يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۲۶۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،بازی تیم‌های پرسپولیس و فولاد تفاوت سطح فاحش دو تیم را آشکار ساخت. هر چقدر فولاد خوب بود پرسپولیس ضعیف ظاهر شد و این تفاوت در فاز تهاجمی بیشتر به چشم آمد.

تفاوت فاحش دو تیم در فاز تهاجمی

آنالیز تصاویر بازی نشانگر تفاوت فاحش دو تیم در حضور نیمه یکدیگر است. در حالی که فولاد 13 ضربه آزاد در زمین پرسپولیس به دست آورد، پرسپولیس تنها به یک ضربه آزاد بسنده کرد که نشان از حضور اندک بازیکنان پرسپولیس در نیمه زمین فولاد دارد. نواختن تنها یک ضربه در چارچوب و انجام یک حرکت ترکیبی از خلق موقعیت اندک برای پرسپولیس در زمین حریف حکایت دارد. در حالی که در مقابل فولادی ها با 7 کار ترکیبی و 5 ضربه به چارچوب موقعیت های خوبی را خلق و بهره لازم و بهینه را بردند.

فولاد داینامیک، پرسپولیس ایستا

از ابتدای بازی پرس در خط حمله فولادی‌ها آغاز شد . بازیکنان این تیم با فشار آوردن به بازیکن صاحب توپ حریف و کنترل دیگر بازیکنان برای جلوگیری از پاسکاری باعث کاهش تمرکز و افزایش در صد اشتباهات بازیکنان پرسپولیس شدند. در نقطه مقابل بازیکنان سرعتی پرسپولیس باید به کمک می آمدند تا تیم از پرس خارج شود که ارنج و تاکتیک پرسپولیس این اجازه را به تیم نمی‌داد. 60 دقیقه از بازی گذشت تا سرمربی پرسپولیس با دخالت دستیار خود تغییراتی در تیم بوجود آورد.

تنوع در حملات فولاد

فولادی ها با اتکا به خط هافبک مقتدر خود کنترل میانه زمین را در اختیار داشتند و با استفاده از وینگر های خود و جا به جایی های متعدد آنها، تاکتیک های متنوعی را برای رسیدن به دروازه پرسپولیس آزمودند. بهره گیری از پاس های کوتاه و پر شمار وهمچنین نمایش حرکات ترکیبی در ابتدای دیدار و در ادامه ارسال پاس های بلند در پشت مدافعان دربرنامه تاکتیکی این تیم قرار گرفت که متناوبا هر دو تاکتیک بدفعات تکرار شد تا فولادی‌ها به گل برتری برسند.

برگ برنده و گمنام فولاد

مهدی بدرلو هافبک دفاعی فولاد بازی فوق العاده درخشانی از خود به نمایش گذاشت. دید عالی، آرامش در بازی و تغییر ریتم بازی از بدرلو هافبک دفاعی مطمئنی برای فولادی ها ساخته است.در حالی که نام بازیکنان تکنیکی فولاد بیشتر بر سر زبان هاست این بدرلو بود که با حضور خود خلا بازیسازی چون رحمانی را پر کرده. در کنار بدرلو، چاگو بازیگن کامرونی فولاد عملکردی قابل قبول در این دیدار داشت.

خط دفاعی پرسپولیس

در هر تیمی رهبر خط دفاعی نقشی انکار ناپذیر در روند تدافعی و روانی یک تیم دارد . پرسپولیس در این فصل و با توجه به خروج رهبر خط دفاعی این تیم بالانس لازم در این خط را از دست داده است . قرار گرفتن در یک خط ، عدم درگیری به موقع ،ندادن عمق به دفاع وعدم حمایت منطقی را نیز به اینها اضافه کنید.عدم خود باوری و ضعف تکنیکی رهبر خط دفاعی پرسپولیس باعث شده گلهای فولاد به ثمر برسد. در ادامه لیگ پرسپولیس با این خط دفاعی به مشکلات بیشتری برخورد خواهد کرد.

اسارت بازیکن در قالب تاکتیکی

با حضور صادقیان، عالیشاه، عباس زاده و نوروزی استفاده از سیستم 2-4-4 برای پرسپولیس منطقی تر به نظر میرسد.با این وجود اصرار به حضور عباس زاده در پست هافبک راست عملا از او بازیکنی خنثی ساخته است. انتظار می‌رقت که با خروج عباس زاده و ورود نوری به عنوان یار شماره 10 سیستم به 1-3-2-4 منطقی تغییر کند که باز هم اینگونه نشد و نوری به جای حقیقی به میدان آمد تا عباس زاده همچنان در پست غیر تخصصی خود ایفای نقش کند.

استراتژی اشتباه پرسپولیس در فاز تهاجمی

با توجه به آمار وحضور کم پرسپولیس در زمین حریف به نظر می‌رسید که پرسپولیس امید به کشاندن خط دفاع و هافبک فولاد رو به جلو و استفاده از فضای پشت سر مدافعان فولاد با ارسال پاس های بلند مستقیم و با کمترین ضربه به توپ را دارد.تاکتیکی که ناکار آمد نشان داد و ارتباط خط هافبک و خط حمله هیچ گاه شگل نگرفت و در این حالت صادقیان به عنوان پلی میکر تیم کاملا از بازی خارج شده بود و این مسئله باعث ایجاد بار منفی روانی و تولید پرخاشگری از سوی این بازیکن شد.

 

گروه آنالیز روزنامه 90 به آنالیز بازی پرسپولیس – فولاد پرداخته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها