يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۶۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
هافبک عراقی تیم فوتبال استقلال اعلام کرد که به خاطر بارگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه دوباره به لیگ ایران بازگشته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، جاسم کرار بعد از یکی دو سال دوری از فوتبال ایران و حضور در تیم‌های عراقی مجددا به لیگ برتر بازگشت و به عضویت استقلال درآمد. این بازیکن در دیدار اول آبی‌پوشان مقابل راه‌آهن خوش درخشید و گل تساوی تیمش را به ثمر رساند. کرار از دلایل بازگشتش به فوتبال ایران سخن گفت که متن این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانیم.

* ابتدا از اینجا شروع کنیم که در این چند سالی که در ایران نبودی چه شرایطی داشتی؟

من در ایران حضور نداشتم اما بازی‌های لیگ ایران را دنبال می‌کردم و این چند سال در تیم‌های الطلبه و النجف بازی می‌کردم و اتفاقا شرایط خوبی داشتم.

* شرایط لیگ عراق چطور است، در آنجا راحت بودی؟

عراق کشور خودم است و دو فصل خوب را در آنجا داشتم اما قطعا آنجا با لیگ ایران متفاوت است چون زمین‌های چمن خوبی ندارد و حضور تماشاگران در بازی‌ها مثل ایران نیست. لیگ ایران چند سال است که حرفه‌ای شده و این تیم در آسیا 4 سهمیه دارد و از این لحاظ‌ از لیگ عراق خیلی سرتر است.

*چطور شد تصمیم گرفتی به ایران بیایی؟

قبلا هم در این مورد گفتم. چون ایران از لحاظ اعتقادی به عراق خیلی نزدیک است و کشور همسایه محسوب می‌شود ما فرهنگ‌های مشابه داریم و پدر و مادرم خیلی راحت می‌توانند به اینجا بیایند و بروند. تاکید پدر و مادرم این بود که در ایران حضور داشته باشم چون آنها می‌توانند برای زیارت حضرت معصومه و امام رضا (ع) راحت رفت و آمد کنند و من هم به همین دلیل دوست داشتم در ایران باشم. به همین خاطر با وجود پیشنهادهای خوبی که از کشور ترکیه داشتم ترجیح دادم به استقلال بیایم. همچنین یک پیشنهاد بسیار خوب مالی از کشور لیبی داشتم که کار در حال نهایی شدن بود اما پس از مشورت با پدر و مادرم با وجود اینکه اینجا پیشنهاد مالی‌ام خیلی کمتر بود قبول کردم که در ایران بازی کنم.

 
* در سال‌های آخری که در اینجا بودی دچار مشکلاتی شدی. این مشکلات باعث شد که به عراق برگردی؟

قبول دارم که اتفاقاتی در این جا صورت گرفت که با روحیه من سازگار نبود. خیلی مشکلات مثل بی‌ثباتی مدیریت، مربیگری و خیلی مسائل دیگر باعث شد که من از ایران بروم اما بعد از اینکه از استقلال به من پیشنهاد دادند خواستم در مورد این مشکلات تحقیق کنم. وکیلم با من صحبت کرد و گفت که حاشیه‌های فوتبال ایران خیلی کمتر شده و قلعه‌نویی نیز تو را می‌خواهد. من هم گفتم که اگر مدیریت به تعهداتش عمل کند قطعا به استقلال خواهم آمد.

* حالا شرایط چطور است؟

این روزها من خیلی با تیم و مجموعه انس گرفته‌ام و با علی نظری‌ مرتب در تماس هستم. البته فعلا اول کار است ولی مطمئنم با وجود قلعه‌نویی مشکلی در تیم به وجود نخواهد آمد و او با هر بی‌نظمی برخورد خواهد کرد.

* ظاهرا قلعه‌نویی قبلا هم خواستار جذب تو بوده، درست است؟

دقیقا. 5-6 سال پیش به دنبال من بود که نتوانستم به استقلال بیایم اما او خصوصیات فنی من را می‌داند و جزو بهترین مربیان ایران است.

*وقتی با قلعه‌نویی صحبت می‌کنی از اهداف او برای این فصل چیزی متوجه شدی؟

من خودم وقتی می‌خواستم به استقلال بیایم هدفم کسب عنوان قهرمانی در این تیم بود البته یک مشکلی وجود داشت که استقلال در آسیا نبود ولی استقلال همیشه استقلال است و قلعه‌نویی هم مربی‌ای است که تیم‌هایش همیشه مدعی بودند. او به صورت ناخودآگاه یک تیم را نمی‌بندد و برای قهرمانی تیمش را به زمین می‌فرستد. من دو سال در اینجا هستم و تماشاگران پرهیجان فوتبال ایران و استقلال را دوست دارم. به همین خاطر مطمئن هستم با تفکرات قلعه‌نویی، اهداف خودم و حمایت تماشاگران پرشور استقلال این تیم می‌تواند قهرمان شود.

*از پستی که در استقلال بازی می‌کنی راضی هستی؟

بازیکنی هستم که اگر به من اطمینان شود خیلی تلاش می‌کنم. هر چند آدم احساساتی هستم اما این موضوع به من کمک خواهد کرد بیشتر در خدمت استقلال باشم. دوست دارم یا در همین جایی که مقابل راه‌آهن بازی کردم به میدان بروم یا پشت مهاجمان بازی کنم اما هر جا قلعه‌نویی صلاح بداند آنجا به میدان می‌روم. روز اولی که با سرمربی تیم صحبت کردم او به من گفت این گوی و این میدان. حالا هم از گلزنی برای تیمم خوشحالم و امیدوارم بتوانم این کار را دوباره انجام دهم.

 
* در بازی با راه‌آهن در نیمه اول خوب نبودید اما در نیمه دوم شرایط تغییر کرد. چرا؟

به این دلیل که هنوز هفته‌های اول است و به همین دلیل تیم هنوز هماهنگ نشده، ما رفته رفته شرایط بهتری پیدا می‌کنیم و در بازی گذشته هم نیمه دوم روندمان بهتر شد.

* به عنوان سؤال آخر هنوز در تیم ملی عراق حضور داری؟

خوشبختانه مربی تیم ملی به من اعتقاد دارد و از لحاظ فنی من را قبول دارد. من هم تا هر زمان که آنها صلاح بدانند برای تیم ملی کشورم تلاش خواهم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها