يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۴۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۰۹ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از طرفداری: انگار همین چند روز پیش بود که سرنوشت لیگ و مشخص شدن چهره ی قهرمان فصل، به هفته ی آخر کشیده شده بود. شاید تنها فصلی بود که برای حدس زدن تیم قهرمان، باید چند واحد آمار و احتمالات پاس می کردیم! پنج تیم در نبردی نفس‌گیر برای کسب جام زیبای سیزدهم، لیگی حساس و هیجان انگیز رقم زده بودند.

اما در این بین، بزرگترین میدان ورزشی که چشم جهانیان به آن خیره شده بود، جام جهانی بود. بدون شک، وجود جام جهانی و انگیزه ی بالای بازیکنان ایرانی که علاقمند بودند مسافر برزیل شوند، در جذاب شدن لیگ سیزدهم بی تاثیر نبود. از طرفی سرمربی تیم ملی که به دقت بازیکنان را در تیم هایشان زیر نظر داشت و از طرف دیگر بازیکنانی که خود را از تیم ملی دور می دیدند و مصاحبه های احساسی و گاه و بی گاه... که نشان از میل و اشتیاق به خوب بازی کردن و دیده شدن داشت.
 
حال بعد از اتمام آن رویداد بزرگ ورزشی، که به اعتقاد نویسنده، عملکرد متوسط و پتانسیل بالای فوتبال ایران را به جهانیان نشان داد، رویدادی دیگر، البته در ابعادی کوچک تر در راه است. در این سال باید به مصاف رقبای آسیایی برویم و در جام ملت های آسیا برای قهرمانی بجنگیم.
 
چندی قبل، علی کفاشیان در مصاحبه ای از قول کی روش عنوان کرده بود که: "تيم ملی در جام ملت‌ها با 20 تا 30 درصد جوان‌گرايی به ميدان خواهد رفت". یکی از انتقادهایی که از ابتدا به سرمربی تیم ملی وارد بود، بالا بودن میانگین سنی تیم ملی ایران و نبود برنامه ی بلندمدت برای پرورش بازیکنان جوان و آینده دار ایرانی و بها دادن به آنان است. کی روش که بعد از کش و قوس های فراوان، هنوز قرارداد خود را با فدراسیون فوتبال به ثبت نرسانده، مسلما در اندیشه ی تغییر نسل تیم ملی فوتبال ایران و میدان دادن به بازیکنان مستعد و با اخلاقی همچون علیرضا جهانبخش و همینطور جوانان با انگیزه ای است که از دل لیگ بیرون آمده اند. چرا که موفقیت های مقطعی و اهداف کوتاه مدت نمی تواند به ورزش ملی این کشور، خصوصا رشته ی پر هواداری چون فوتبال، کمک کند. همچنان که کشورهای پیشرفته ای چون آلمان و حتی کشورهای آسیایی همچون ژاپن، با صبر و حوصله و برنامه ریزی های دقیق و بلندمدت و همینطور با جوانگرایی و تغییر نسل فوتبال ملی، توانستند به موفقیت هایی دست یابند. درحالی که اطمینان دارند این موفقیت ها موقتی نخواهد بود.
 
در پایان این امیدواری را داریم که در فصل جدید، با توجه به پیش رو بودنِ رقابت های آسیایی، انتظار دیدن لیگی زیبا و جذاب را داشته باشیم و در صورت تمدید قرارداد کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال، توجه بیشتری به جوانان را از طرف وی شاهد باشیم. هرچند نباید از این نکته غافل شویم که باشگاه ها نیز می بایست به جوانان و البته فوتبال پایه بیش از پیش اهمیت دهند تا دیگر شاهد نیمکت نشینی بازیکنان جوان و افت کیفیت فنی آنان نباشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها