أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۴۵۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
نماینده اراک و نماینده مخالف وزیر علوم گفت: برخی می‌خواهند فتنه ۱۸ تیر را در دانشگاه تکرار کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرآنلاین، محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تلاش برای قرار دادن دانشجویان در مقابل انقلاب،گفت:از سال 76 برخی جریان های سیاسی تلاش کردند با استفاده ابزاری از دانشجویان، برای بهره گیری از قدرت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در سال 88 در فتنه همان جریان بار دیگر به سراغ دانشگاه ها رفت، افزود:همان اندازه که دشمن چشم طمع به دانشگاه دو نظام به دانشگاه دوخته است، نظام به دانشگاه ها امید دارد و به همین دلیل نباید تشنج های سیاسی وارد محیط دانشگاهی شود.
آصفری که می گفت انتصاباتی وزیر علوم در ریاست دانشگاه‌های به هیچ عنوان با مشی اعتدال سازگاری ندارد، ادامه داد: با این انتصاب ها در فضای دانشگاه و انتخاب افراد مساله دار نمی شود محیط دانشگاه را علمی کرد.
نماینده مردم اراک در ادامه با اشاره به تنش در دانشگاه‌ها، افزود: سؤال من این است توزیع نشریات در دانشگاه‌ها با تیتر «پنج‌شنبه خونین اوین» چه توجیهی دارد؟ آیا جز این نیست که می‌خواهد حادثه کوی دانشگاه را خلق کنند؟
نماینده اراک با بیان اینکه در یکی از دانشگاه‌ها در شب‌نامه‌های بدون مجوز به آیت‌الله مکارم شیرازی توهین شده است، گفت: توزیع شب‌نامه در دانشگاه‌ها، زیر سؤال بردن واقعه عاشورا، حمایت از آشوبگران و سران فتنه از اقداماتی بوده که در زمان وزارت آقای فرجی‌دانا به آن دامن زده شده است.
دیگر اظهارات این نماینده مجلس به شرح زیر است:
*اگر تدبیر نیروهای انقلاب نبود، غائله کوی دانشگاه بار دیگر تکرار می شد.
*بخشی از اقدام ها و اتفاقهای که در یک سال گذشته در دانشگاه ها براساس مستندات انجام شده است به شرح زیر است: توضیح شبنامه منافقین، انکار علنی معاد در برخی دانشگاه ها، زیر سوال بردن عاشورا، توزیع شب نامه در حمایت از فتنه گران، ممانعت از برگزاری مراسم 13 آبان، جمع آوری تابلو های ضد آمریکایی در دانشگاه ها، ترویج کتب پوچ گرایی، حمایت از ضد انقلاب و تلاش برای آوردن آشوب در دانشگاه ها، بازگرداندن دانشجویان آشوب گر علی رغم نظر منفی وزارت اطلاعات. برخی از این افراد کسانی بودند که سوابق چون قاچاقچی بودن داشتند.چاپ نشریات با صفحات وزین و رنگین با عنوان سلام که یادآور روزنامه سلام است. قبح زدایی از آشوب گران و سیاه نمایی علیه مجلس و صداو سیما و برخی چهره های سیاسی ، زیر سوال بردن پشتوانه تئوریک انقلاب و مخدوش دانستن ، بی تاثیر دانستن حکم کمیته انظباطی
*با بی توجهی به با شعار اعتدال نمی توان نیروهای ارزشی و اصولگرا را از میدان به در کرد.
*ایشان از عناصر فعال در فتنه 88 دفاع کردند و کسانی را به کار گمارد که سابقه دستگیری در فتنه 78 و 88 داشتند.
یکی از منصوبان وزیر علوم گفته است: باید دانشگاهی را تربیت کنیم که 18 تیر را بیافریند؛ دوران اسلامی کردن دانشگاه‌ها گذشته است؛ ریش برای انسان نیست برای حیوان است.چین افرادی را انتخاب کردن چه معنایی دارد؟
فرد دیگری در نشریه خودش گفته است: من شکلات نیستم، مروارید نیستم، اسباب زیاد نسل هم نیستم. ناموس هم نیستم. من زنم و برابر آفریده شدم. نه بهشت زیر پای من است ونه می خواهم خودم به معراج بروم این در مخالفت با جمله فرمایش امام راحل درباره این است از دامان زن است که مرد به معراج می رود.
*بیش از 100 نشریه غیر همسو با نظام در دانشگاه ها چاپ می شود. این نشریات به چالشی برای جریان دانشجویی تبدیل می شود
*بر دانشگاه ها هیچ نظارتی نمی شود، اما 100 نمونه بدون مجوز با دستگاه چاپ و بودجه بیت المال چاپ و توزیع شده است.
در پایان سخنان آصفری ویدئویی از یک مراسم 16 آذر در دانشگاه ها پخش شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها