أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۰۰۶۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
گزارشی از قوانین محدود کننده زنان در اروپا؛
دولت‌های مستکبر با مشاهده روند میل به پوشش و سبک زندگی دینی با فشارهای رسانه ای و همچنین وضع قوانین منع حجاب سعی دارند تا چهره ای قانون شکن و غیر اخلاقی از مسلمین بسازند/ حضور یک دختر محجبه در مدارس و دانشگاه های اروپا باعث شده تا دیگر جوانان نیز به دین و پوشش دینی علاقه پیدا کنند و این امر برای دولت های اروپایی بسیار نگران کننده بود

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، روند گرایش به حجاب در کشورهای اروپایی هر روز بیشتر می شود. جوانان به خاطر فطرت پاک و بی تکلف خود بیشتر از دیگر اقشار جامعه به سمت حجاب گرایش پیدا کرده اند. حضور یک دختر محجبه در مدارس و دانشگاه های اروپا باعث شده تا دیگر جوانان نیز به دین و پوشش دینی علاقه پیدا کنند و این امر برای دولت های اروپایی بسیار نگران کننده بود.

به همین جهت، دولت­های بسیاری در کشورهای غیراسلامی مخصوصاً در اروپا با وضع قوانین محدود کننده یا حذف کننده­‌ی حجاب سعی در از بین بردن مظاهر اسلام دارند. دولت‌های مستکبر با مشاهده روند میل به پوشش و سبک زندگی دینی با فشارهای رسانه ای و همچنین وضع قوانین منع حجاب سعی دارند تا چهره ای قانون شکن و غیر اخلاقی از مسلمین بسازند. این قوانین بیشتر در حوزه آموزشی و مخصوصا در مدارس و دانشگاه ها وضع شده تا جوانان اروپایی را از گرایش به ارزش های فطری باز دارند.

برای نمونه میتوان به قوانین مصوب در کشور های زیر اشاره کرد:

فرانسه

پارلمان این کشور با تصویب قانونی در سال ۲۰۰۴ استفاده از روسری و دیگر نمادهای مذهبی آشکار در مدارس فرانسه را رسما غیرقانونی اعلام کرد. همچنین استفاده از حجاب در اماکن عمومی این کشور نیز در سال ۲۰۱۰ ممنوع شد و جریمه‌ای معادل ۱۵۰ یورو برای زنان محجبه در نظر گرفته شد.

بلژیک

در سال ۲۰۱۱ بلژیک به ‌عنوان دومین کشور اروپایی، قانون منع پوشش صورت زنان را به تصویب رساند. براساس این قانون هرگونه پوشش صورت زنان، اعم از برقع، ماسک و یا روبنده در انظار عمومی ممنوع اعلام شد و افراد متخلف، به جریمه نقدی بین ۱۵ تا ۲۵ یورو و یا تحمل هفت روز زندان محکوم شدند. همچنین در خصوص حجاب زنان کارمند، دولت این کشور در سال ۲۰۰۷ پوشش زنان مسلمان کارمند را در شهرهایی چون گنت و آنتوپ ممنوع کرد.

اسپانیا

داشتن حجاب در برخی از مدارس اسپانیا نیز ممنوع است. برخی از مدارس از ثبت نام دختران محجبه امتناع می‌کنند و برخی نیز بدین دلیل اخراج می‌شوند. اولین ممنوعیت رسمی حجاب در اسپانیا در سال ۲۰۱۰ صورت گرفت. در این سال شورای محلی کاتالان در شهر لییدای اسپانیا قانون ممنوعیت رعایت حجاب کامل اسلامی برای زنان مسلمان در اماکن عمومی را تصویب کرد.

هلند

دولت هلند در سال ۲۰۰۶ طرح‌هایی را برای ممنوعیت هر آنچه که صورت را می‌پوشانند – از برقع گرفته تا کلاه‌های ایمنی - در اماکن عمومی بررسی کرد، اما کمی بعد این طرح را رها کرد. حقوق‌دانان معتقد بودند، چنین اقدامی احتمالا مغایر قانون اساسی است و منتقدان این طرح هم آن را مغایر حقوق شهروندی می‌دانستند. دولت در عوض اعلام کرد که حجاب پوشاننده صورت را در مدارس و ادارات دولتی ممنوع خواهد کرد، ولی هنوز چنین قانونی وضع نشده است.

سوئیس

در کنار کشورهایی همچون فرانسه، بلژیک، هلند و اسپانیا در راستای ممنوعیت حجاب، کشور سوئیس نیز قرار می‌گیرد که به عنوان چهارمین کشور اروپایی ممنوعیت نقاب و حجاب را با ۱۰۱ رای موافق در برابر ۷۷ رای مخالف، به تصویب رساند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها