کد خبر: ۲۳۹۴۱۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، دبیر انجمن برنج، نبود نظارت بر بازار را مورد اشاره قرار داد و افزود: با وجود ثابت ماندن قیمت برنج در شمال کشور، بهای این محصول در استان تهران به شدت افزایش یافته است

 

 جمیل علیزاده شایق با اشاره به افزایش قیمت برنج در استان تهران طی یکماه گذشته، اظهار داشت: این تغییرات قیمتی در شرایطی رخ داده که قیمت این محصول در شمال کشور که قطب تولید برنج است، هیچ رشد قیمتی نداشته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه افزایش قیمت در کشور به صورت زنجیره‌ای صورت می‌گیرد، توضیح داد: به عبارت دیگر صرف نظر از اینکه آیا توجیه یا دلیلی برای رشد قیمت‌ها وجود دارد یا خیر، محصولات و کالا با الگوگیری از یکدیگر نرخشان افزایش می‌یابد.

 

دبیر انجمن برنج در بخش دیگری از سخنان خود روند واردات برنج در کشور را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه تبعات این تصمیم در نیمه دوم سال ظاهر می‌شود، افزود: متأسفانه در حالی که میزان واردات برنج بسیار بالاتر از سرانه مصرف است هیچ کسی در رابطه چرایی این مهم پاسخگو نیست.

 

این فعال بازار با اشاره به طرح انتزاع محصولات کشاورزی به وزارت جهاد، گفت: چرا وزارتخانه‌ای که باید حامی کشاورز و تولید‌کننده باشد، خود نسبت به واردات اقدام کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها