أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۴۴۰۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
دانشگاهیان خواستار برکناری "وزیر علوم" شدند؛
حداد عادل، زاهدی، حسینیان و توکلی از نمایندگانی هستند که نامه استیضاح را امضا نکرده اما از حامیان استیضاح‌اند/ بزرگان مجلس خواستار برکناری وزیرعلوم/ بیانیه اتحادیه ها و انجمن های دانشگاهی ، تشکل های دانشجویی ، انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی ، کمپین ظلم ، شخصیت های برتر علمی و دانشگاهی و تماس های متعدد با نمایندگان مجلس و سایت های خبری که عمدتا از سوی بدنه دانشگاهی کشور انجام میشود، گواه دیگری بر نارضایتی شدید دانشجویان و اساتید از اقدامات فرجی داناست

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598؛ استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فناوری حدود دو ماه است که در مجلس به جریان افتاده. نمایندگان معتقدند که فرجی دانا در مدیریت ناکارآمد بوده و سیاست های غلط و جناحی را جایگزین تصمیمات علمی نموده است؛ به همین جهت نمایندگان مجلس به مطالبه دانشگاهیان مبنی بر استیضاح وزیر علوم پاسخ داده و طرح بررسی عدم کفایت وزیر علوم را آغاز کردند.


بزرگان مجلس خواستار برکناری وزیرعلوم

حداد عادل، زاهدی، حسینیان و توکلی از نمایندگانی هستند که نامه استیضاح را امضا نکرده اما از حامیان استیضاح‌اند. 8 تیر ماه بود که حسینیان از قول هیات رئیسه برای اعلام وصول استیضاح فرجی دانا خبر داد. احمد توکلی نیز در مصاحبه ای گفت که وزیر علوم «تفاهم بین مجلس و دولت» را از بین برده است. باهنر، رسایی و کوچک زاده از جمله دیگر نمایندگان حامی استیضاح اند.

اتحادیه ها و انجمن های دانشگاهی 

دکتر سید علی ریاض سخنگوی انجمن اسلامی پزشکان حمایت این تشکل ازبرکناری وزیر علوم را اعلام کرد. اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز با صدور بیانیه به خاطر سیاسی کاری های وزیر علوم در مجامع علمی از برکناری فرجی دانا حمایت نمود.

تشکل های دانشجویی

تاکنون چندین تشکل و گروه های دانشجویی از استیضاح فرجی دانا حمایت کرده اند. تشکل های دانشجویی دانشگاه شیراز با صدور نامه ای سرگشاده خطاب به رییس و نمایندگان مجلس، جزییاتی از ناآرامی های دانشگاه شیراز بعد از انتصاب فرجی دانا به عنوان وزیر علوم را مطرح کرده و از نمایندگانی که نامه استیضاح را امضا کرده تشکر نمودند. دانشگاهیان لرستان نیز با اشاره به سقوط دو پله ای رتبه علمی ایران در نامه ای سرگشاده از استیضاح وزیر علوم اعلام حمایت کردند.

انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی

50 انجمن اسلامی دانشگاه های سراسر کشور در طی نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس خواهان برکناری وزیر علوم شدند. بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت نیز در نامه ای به نمایندگان استیضاح کننده از این کار حمایت کردند.

"کمپین ظلم" خواستار اعلام جرم علیه فرجی دانا

بورسیه شدگان قانونی وزارت علوم که اکثریت ۹۷ درصدی این افراد را تشکیل میدهند با راه اندازی کمپینی به نام "ظلم" ضمن حمایت از برکناری فرجی دانا از دادستان تهران خواستند تا به خاطر نشراکاذیب علیه وزیر علوم و صدیقی معاون وزیر اعلام جرم کند. 

شخصیت های برتر علمی و دانشگاهی

از دیگر شخصیت های علمی کشور که خوهان برکناری وزیر علوم هستند می توان به دکتر حسن رحیم پور و دکتر منصور کبگانیان از اعضای شورای عالی فرهنگ اشاره کرد. دکتر کبگانیان در مصاحبه ای از تغییر عمده روسای دانشگاه انتقاد کرد و گفت "90 درصد انرژی وزارت علوم صرف تغییر روسای دانشگاه‌ها شده، این یعنی «دانشگاه‌داری» به ضعیف‌ترین شکل ممکن."

تماس های متعدد با نمایندگان مجلس و سایت های خبری که عمدتا از سوی بدنه دانشگاهی کشور انجام میشود، گواه دیگری بر نارضایتی شدید دانشجویان و اساتید از اقدامات فرجی داناست که در جای خود باید به آن توجه شود. 


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۸
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها