يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۰۳۰۵
زمان انتشار: ۰۸:۳۸     ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
گزارشی از یک طرح نیمه‌کاره در لیگ برتر
پرونده شفاف‌سازی در فوتبال ایران این روزها تبدیل شده به دستمایه عده‌ای که می‌خواهند همه چیز را زیر پا گذاشته و تنها دروغ را به اذهان عمومی تحویل دهند.
به گزارش پایگاه 598، شاید اگر از همان ابتدا سازمان لیگ و وزارت ورزش اصرار به شفاف‌سازی  نمی‌کردند، شاید مدیران تراز اول ورزش کشور خیلی با روحیات اهالی فوتبال آشنا نبودند که در این فصل نیز اسباب دروغگویی را فراهم کردند البته از وزارت ورزش که با فوتبال و حواشی آن بیگانه است انتظاری بیش نمی‌رود ولی سازمان لیگ چرا؟ چرا مدیران فدراسیون و سازمان لیگ اصرار دارند تا باشگاه‌ها به صورت خودجوش دست به پنهانکاری بزنند.

 آیا این سیاست نوعی توهین به افکار عمومی نیست؟ آیا واقعیت فوتبال ما همین رقم‌هایی است که روی خروجی سایت‌ها نقش می‌بندد؟ چرا باید با شعور هواداران بازی کرد؟ کدام وقت باشگاه متخلف به مسلخ محاکمه کشیده خواهد شد؟ باور کنید این تازه اول راه است که تا این اندازه لیگ چهاردهم حاشیه دارد و خدا به داد زمانی برسد که لیگ به روزهای پایانی‌اش نزدیک شده و تازه شیرین‌کاری‌های خیلی‌ها رو می‌شود. انتشار گزارش شائبه‌برانگیز رقم قرارداد باشگاه‌ها با مربیان و بازیکنان بر روی سایت سازمان لیگ بیش از اندازه زجرآور است! زجرآور یا تاسفبار؟ فرقی نمی‌کند شما خودتان قضاوت کنید! وقتی باشگاه‌ها تصمیم گرفتند رقم قراردادها را منتشر کنند همه جامعه فوتبال در انتظار یک شفاف‌سازی سالم بودند ولی این اتفاق نه از سوی باشگاه‌ها رخ داد و نه از طرف سازمان لیگ به شکل اصولی پیگیری شد، حالا هم که سایت سازمان لیگ نحوه و رقم قراردادها را رونمایی کرده گزارشش ناقص است.

به طور مثال لیست قرارداد باشگاه استقلال تهران بر روی سایت سازمان لیگ به گونه‌ای است که میزان قرارداد امیر قلعه‌نویی و ستار همدانی به عنوان اعضای کادر فنی این باشگاه نیامده است. علاوه بر این ایمان باصفا و احمد جمشیدیان در حالی که از باشگاه استقلال جدا شده‌اند در مقابل نامشان رقم‌های قرارداد 80 و 500 میلیون تومانی درج شده است. یکی دیگر از نکات جالب انتشار قرارداد بازیکنان استقلال تهران این است که آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، کرار جاسم و هاشم بیگ‌زاده همگی رقم قراردادشان در فصل جاری یکسان و به میزان یک میلیارد تومان اعلام شده است.

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان‌اصفهان نیز همان طور که لیست انتشار قراردادش بر روی سایت باشگاه با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود و قرارداد کادر فنی آنها در نهایت بر روی سایت باشگاه منتشر نشد، پس از انتشار قرارداد کادر فنی و بازیکنان این تیم بر روی سایت سازمان لیگ، همچنان این لیست با اشکالاتی مواجه است. علی حمودی که شائبه‌های جعلی بودن مدارک منجر به صدور کارت معافیت وی در روزهای اخیر شنیده می‌شود، با رقمی معادل یک میلیارد تومان با باشگاه سپاهان قرارداد امضا کرده و محرم نویدکیا که روز گذشته مسؤولان باشگاه از مشخص نبودن وضعیت قراردادش به دلیل مصدومیت خبر داده بودند با رقمی معادل 700 میلیون تومان با سپاهان قرارداد بسته است. از نکات جالب انتشار لیست قرارداد بازیکنان فولاد مبارکه‌سپاهان روی سایت سازمان لیگ این است که این باشگاه در فصل جاری با 9 بازیکن خود قرارداد بالای یک میلیارد تومان امضا کرده است. احسان حاج‌صفی، رحمان احمدی، شجاع خلیل‌زاده و محمدرضا خلعتبری هر کدام با یک میلیارد و 200 میلیون تومان و سیدهادی عقیلی، عبدالله کریمی و محمدعلی احمدی هر کدام با یک میلیارد و صد میلیون تومان و علی حمودی به همراه لوسیانو پریرا مندس هر کدام با یک میلیارد تومان بازیکنانی هستند که رقم قراردادشان در فصل جاری میلیاردی است.

درباره تیم فوتبال پرسپولیس تهران، لیست انتشار قراردادها در سازمان لیگ به گونه‌ای است که مهرداد پولادی با رقمی معادل 576 میلیون تومان در فصل جاری با این باشگاه قرارداد امضا کرده است. این در حالی است که مسؤولان باشگاه پرسپولیس تهران از مشخص نبودن انعقاد قرارداد با مهرداد پولادی به دلیل پیشنهادهای مطرح شده توسط لیگ‌های خارجی به او خبر داده بودند. علی دایی در این لیست با رقمی معادل 2 میلیارد و صد میلیون تومان گرانقیمت‌ترین فردی است که در لیگ برتر فوتبال چهاردهم مشغول خواهد بود.

درباره تیم تراکتورسازی تبریز احمد آل‌نعمه به همراه ادر لوسیانو ادینیو بازیکنانی هستند که به ترتیب یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان و یک میلیارد و 200 میلیون تومان قراردادهای میلیاردی امضا کرده‌اند.

علاوه بر این مهدی رحمتی با یک میلیارد و 550 میلیون تومان، جی لوید ساموئل با یک میلیارد و 280 میلیون تومان و سعید دقیقی با یک میلیارد تومان در فصل جاری با تیم پیکان قرارداد خود را منعقد کرده‌اند.

رقم قرارداد یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی تیم ذوب‌آهن‌ اصفهان در فصل جاری 800 میلیون تومان است و قاسم حدادی‌فر با یک میلیارد و 300 میلیون تومان با این تیم اصفهانی قرارداد بسته است.

حمید استیلی سرمربی تیم راه‌آهن تهران که همچنان وضعیت مالکیت باشگاهش مشخص نیست، با قیمتی معادل صد میلیون تومان ارزان‌ترین سرمربی لیگ برتر در فصل جاری است.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم فولاد خوزستان که سرمربیگری فصل قبل ملوان بندر انزلی را بر عهده داشت با یک میلیارد تومان، علیرضا مرزبان سرمربی تیم پدیده مشهد با 300 میلیون تومان، علیرضا منصوریان سرمربی تیم نفت تهران با 350 میلیون تومان، نصرت ایراندوست سرمربی تیم ملوان بندرانزلی با 150میلیون تومان، مهدی تاتار سرمربی گسترش فولاد تبریز با 500 میلیون تومان، مجید جلالی سرمربی تیم سایپای البرز با 450 میلیون تومان، منصور ابراهیم‌زاده سرمربی تیم پیکان با 750 میلیون تومان و عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان با 650 میلیون تومان در فصل جاری با تیم‌های باشگاهی‌شان قرارداد امضا کرده‌اند. در لیست منتشر شده توسط سازمان لیگ رقم قرارداد رسول خطیبی به عنوان سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز، صمد مرفاوی به عنوان سرمربی تیم صبای قم، باقری‌نیا به عنوان سرمربی تیم نفت مسجد‌سلیمان ذکر نشده است. مشخص نبودن رقم قرارداد برخی از بازیکنان در لیست منتشر شده توسط سازمان لیگ از دیگر نقاط ضعف انتشار قراردادها در فصل جاری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها