أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۰۹۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
وزارت ارشاد دولت تدبير و اميد به كتاب «اسرار آيت» مجوز انتشار نداد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جوان، در مراسم بزرگداشت شهيد حسن آيت، حجت‌الاسلام مهدوي، مدير انتشارات «اشراق حكمت» از توقف انتشار كتاب «اسرار آيت» خبر داد و گفت: با توجه به اينكه بين مظلوميت و اخلاص رابطه‌اي وجود دارد، شهدايي كه اخلاص داشتند بسيار مظلوم هم بودند و شهيد آيت مظلوميت و اخلاص فوق‌العاده‌اي داشت. جاي تأسف دارد كه پس از گذشت بيش از 30 سال بزرگداشت شهيد آيت برگزار مي‌شود.

مدير انتشارات اشراق حكمت با بيان اينكه در جريان بزرگداشت شهيد سيد حسن آيت قرار بود كه از كتاب «اسرار آيت» نيز رونمايي شود، اظهار داشت: خلاصه اين كتاب سه جمله است و آن مواضع شهيد آيت در مقابل ملي‌گراها، بني‌صدر و ميرحسين موسوي است كه در جمهوري اسلامي مظهر افراط بودند. در حال حاضر كه در دولت اعتدال هستيم طبيعتاً بايد كتاب شهيد آيت به‌راحتي بيرون بيايد اما اين كتاب متوقف شده و وزارت ارشاد به آن مجوز انتشار نداده است! وي خاطر نشان كرد: «ان‌شاءالله به‌زودي شاهد رونمايي از كتاب اسرار آيت باشيم تا فرصت براي مغرضان فراهم نشود كه بين افراط و اعتدال راهي ايجاد كنند و وزارت ارشاد هرچه زودتر به اين كتاب مجوز انتشار دهد. كتاب «اسرار آيت» تاريخ را روايت مي‌كند و نمي‌توان بخشي از تاريخ را حذف كرد!

حجت‌الاسلام مهدوي اظهار داشت: علت مخالفت وزارت ارشاد با انتشار اين كتاب پرداختن به دلايل اختلافات بين شهيد آيت با ميرحسين موسوي، زهرا رهنورد و تأثيرگذاري هاشمي رفسنجاني در به نخست وزيري رسيدن ميرحسين موسوي است. وزارت ارشاد معتقد است اين اطلاعات تاريخي بايد از درون اين كتاب حذف شود! اما همه اينها مستندات تاريخي هستند و در صورت حذف آنها نيز ممكن است چند سال آينده مشابه اين اتفاقات رخ دهد. وزارت ارشاد و به خصوص مسئولان بخش اعطاي مجوز انتشار كتب در حالي در مسير چاپ كتاب «اسرار آيت» سنگ‌اندازي مي‌كنند كه براي كتاب‌هاي مسئله‌داري همچون «جامعه‌شناسي ايران» (حميدرضا جلائي‌پور)، «ايران در گذر روزگاران» (مسعود لقمان) و «چرا ملت‌ها شكست مي‌خورند» (ترجمه محسن ميردامادي و محمدحسين نعيمي‌پور) با وجود اعتراضات گسترده و نيز ايرادات مبنايي و محتوايي كه بر اين كتاب‌ها وارد است، به راحتي مجوز انتشار صادر مي‌كند! هر چند اين سياست يك بام و دو هواي وزارت ارشاد به همين‌جا ختم نمي‌شود و تازه‌ترين شاهكارش را كه انعكاس فراخوان «سيزدهمين دوره مسابقه داستان‌نويسي صادق هدايت»! (نويسنده ضد دين كه بارها در آثارش نسبت به ارزش‌هاي اسلامي لجن پراكني كرده است) در خبرگزاري كتاب ايران، وابسته به معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است به ديگر افتخاراتش اضافه كرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها