يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۳۶۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
حجت الاسلام ادیب یزدی در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
نهضت عاشورا یک چکیده کامل از اسلام است و در لحظه لحظه این قیام میتوان تمامی تبلور دین را مشاهده کرد/ این راه، منافع قدرت طلبان را به شدت در خطر قرار میدهد/ تاریخ گواه است که نه تنها غرب زدگان هیچگاه پیشگام دفاع از ایران نبودند، بلکه امضای آنها پای اغلب قراردادهای ننگین دویست سال اخیر است/ اینها همیشه در مقابل فرهنگ حسینی و پیروان خط عاشورا قراردارند

حجت الاسلام ادیب یزدی در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه 598 با اشاره به پیام های متعالی عاشورا برای مردم زمان ما گفت: نهضت عاشورا یک چکیده کامل از اسلام است و در لحظه لحظه این قیام میتوان تمامی تبلور دین را مشاهده کرد، آن هم در حضور امام معصوم (علیه السلام) که بر قله عاشورا ایستاده و جهان را به سمت سعادت فرا می‌خواند. اسلام برمبنای فطرت انسان است که فرمود "فأقم وجهك للدين حنيفا فطرة الله التي فطر الناس عليها لا تبديل لخلق الله ذلك الدين القيم ولكن أكثر الناس لا يعلمون" عاشورا نیز تبلور فطرت انسان است.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه با تاکید بر جامع الاطراف بودن فرهنگ عاشورایی بیان داشت: حضرت سیدالشهدا که در قله کمال انسانی ایستاده، یک پیشنهادی برای ما دارد. یک راهکاری را معرفی میکند و پیشنهاد میدهد که برای زدودن پلیدی‌ها و رهایی از بند شیطان به عاشورا رجوع کنید. چرا که هم بر مبنای عقل و هم بر اساس تجربه یقین داریم که این راهکار درست است و موفق خواهید بود.

ایشان با اشاره به مغایرت فرهنگ حسینی با خوی ظالمان و مستکبران می افزاید: افراد دیکتاتور و مستکبر به دنبال چیرگی و به بند کشیدن مردم هستند درحالی که یکی از پیام ها و ثمرات عاشورا رهایی انسان از بند است و برای چگونگی رسیدن به این آزادی، مدل و راهکار نیز پیشنهاد میکند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با یادآوری ایجاد محدودیت حکومت های مستبد برای مراسمات عاشورایی بیان داشت: به همین خاطر است که افراد دیکتاتور و قدرت طلب تحمل برگزاری مراسمات ساده عاشورا را ندارند زیرا میدانند که اشک بر امام حسین (علیه السلام) به معنای پذیرفتن و تایید این راه است و این راه، منافع آنها را به شدت در خطر قرار میدهد.

ایشان با بزدل خواندن جریان غرب زده در کشورمان، مخالفت آنها با عاشورا را ناشی از ضعف دانست و افزود: جریان منحوس غرب زده یک جریان بزدل و مرعوب است که هیچگاه نه شجاعت دفاع از وطن را داشته نه پشتیبانی از شرف و ناموس را. تاریخ گواه است که نه تنها غرب زدگان هیچگاه پیشگام دفاع از ایران نبودند، بلکه امضای آنها پای اغلب قراردادهای ننگین دویست سال اخیر است. هرجا ما وادادگی و از دست رفتن منافع کشور را میبینیم، حضور این جماعت پر رنگ است چرا که اینها نه جرات نگه داشتن دارند و نه چشم دیدن.

وی در ادامه تاکید کرد: اینها همیشه در مقابل فرهنگ حسینی و پیروان خط عاشورا قراردارند، در بعد از انقلاب هم مخالفت آنها با استاد مطهری، شهید بهشتی و امثال این بزرگواران به وضوح دیده میشود.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه با بی ارزش خواندن مخالفت ها با عاشورا افزود: چند روز پیش متاسفانه فردی گفت "این همه هزینه در محرم میشود، بازده ندارد و فقط چند قطره اشک است". این نهایت بی ادبی و بی مهری به محضر سید الشهداست اما از آن جهت که فاقد مبنای علمی است، حتی ارزش پاسخگویی و بحث هم ندارد. البته اینها نمی فهمند! اینها بنده ظاهرند و نمی‌فهمند در مجلسی کوچک در یک روستا وقتی ذکر عاشورا می شود، شخص رسول خدا و امیرالمومنین و حضرت خیرالنسا (صلوات الله علیهم) در آنجا حضور پیدا میکنند، کجا چنین مجلس نورانی را میتوانند این غرب زدگان درک کنند؟ اینها نمی فهمند که مقدرات عالم به دست خداست و گاهی یک اشک بر امام حسین علیه السلام چگونه موجب میشود خداوند سرنوشت یک فرد و یا یک جامعه را تغییر دهد.

گفتنی است نجفقلی حبیبی از سیاست مداران اصلاح طلب و حامیان دولت آقای روحانی در برنامه امروز دیروز فردا (مورخ ۲۳ مرداد ۱۳۹۳) ادعا کرد: "سالانه در ایام عاشورا چه پولها که در مملکت خرج میشود، اما بازده اینها چقدر است، هیچی، چهار نفر گریه میکنند و تمام میشود" که این امر موجب واکنش مردم در سرتاسر ایران شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها