أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۹۵۱۳
زمان انتشار: ۰۰:۱۷     ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
دادگاهی در ترکیه قرار بازداشت 11 مأمور پلیس این کشور را که متهم به جاسوسی هستند، تمدید کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، دادگاهی در ترکیه قرار بازداشت ۱۱ افسر پلیس را تمدید کرده است. آنها متهم هستند که از رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه و نزدیکان او جاسوسی می‌کرده‌اند.

 

 

این افسران از جمله ده‌ها نفری هستند که هفته گذشته به صورت همزمان در ۲۲ شهر ترکیه بازداشت شدند. معاون امنیت پلیس استانبول یکی از آنان بود.

 

 

به نوشته سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) شنود سفارت ایران در آنکارا، پایتخت ترکیه نیز یکی اتهامات آنها است.

 

 

آنها همچنین متهمند که مکالمات بسیاری افراد دیگر، از جمله نویسندگان و چهره‌های دانشگاهی را شنود می‌کرده‌اند.

 

 

در ترکیه چند ماه است که بر سر پرونده فساد نزدیکان نخست‌وزیر و افشاگری علیه آنها کشمکش وجود دارد. در آغاز این ماجرا چندین نفر، از جمله فرزندان سه وزیر بازداشت شدند.

 

 

رجب طیب اردوغان و اطرافیانش می‌گویند این پرونده توطئه‌ای است که هواداران فتح‌الله گولن، چهره مذهبی که پیشتر به حزب عدالت و توسعه نزدیک بود، ترتیب داده‌اند.

 

 

در جریان این پرونده از جمله رضا ضراب، تاجر ثروتمند ایرانی نیز بازداشت شده بود. بنابر گزارش‌ها، دور زدن تحریم‌های ایران یکی از موضوعاتی بود که آقای ضراب درباره آن بازجویی شده بود. او زمستان سال گذشته آزاد شد.

 

 

صدها نفر از کسانی که گفته می‌شد از هواداران آقای گولن در میان نیروهای پلیس و مقام‌های قضایی بودند، بعد از آغاز تحقیقات علیه وزرای کابینه آقای اردوغان برکنار شدند یا تنزل رتبه گرفتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها