يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۳۷۹۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
نگاهی به آشفتگی یک ساله وزارت راه و شهرسازی؛
سقوط هواپیمای آنتونوف در هفته قبل باعث شد که مطالبه از استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جدی شود / پایگاه 598 به جهت تنویر افکار عمومی بخشی از عملکرد یک ساله عباس آخوندی را به تفکیک حوزه های تخصصی منتشر می کند تا ضعف و بی کفایتی وزیر راه و شهرسازی و لزوم استیضاح توسط مجلس شورای اسلامی بیشتر روشن گردد.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، سقوط هواپیمای آنتونوف 140 در هفته قبل باعث شد که مطالبه از استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جدی شود. منتقدان بر این باور هستند که عملکرد یک ساله وزیر راه نشان می دهد آخوندی در بسیاری از حوزه ها چون مسکن، صنعت هوایی و بخش حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی بسیار ضعیف عمل کرده است و باعث کند شدن سرعت پیشرفت و به خطر افتادن جان هموطنان ایرانی گردیده شده.

پایگاه 598 به جهت تنویر افکار عمومی بخشی از عملکرد یک ساله عباس آخوندی را به تفکیک حوزه های تخصصی منتشر می کند تا ضعف و بی کفایتی وزیر راه و شهرسازی و لزوم استیضاح توسط مجلس شورای اسلامی بیشتر روشن گردد.

حوادث صنعت هوایی

صنعت هوایی کشور طی یک سال گذشته شاهد سقوط چهار فروند هواپیما بوده که در برخی از این حوداث شاهد مرگ هموطنان ایران بوده ایم. در اسفند 92 یک فروند فالکن ۲۰ سازمان هواپیمایی کشوری در آب‌های خلیج فارس که شامل ۴ نفر بود سقوط کرد. در اردیبهشت 93 نیز هواپیمای فوکر ۱۰۰ به دلیل عدم باز شدن چرخ سمت چپ عقب درخواست فرود اضطراری کرد و به ناچار با وجود یک چرخ بسته به حالت اضطرار در باند فرودگاه بین‌المللی زاهدان فرود آمد و با وجود اینکه این هواپیما از باند پرواز خارج و لاستیک آن دچار ترکیدگی شد اما همه ۱۱۳ مسافر این پرواز جان سالم به در بردند. در این حادثه تنها ۹ تن آسیب دیدند.

6 خرداد 93 سومین سقوط هواپیما در یک ساله گذشته رخ داد که در این حادثه یک فروند هواپیمای آنتونوف هنگام فرود در فرودگاه یزد به دلیل نقص فنی دچار آتش‌سوزی شد. در پی این سانحه با تلاش عوامل امداد و گروه‌های آتش‌نشانی نسبت به خاموش کردن آتش اقدام شد. در این سانحه خوشبختانه هیچ گونه آسیبی به کادر پرواز و سرنشینان هواپیما وارد نشد. اما چهارمین سقوط در 19 مرداد رخ داد که در آن یک فرورند هواپیمای ایران ۱۴۰که حامل ۴۸ مسافر و خدمه بود، از تهران به مقصد طبس، از فرودگاه مهرآباد بلند شد و چند دقیقه پس از بلند شدن از باند، در بلوار ۶ مینا واقع در غرب تهران سقوط کرد. در این حادثه ۳۸ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند.

حوزه مسکن

در حوزه مسکن آخوندی با توقف و تعطیلی مسکن مهر کار خود را شروع کرد. آخوندی سرانجام در اول آبان 92 دستور به توقف کامل مشکن مهر داد. وزیر راه اما تاکید می کرد که دولت به تعهدات دولت قبلی در مسکن مهر پایبند است ولی برخلاف حرف خود بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر را از 20 سال به 15 سال کاهش داد تا مردم بیش از پیش نگران آینده مسکن مهر خود باشند.

تعطیلی مسکن مهر باعث افزایش 20 درصدی قیمت مصالح ساختمانی شد. ایرج رهبر رئیس کانون سراسری انبوه‌سازا خبر از افزایش  قیمت مصالح ساختمانی داد و بیان داشت: مصالح دیگری از جمله شن، ماسه و آهن تحت تاثیر سایر بخش ها افزایش قیمت را تجربه کرده است. این افزایش مصالح ساختمانی باعث شد تا از ابتدای سال 93 تا کنون بازار مسکن شاهد افزایش 20 درصدی قیمت مسکن باشد.

حوزه حمل و نقل ریلی

حوزه حمل و نقل ریلی در یک سال گذشته شاهد بیشترین حوادث بوده است. در آذر 92 دو واگن انتهایی قطاری در سوادکوه از ریل خارج شد که خوشبختانه با تلفات جانی همراه نبود. در بهمن 92 یک قطار مسافربری در نزدیکی بافق از ریل خارج شد.

در فروردین 93 و پنج واگن قطار مسافربری مشهد-تهران از ریل خارج شد و در این حادثه نیز آسیب جدی به مسافران قطار وارد نشد. 2 مرداد 93 3 واگن از قطار مسافربری مشهد-تهران در سمنان از ریل خارج شد و باعث وحشت مسافران خود شد. 19 مرداد 93 نیز قطار مشهد تهران در نزدیکی شاهرود از ریل خارج شد و به علت سرعت پایین خوشبختانه آسیبی به ماسفران قطار وارد نشد.

حوزه حمل و نقل جاده ای

هرچند تصادفات جاده ای معلول عوامل گوناگونی است اما نقش راه و جاده در آن میان بسیار مهم می باشد. در برخی موارد حادثه خیز بوده جاده ها جان بسیاری از هم وطنان ما را به خطر انداخته که کشته شدن بیش از 20 نفر از هموطنان در محور قائمیه- بابامیدان در استان فارس از این دست است. نوذر شفیعی نماینده استان فارس می گوید بارها به وزیر راه درباره خطرناک بودن این جاده 35 کیلومتری تذکر داده اما آخوندی در این باره هیچ اقدامی نکرده است.

در استان خراسان رضوی نیز شاهد رشد 48 درصدی تصادفات در آبان ماه سال 92 بودیم که به اعتقاد کارشناسان این درصد از رشد، بسیار بالا می باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها