کد خبر: ۲۴۲۲۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
آیت الله نمازی:
نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: خداوند در آیات متعدد جامعه را به خوب صحبت کردن و خوش زبانی و پرهیز از بد دهانی و بد زبانی تشویق کرده است. وی افزود: در قرآن ضمن سفارش مردم به خوب سخن گفتن ونهی از تندی با دیگران، مردم را از بی احترامی و بی ادبی نسبت به یکدیگر منع کرده و گفته است اگر می خواهید با دیگران صحبت کنید سخن استاندار و مورد تأئید کتاب و سنت و سیره باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان امروز در جمع مردم کاشان گفت: یکی از مظاهر و عوامل تولید و نشانه های تقوا که باعث محکم شدن بنیان خانواده و روابط اجتماعی می شود استفاده از کلام و سخنان زیبا و حکمیانه است.

وی افزود: در قرآن ضمن سفارش مردم به خوب سخن گفتن ونهی از تندی با دیگران، مردم را از بی احترامی و بی ادبی نسبت به یکدیگر منع کرده و گفته است اگر می خواهید با دیگران صحبت کنید سخن استاندار و مورد تأئید کتاب و سنت و سیره باشد.

وی با اشاره به این‌که انسان ها باید پرهیزکار و با تقوا باشند افزود: یکی از مصادیق تقوا قول سدید یعنی سخن خوب گفتن است و با مردم و با یکدیگر خوش زبان و با صمیمیت و با مهربانی سخن بگویند و از پرخاشگری اجتناب کنند.

 آیت الله نمازی بد زبانی و سخن بیهوده را در شأن و منزلت هیچ مسلمانی ندانست و افزود: انسان ها در محیط خانواده با پدر و مادر و همسر و فرزندان با خوبی و با محبت و با زبان نرم سخن بگوید و احترام همسررا در مقابل بچه ها و خانواده حفظ کند.

وی در ادامه با اشاره به این که مرد نیز نباید نسبت به همسرش بد زبان باشد و زن و شوهر باید از تند خویی و بد زبانی اجتناب کند افزود: آنچه که باعث استکام بنیان خانواده می شود نحوه سخن گفتن است.   

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر والدین ادب و آداب و سخن گفتن را رعایت کنند فرزندان آنها نیز به تأسی از پدر و مادر و الگو پذیری از خانواده تمامی مسائل و آداب سخن گفتن را رعایت خواهند کرد.

آیت الله نمازی با اشاره به این که خداوند بد دهانی و بد زبانی را دشمن می دارد یادآورشد: شیعیان باید با مردم خوب صحبت کنند تا مشخص شود آنها پیروان و رهروان مکتب اهل بیت(ع) هستند.

به گفته وی شیعیان نباید بد دهانی و بد زبانی کنند چرا که بد زبانی و بددهانی نه تنها در مکتب اسلام و اهل بیت(ع) بلکه در دیگر مکتب های الهی نیز جایگاهی ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه بر مدیریت زبان و کنترل و حفظ زبان توسط شیعیان اهل بیت(ع) تاکیدکرد و یادآورشد:  انسان های مؤمن زبان های خود از هر سخن نابجا و بیهوده و زشت باز می دارند.

آیت الله نمازی با اشاره به این که سخن زشت نباید از دهان پیروان مکتب اهل بیت(ع) خارج شود گفت: امام سجاد(ع) می گوید آثار و برکات خوب سخن گفتن مال و ثروت را افزایش و باعث افرایش روزی و طولانی شدن عمر انسان می شود و آثار اجتماعی و روان شناسی دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها