يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۳۳۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه درصورت دستیابی به توافق کلی در مذاکرات هسته‌ای برای بررسی جزئیات باز هم به زمان نیاز است، دستیابی به نتیجه قطعی پیش از چهار ماه را بعید دانست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خانه ملت، «محمد جواد ظریف» در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد قبل از اتمام مهلت چهار ماهه در مذاکرات هسته ای به نتیجه قطعی رسید، گفت: اگر توافق کلی در موضوعات مختلف مذاکرات هسته ای صورت بگیرد، باز هم نیاز به زمان وجود دارد تا جزئیات مذاکرات انجام شود.

وی با بیان این که مذاکرات هسته ای در مجموع رو به پیشرفت است، ادامه داد: از ابتدا اعتقاد داشته و داریم که اگر اراده قوی از سوی غربی ها وجود داشته باشد، مذاکرات هسته ای خیلی زود به نتیجه می رسد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران افزود: با توجه به واقعیت هایی که در هفت ماه گذشته از مذاکره با کشورهای 1+5 درک شد، احساس می شود که طرف مقابل با احتیاط بیشتری حرکت کرده است.

ظریف درباره مذاکرات ایران و آمریکا در حاشیه مذاکرات هسته ای نیز اظهار داشت: گفت و گوهای دو کشور درباره موضوع هسته ای به این دلیل است که با سایر کشورها دارای روابط سیاسی رسمی هستیم و می توانیم از طریق سفرای کشورهای خارجی مقیم در تهران مذاکرات مختلف را پیگیری کنیم که این شرایط درباره آمریکا صدق نمی کند.

وی همچنین درباره تحولات عراق و روابط ایران با کردهای این کشور گفت: همواره با تمامی گروه های سیاسی عراق و از جمله کردها تعامل خوبی داشته ایم تا تمامیت ارضی عراق حفظ شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها