أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۹۳۸۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
حمایت از خلع‌سلاح حماس در شرایطی که هزاران نفر از مردم غیرنظامی غزه زیر بمباران رژیم صهیونیستی جان داده‌اند نمی‌تواند حمایت از حقوق مردم فلسطین باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سفیر عربستان‌سعودی در انگلستان در پاسخ به مطرح شدن نقش عربستان در حمایت از رژیم‌اسرائیل و مسئولیت آن در مقابل کودکان و غیرنظامیان کشته شده در غزه مدعی شده است که عربستان‌سعودی خود را متعهد به حمایت از حقوق مردم فلسطین در دفاع از حق حاکمیت خود می‌داند و حمایت خود از رژیم اسرائیل را توهینی عجیب خوانده است.

شاهزاده« محمد بن نواف السعود» مدعی شده است که: فلسطینیان اعم از مسلمان، عرب و مسیحی خواهران و برادران ما هستند. عربستان و ملت آن هرگز فلسطین را به حال خود رها نخواهند کرد. ما هرگز اقدامی که به ضرر فلسطین باشد را انجام نمی‌دهیم و هر آن‌چه در توان داشته باشیم برای حمایت از ادعای برحق آنها نسبت به سرزمین خود انجام می‌دهیم.

با این‌حال سخنان سفیر عربستان در انگلستان چیزی بیش از ادعای پوشالی و اشک تمساح نیست و مواضع عربستان در عرصه عمل و اظهارات سایر مقامات سعودی به‌خوبی این ادعا راثابت می‌کند. به‌طور مثال سفیر سابق عربستان در انگلیس و برادر وزیر امور خارجه این کشور در مقاله‌ای که در «الشرق‌الوسط » به چاپ رسانده است، حماس را به‌خاطر پرتاب موشک به سوی اسرائیل و نپذیرفتن طرح آتش‌بس پیشنهاد شده از سوی مصر مقصر خوانده است. خلع‌سلاح حماس یکی از مواردیست که در طرح پیشنهادی مصر مطرح شده است.

حمایت از خلع‌سلاح حماس در شرایطی که هزران نفر از مردم غیرنظامی غزه زیر موشک‌باران رژیم صهیونیستی جان داده‌اند نمی‌تواند حمایت از حقوق مردم فلسطین باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها