أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۳۹۶۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
همزمان با عید سعید فطر، موج دوم سفر‌های تابستانی به استان‌های مختلف کشور آغاز شد، هرچند که شروع این سفر‌ها در چند روز گذشته به‌دلیل ازدحام مسافر چندان خوشایند و مطلوب نبود و برای بسیاری از مسافران جز مشقت ترافیک و طولانی شدن مسافت بهره‌ای نداشت.
همزمان با عید سعید فطر، موج دوم سفر‌های تابستانی به استان‌های مختلف کشور آغاز شد، هرچند که شروع این سفر‌ها در چند روز گذشته به‌دلیل ازدحام مسافر چندان خوشایند و مطلوب نبود و برای بسیاری از مسافران جز مشقت ترافیک و طولانی شدن مسافت بهره‌ای نداشت.

به گزارش پایگاه 598،
جام جم در ادامه نوشت: ولی مسئولان حوزه راه کشور معتقدند در روزهای باقی مانده فصل تابستان در صورت رعایت موازین سفر از سوی مسافران و اتخاذ تدابیر امنیتی توسط مسئولان استانی می توان از مصائب و سختی های سفر که این روزها مسافران با آن روبه رو بودند، کاست.

چند سالی است که هجوم مسافران تابستانه برای سفر به مناطق خوش آب و هوای شمال کشور با قفل شدن محور های ارتباطی چه در خارج و چه در داخل شهر همراه است، به بیان دیگر متناسب نبودن وضع جاده ها و معابر درون شهری از یکسو و حجم بالای خودروها از سوی دیگر باعث ایجاد راهبندان و ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به شهرهای شمالی می شود.

این شرایط در حالی است که تردد در مسیرهای پنج کیلومتری برخی شهرهای مازندران بیش از یک ساعت به طول می انجامد. یک شهروند نوری می گوید: سهم ما ساکنان مازندران از تعطیلات، ترافیک سنگین و زباله های مسافران است و زیرساخت های این مناطق به هیچ وجه پاسخگوی گردشگران نیست. وی می افزاید: در روزهای اخیر، سیل مسافران به منطقه به حدی بوده است که تردد در این شهر ساحلی به کندی صورت می گرفت و همین امر نارضایتی شهروندان و مسافران را در پی داشت. فرماندار چالوس نیز با اشاره به ترافیک سنگین محورهای ورودی شهر معتقد است: ترافیک روزهای اخیر نشان داد که اگر مساله آزادراه را جدی نگیریم با مشکل جدی مواجه می شویم.

محمدناصر زندی از مختل شدن زندگی مردم شهر و روستاهای بخش مرزن آباد به دلیل ترافیک سنگین و بی سابقه جاده ارتباطی ابراز نگرانی می کند و خواستار برنامه ریزی برای تسریع در تکمیل آزادراه و رفع مشکلات حاشیه نشینان این مسیر می شود. مدتی است برای رفع مشکل ترافیک محورهای ورودی مازندران، طرح یکطرفه کردن مسیرها در دستور کار متولیان امر قرار دارد که به گفته بسیاری از کارشناسان، این طرح در واقع مُسکنی بر زخم های عمیق منطقه است.

علی غلامی یک روستایی حاشیه جاده هراز با اشاره به این که ترافیک سنگین و یکطرفه شدن مسیر در روزهای اخیر در امر تردد روستاییان نیز اختلال ایجاد کرده است، می گوید: اگر بخواهیم بیماری را به مرکز درمانی منتقل کنیم باید مسیرهای چند کیلومتری را ساعت ها طی کنیم.

نبود زیرساخت های گردشگری

این مشکل تنها مربوط به شهرهای شمالی نیست، بلکه در پیک سفرهای تابستانی، استان های گردشگرپذیر دیگر نیز از هجوم مسافران در امان نیستند، به طوری که طی روزهای اخیر معابر شهرهای توریستی یاسوج و سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اصفهان و حتی فارس نیز مملو از مسافر بود. میزان حضور گردشگران به این مناطق به حدی بود که ورودی های شهرها با حجم بالای ترافیک روبه رو بود، به طوری که در یاسوج هجوم بی سابقه باعث شد که در همان روزهای اول جاده ورودی پارک آبشار یاسوج از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی روی مسافران بسته شود.

این حضور بی سابقه که مسئولان را غافلگیر کرده بود، موجب شد بسیاری از کمبودها و ضعف ها در بخش گردشگری این استان ها نمایان شود.

با وجود رشد سالانه ورود گردشگران به استان های گردشگرپذیر، طی سال های اخیر شاهد توسعه زیرساخت های گردشگری نبوده ایم و این در حالی است که گردشگری یکی از اصلی ترین محورهای توسعه این استان ها شناخته می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این باره به مهر می گوید: شهرستان های سردسیری بویراحمد و دنا با داشتن صدها جاذبه طبیعی از ظرفیت های بالایی برای جذب مسافران بخصوص در فصول گرم سال برخوردار هستند.

محمود باقری بر توسعه زیرساخت های گردشگری در استان تاکید می کند و می افزاید: زیرساخت های کنونی گردشگری در این استان متناسب با ظرفیت های بی شمار این حوزه نیست. باید با یک تدبیر و برنامه ریزی دقیق در جهت رفع مشکلات گام برداریم.

غرق شدن 4 نفر در سواحل گیلان

یکی از تبعات منفی و آزاردهنده سفرهای تابستانی که هرساله رخ می دهد غرق شدن تعدادی از مسافران است که به شوق تن زدن به آب دریا سفر به شهرهای ساحلی را انتخاب می کنند که برای آن باید چاره ای اساسی اندیشیده شود. در چند روز اخیر نیز این حادثه تلخ دوباره تکرار شد. به گفته مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، چهار نفر در سواحل انزلی و رضوانشهر به دلیل شنا در خارج از طرح های سالم سازی دریا غرق شدند.یونس رنجکش می افزاید: مسافران و گردشگران با بی دقتی و بی احتیاطی در استفاده از دریا، شیرینی سفر را به کام خانواده ها تلخ نکنند.

وی بر لزوم توجه به هشدارهای نیروهای نجات غریق، یگان ویژه و امدادگران هلال احمر مستقر در سواحل دریا تاکید می کند و می گوید: اکنون افزون بر 2000 نیرو اعم از نجات غریق، همیاران نجات غریق، امدادگران هلال احمر، یگان های ویژه و همیاران پلیس در طرح های سالم سازی و نقاط حادثه خیز نوار ساحلی استان مستقر هستند.

به گفته وی، شنا در خارج از طرح های سالم سازی و در مناطق خطرآفرین، آشنا نبودن به محیط و نداشتن مهارت شنا از عوامل افزایش غریق در دریاست، از این رو می طلبد گردشگران به هشدارهای نیروهای مستقر در سواحل دریا توجه کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها