يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۰۳۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
رقابت پوریای ولی با کورش کبیر! ... نقل قولی از هاشمی در مورد رئیس مجلس خبرگان ... رشوه کرسنت به برخی رسانه ها ... حامیان مشایی نگران حجاب شدند ... یک انتصاب عجیب دیگر در وزارت علوم ... برگزار کننده کنفرانس برلین به ایران آمد ...
به گزارش پایگاه 598، خبرنگاران در حین تلاش رسانه ای خود برای کسب خبر، به خبرهایی در پس پرده گفته های رسمی، دست می یابند که منتشر نمی شوند. جهان نیوز هر سه شنبه تعدادی از این خبرها را پس از بررسی صحت و سقم آن منتشر می کند که تا کنون با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

انتقاد خاتمی از رسانه های اصلاح طلب

> خبرنگار جهان باخبر شد آقای محمد خاتمی در جلسه افطار منزل آقای موسوی لاری از مواضع اصلاح طلبان در قضیه غزه و موارد مشابه انتقاد کرده است. وی گفته است: رئیس دولت به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد موضع گیری ضعیفی در قبال غزه داشته است، مواضع روزنامه های اصلاح طلب خیلی بد بود، آقایان رسانه ای به موضوع اوکراین و هواپیمای مالزی این همه مانور دادند، انگار آن مسأله، مسأله خودشان است ولی به موضوع غزه نپرداختند.

برگزار کننده کنفرانس برلین به ایران آمد

> به گزارش جهان، اخیرا مسؤولان چند موسسه آلمانی وابسته به حزب چپ گرای سبز به ایران سفر کرده اند. در همین زمینه برگزارکننده کنفرانس معروف برلین در سال ۷۹ اخیراً همراه یک هیأت آلمانی به تهران سفر کرده و با برخی از نویسندگان و کارگردانان و چهره‌های سیاسی دیدار داشته و از کودکان کار هم فیلم گرفته است. گفته می شود این هیأت آلمانی با امیرحسین چهل تن، تهمینه میلانی و برخی اساتید دانشگاه، ناصر فکوهی، دکتر توفیق مسئول یک موسسه مطالعات اجتماعی و تعدادی از NGO ها دیدار داشته اند.

نقل قولی از هاشمی در مورد رئیس مجلس خبرگان

> اطلاعات به دست آمده خبرنگار جهان در خصوص موضوع اداره مجلس خبرگان در غیاب آیت الله مهدوی کنی حاکی از آن است که آقای هاشمی اخیرا نسبت به طرح موضوع اداره مجلس خبرگان توسط آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان نایب رئیس مجلس خبرگان، اعتراض کرده و گفته است: اگر چنین تصمیمی است باید در صحن علنی این تصمیم گرفته شود و اعضای هیأت رئیسه نمی توانند رأسا چنین تصمیماتی را اتخاذ کنند.

طرحهای شیطان پرستی بر نوشت افزار دانش آموزان

> به گزارش جهان، سالیانه در داخل کشور ۱۵۰ میلیون جلد دفتر به چاپ می رسد. گردش مالی این کار حدود ۴ هزار میلیارد تومان است و عمدتا مربوط به کودکان است و اشتغال زایی بالایی را به همراه دارد. حدود ۵۰ نوع صنعت به آن وابسته یا مرتبط است. ۵۰ درصد قیمت این دفاتر با نرخ ارزان، ۳۰ درصد آن متوسط و ۲۰ درصد با نرخ گران بنا به کیفیتشان عرضه می شود. طراحی روی جلد دفاتر ۷۰ درصد غربی، ۲۵ درصد خنثی و ۵ درصد ایرانی است. از سال گذشته تولید داخل مورد توجه قرار گرفته و هم اکنون ۵۰ درصد اقلام وارداتی است. موضوعات روی این دفاتر شخصیت های کارتونی، تصاویر بازیکنان واقعی، خوانندگان، بناهایی نظیر برج ایفل، طرح هایی به زبان انگلیسی و تصاویری از شیطان پرستی است. گفته می شود حدود ۵۰۰ هزار جلد دفترچه در سال جاری منتشر شده است. برندهای ایرانی فعال در این عرصه با نام هایی نظیر ثنا و ثمین، شهدا، ایام، قاصدک، آزاده، مدرسه و کانون پرورش فکری کودکان و... فعالیت دارند.

گفته شده به رغم استقبال مردم از طرحهای ملی و بومی به دلیل سودجویی های توزیع کنندگان و عدم سیاستگذاری صحیح، سهم نوشت افزارهای ایرانی اسلامی از بازار؛ فقط ۵ درصد! بوده است و به دلیل عدم توزیع در بسیاری از فروشگاه ها، این نوشت افزارها نایاب است.

رشوه کرسنت به برخی رسانه ها

> خبرنگار جهان مطلع شد که اخیرا اسنادی بدست آمده که از طرف همکاران ایرانی حمید جعفر مدیرعامل کرسنت، مبالغی برای برخی رسانه ها ارسال شده تا نسبت به پرونده فساد نفتی کرسنت، موضعی همسو با طرف اماراتی و متهمان داخلی این فساد نفتی منتشر کنند.

حامیان مشایی نگران حجاب شدند

> به گزارش جهان گفته می شود برنامه ریزان تجمعات اخیر در اعتراض به وضعیت عفاف و حجاب، برخی طلبه های مدرسه ایروانی هستند که پیش از این ارتباطاتی با آقای مشایی داشته اند و بر همین اساس در دولت قبل هم که وضعیت عفاف و حجاب نامناسب بود و دولت تلاشی برای بهبود اوضاع نمی کرد، این افراد نیز هیچ اقدامی انجام نمی دادند. این در حالی است که بسیاری از نیروهای ارزشی و دلسوز برای بیان انتقادات به حق خود در موضوع وضعیت ناهنجار عفاف و حجاب در این تجمعات شرکت کرده اند.

از سوی دیگر انفعال دستگاه های فرهنگی کشور در برابر معضل بد حجابی، بسیاری از خانواده ها و مردم را نگران کرده است.

یک انتصاب عجیب دیگر در وزارت علوم

> به گزارش جهان، وزیر علوم رئیس مرکز جمعیت شناسی را تغییر داده و فردی منصوب شده است که از سازمان ملل بابت کنترل جمعیت در ایران جایزه گرفته است.

دستور اشتون در مورد فرمایشات رهبر معظم انقلاب

> خبرنگار جهان با خبر شد، بعد از فرمایشات رهبری با کارگزاران نظام در مورد مباحث هسته ای و موضوع ۱۹۰ هزار سو برای نیاز ما و تاکید بر تحقیقات و تاکید بر این که فعالیت هسته ای باید در فردو وجود داشته باشد، خانم اشتون دستور داده که مترجم، فرمایشات رهبر انقلاب را خط به خط ترجمه کند تا مواضع ایشان برای وی دقیقا مشخص شود تا بتوانند متناسب با آن تصمیم گیری کنند.

رقابت پوریای ولی با کورش کبیر

> خبرنگار جهان با خبر شد آقای جعفری جوزانی، کارگردان سینما و تلویزیون، که جزو مشاوران آقای روحانی است، قرار است سریال «پوریای ولی» را بسازد. از سویی تعدادی از اصلاح طلبان تلاش کرده اند تا با فشار به جوزانی او را ترغیب به ساخت فیلم «کوروش کبیر» نمایند و وعده های زیادی به وی داده اند. با این حال این کارگردان گفته است: اول پوریای ولی را می سازم بعد کوروش را... گفته می شود صدا و سیما برای ساخت این فیلم نیازمند ۵۰ میلیارد تومان بودجه است.

فعالیت ۳ ساعتی مساجد در تهران

> خبرنگار جهان مطلع شد از مجموع حدود ۲ هزار مسجدی که در تهران وجود دارد، تنها در ۵۴۰ باب از این مساجد نماز صبح اقامه می شود. طبق بررسی‌های صورت گرفته، حداکثر وقت مفیدی که برای فعالیت مساجد اعلام شده، ۳ ساعت در شبانه روز است و مساجد در بقیه زمان ها تعطیل است.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان فرهنگی معتقدند ریشه بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه به حاشیه رفتن محوریت مساجد در سبک زندگی مردم است.

تازه ترین شاهکار گلشیفته فرهانی

> فیلم ضد ایرانی «گلاب» با موضوع خاطرات مازیار بهاری، خبرنگار نیوزویک و بی.بی.سی در ایران که در ماجرای فتنه ۸۸ به جرم جاسوسی بازداشت شد و پس از بیرون آمدن از زندان به خارج فرار کرد با هزینه حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار آماده پخش شده است.

این فیلم اولین تجربه کارگردانی جان استوارت مجری یکی از شو‌های شبانه تلویزیون آمریکا است و خود او فیلمنامه اش را نوشته است. «گلاب» با اقتباس از کتابی که مازیار بهاری در سال ۲۰۱۱ با عنوان «بعد آن‌ها به سراغ من آمدند: داستان یک خانواده از عشق، اسارت و بقا» نوشت و خاطرات ۱۱۸ روز دوران زندان او ساخته شد.

این فیلم به صورت کاملاً مخفی در اردن فیلمبرداری شد و شهره آغداشلو بازیگر ایرانی ساکن لس‌آنجلس و گلشیفته فراهانی بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی در این فیلم بازی کرده‌اند. قرار است نسخه‌های فیلم مذكور كه ظاهراً به صورت رسمی از پاییز امسال در آمریكا اكران خواهد شد، به صورت گسترده در ایران و در شبكه‌های اجتماعی توزیع شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها