امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۴۲۵۴۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
بزرگداشت علی محمد مودب برگزار شد؛
مراسم گرامیداشت علی محمد مودب شاعر معاصر انقلاب اسلامی در موسسه رسانه‌ای اوج برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، مراسم پاسداشت مقام ادبی علی محمد مودب شاعر انقلاب اسلامی در قالب سیزدهمین نشست از برنامه های شب شاعر عصر امروز در سازمان رسانه ای اوج و با حضور جمع زیادی از شاعران کشور برگزار شد.

در این مراسم وحید جلیلی از فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی در سخنانی اظهار داشت: در ابتدای انقلاب جریان روشنفکر اگر احساس می‌کرد که انقلاب و آرمان هایش را تنها بگذارد، انقلاب اسلامی نخواهد توانست به شکوفایی برسد در حالیکه در میان نگاه‌های مبهوت آنها این انقلاب بود که در نهایت توانست خود را به ظهور درخشانی برساند.

وی همچنین گفت: ازا اوایل دهه 80 رویش‌های جدید در هنر انقلاب اسلامی پدید آمد که نشان داد شعر انقلاب و هنر آن هویت و جریانی پا بر جا دارد اوج این مساله را می‌توان در فتنه 88 دید که مشخص شد انقلاب اسلامی محتاج و درمانده هیچ گروه و تشکلی نیست و همچون چشمه جوشانی که از آن چهره ای تازه می جوشد.

همچنین در این مراسم غلامرضا کافی شاعر و استاد دانشگاه در سخنانی گفت: ما شاعران انقلابی زیاد داریم که نمی توان برای آنها لفظ شاعر انقلاب را به کار برد اما شاعر انقلاب به طور ذاتی شاعر انقلابی هم هست و علی محمد مودب در زمره چنین شاعری است که می توان لحن پرتپش انقلاب را در شعر او دید در عین حال به روز بودن او را ستود.

مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در این مراسم در سخنانی عنوان کرد: به نظرم در روزگار ما مهمتر از انقلابی بودن متعهد بودن است، هرچند که روزگار گاهی مارا وادار به سکوت تواضع و ایثار می‌کند. به نظرم ظرفیت تعهد را فرقان یا همان قابلیت تشخیص خوب از بد به ما نشان می‌دهد که خیلی‌ها معتقدند این موضوع حاصل پختگی و گذر سن است. من هم این را قبول دارم اما آقای مودب در جوانی توانسته به چنین جایگاهی دست پیدا کند.

سعید حدادیان شاعر و مداح اهل بیت نیز از دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنان خود به شخصیت قابل اعتنای مودب اشاره کرد و گفت: نگاه آقای مودب به فقر و مستضعفان در رفتار و فعالیت هایش گمشده من بود که توانستند آن را در وجود او پیدا کنم در کنار این مساله پرهیز آقای مودب از غرب زدگی هم برای من ستودنی است.

وی در عین حال از مودب و همکارانش در موسسه فرهنگی شهرستان ادب خواست تا مواظب باشند در فعالیت‌های فرهنگی خود به دام سانتی مانتالیزم ادبی نیفتند.

در این مراسم محمد علی بهمنی شاعر و ترانه سرای معاصر نیز در سخنانی شعر مودب را حاوی یک تفکر فرااجتماعی دانست که بسیار جلوتر از شاعران معاصر او حرکت می کند.

لازم به ذکر است در این مراسم چهره هایی همچون محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و شاعرانی چون محمد مهدی صیاد، محمد حسین جعفریان، رسول پیره، میلاد عرفانپور و ... حضور داشتند.

در پایان این مراسم نیز هدایایی از سوی سازمان رسانه های اوج حوزه هنری سازمان هنر و ادبیات دفاع مقدس موسسه فرهنگی شهرستان ادب و دفتر ادبیات و شعر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به علی محمد مودب اهدا شد.

گزارش مشروح این نشست متعاقبا منتشر می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها