يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۳۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
آيت الله مكارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی ضمن توصیه به گروه‌های سیاسی کشور عراق تصریح کرد: شديداً نگران اختلافات هستيم، فصل الخطاب را براى حل اختلافات نظر آيت الله العظمى سيستانى قرار دهند و تا دير نشده مشكلات موجود را به كمك معظم‌له حل نمايند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار مهر، متن پیام آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی که امروز پنج‌شنبه صادر شده بدین شرح است:  

بسم الله الرحمن الرحيم

با توجه به همسايگى كشور ما با كشور عزيز عراق و پيوندهاى وثيق فرهنگى و مذهبى ملت ما با مردم خوب اين كشور شديداً نگران اختلافاتى هستيم كه در مسائل سياسى گروه‌هاى مختلف آشكار شده است، آن هم در زمانى كه دشمن بى‌رحم و بى‌منطق بخشى از كشور را اشغال كرده و بعضى از نااهلان فرياد تجزيه كشور را سر داده‌اند.

بدون شك براى پيشگيرى از تجزيه و بيرون راندن دشمنان وحشى و خونخوار هيچ راهى جز رسيدن به وحدت ملى از طريق فداكارى و خويشتن‌دارى همه گروه‌هاى سياسى و توجه به مسئوليت‌هاى الهى در برابر شرايط بسيار حساس كنونى موجود نيست.

ما از همه گروه‌هاى سياسى تقاضا مى‌كنيم به خاطر رضاى خداوند و پيروى از تعاليم اسلام و عشق و علاقه‌اى كه به كشورشان دارند، بنشينند و امتيازات معقولى به هم بدهند و دست در دست هم كرده، كشورشان را از خطر اشغال و تجزيه نجات دهند و عراقى سربلند و مقتدر و توانا و آباد بسازند.

تصور اينجانب اين است كه فصل الخطاب را براى حل اختلافاتشان نظر مرجعيت محترم عراق حضرت آيت الله العظمى سيستانى قرار دهند و تا دير نشده مشكلات موجود را به كمك معظم‌له حل نمايند.

از خداوند متعال هوشيارى و بيدارى و توجه به مسئوليت‌ها براى همه عزيزان مسألت دارم و اميدوارم هر چه زودتر پيام شادى دائر به وحدت ملى به ما برسد.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها