسی بنی صدر نمی ترسیم / شما را به خدا بگذارید او فعالیت کند

وی درباره بنی صدر نیز گفت : مدعی شدید که بنی صدر تعهد کتبی سپرده که فعالیت سیاسی نکند ، البته ما از فعالیت سیاسی بنی صدر نمی ترسیم ، بگذارید بکند ، چون او هر حرفی بزند خودش را رسوا می کند ، وقتی بنی صدر می گوید در ایران سه میلیون رای دادند و این مردمی که سه ساعت در آفتاب ایستادند تا پای صندوق برسند خوب این مردم حرفش را می فهمند . ممکن است ضد انقلاب های شمال شهر تهران احتمال باور کردنش را داشته باشند ، اما مردم روستاها و شهرستان ها و جنوب تهران و کسانی که خودشان رای دادند آخر انسان بیاید 15 میلیون را 3 میلیون نام ببرد!

خطیب جمعه تهران گفت : بگذارید شما را به خدا تبلیغات بکند ، بگذارید برود آن جا بگوید به دستور امام دختر 13 ساله را کشتند خاک بر سرت ، امام آن جنایتکاران رژیم گذشته را با فرمان عفو از زندان بیرون کرد ، امام دستور داد همه این ها را ببخشند ، امام به همه شماها گفت بیائید توبه کنید و به آغوش اسلام بیائید . کدام 13 ساله؟ اصل قضیه دروغ است و آن هم انتصابش به امام ، خوب این آدمی که تا دیروز می گفت با هر چه مخالفت کنم ، با امام مخالفت نمی کنم و امام را قبول دارم بگذارید حرفش را بزند ، تو را به خدا بگذارید هر روز مصاحبه بکند و هر چه می خواهد بگوید .

وی ادامه داد : انسان وارد فرانسه بشود و اولین مشتریش رادیو بی بی سی باشد آخر تو آزادی خواه هستی ؟ مگر انگلیس چنگالش به خون مردم ایرلند آلوده نیست ، مگر در لیورپول انگلیس این همه جنایت نمی کند؟(2)

هزاران نفر در برابر سفارت فرانسه خواستار استرداد بنی صدر شدند

بعد از ظهر امروز عده کثیری از مردم تهران پس از برپایی راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز جمعه در محل دانشگاه تهران در حالی که پیکر مطهر یکی از شهدای جنگ را تشییع می کردند در مقابل سفارت فرانسه تجمع کردند. راهپیمایان در این تجمع خواستار استرداد بنی صدر و رجوی شدند.(3)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 10 مرداد 1360 ، صفحه 3

2- جمهوری اسلامی ، 10 مرداد 1360 ، صفحه 1

3- اطلاعات ، 10 مرداد 1360 ، صفحه 2

پژو هشگر : سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها