أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۴۶۱۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقاتی مجلس گفت: ادعای سه هزار بورسیه در نهایتا با بررسی و به اذعان خود مسئولین وزارت علوم نهایتا به 190 نفر کاهش پیدا کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، علی اصغر زارعی در سخنان خود در موافقت با استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: من در رای اعتماد جزو کسانی هستم که برای آقای فرجی دانا تلاش کردم که خود ایشان هم شاهد هستند، اما فرآیندی پیش آمد وبیش از 6 ماه طول کشید، بخصوص در چهار ماه گذشته که من خودم در 6 جلسه حضور داشتم و در این جلسات از مجلس بسیاری از افراد حضور داشتند.

وی ادامه داد: من بحث خود رابه بحث بورسیه ها محدود می‌کنم، بحث ما در ابتدا بحث‌های دیگری بود اما به یک‌باره دکتر صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم مصاحبه‌ای کردند مبنی بر اینکه 3 هزار بورس غیر قانونی در دولت گذشته صورت گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: در همین راستا اعضای کمیسیون از وزیر دعوت کردند تا در این رابطه توضیحات خود را ارائه کنند که ایشان تشریف نیاورده و خود دکتر صدیقی آمدند، کمیسیون آموزش مسئولان سابق امور دانشجویی را نیز دعوت کرد که در همان جلسه معلوم شد وقتی آقایان گزارش دادند برخی افراد زیر معدل 14 و بعضا 16 بورسیه شدند، مسئولان قبلی نیز اعلام کردند که شورای مرکزی بورس که طبق قانون مجلس تشکیل می شود در همه‌ی دولت‌های گذشته مصوباتی دارد که آن مصوبات نیز باید مد نظر قرار بگیرد.

زارعی افزود: کمیسیون آموزش کمیته ویژه‌ای تشکیل داد و ما دو جلسه در سازمان امور دانشجویی بودیم و دو روز نیز خود من شخصا پرونده‌ها را مطالعه کردم.

وی با بیان این که از ابتدا مشخص بود که لیست‌ها با عجله تنظیم شده است تصریح کرد: در جلسه اول قرار شد لیست‌ها کامل شود چرا که فقط نام و نام خانوادگی افراد در آن موجود بود و هیچ اطلاعاتی از افراد بورسیه شده وجود نداشت که دوستان هم پذیرفتند برای جلسات بعد آنها را آماده کنند.

نماینده‌ی مردم تهران خاطرنشان کرد: در همان جلسه مطرح شد که شما چرا گفتید فرزندان مسئولین در این بورسیه ها بودند واین موضوع نیز در سایت‌ها منتشر شده که آنها پاسخ دادند، ما این را نگفتیم و دستگاههای نظارتی این کار را کردند که ما گفتیم پرونده‌ها را بیارید ما ببینیم.

زارعی در ادامه بیان کرد: در جلسات بعد پرونده‌ها اما در تعداد محدودتری به کمیسیون ارائه شد که وقتی ما این پرونده‌ها را بازبینی کردیم در هیچ یک موضوع خاصی نبود و دوستان نیز مدعی بودند چنین ادعایی نداشتند وفقط در یکی از پرونده‌ها فرزند یکی از روسای دانشگاهها یک سال سن بالاتری داشته است.

وی همچنین گفت: در جلسات بعدی لیست‌ها اصلاح شدند، بر این اساس بنا شد که شورای مرکزی بورس که مسئولین قبلی مدعی بودند آنها را اعمال کردند بازنگری شود که در مجموع بعد از آن جلسه مدیر کل امور بورس وزارت علوم نامه‌ای را خطاب به بنده تهیه کردند که طبق آن اعلام کردند این مصوبات کمیسیون قبلی که بیان شده در خصوص معدل وضعیت تبدیل به خارج‌ها به شرح دیگری شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش با اشاره به این تبدیل وضعیت‌ها گفت: از 22 نفر به 4 نفر ، از 213 نفر به 34 نفر و به همین روال تبدیل شده بود و به دلیل کمبود وقت باید بگویم که در مجموع تمام ادعای دوستان ما به 190 نفر کاهش پیدا کرد که اگر تمام مصوبات شورای مرکزی بورس اعمال شود به کمتر از یک دهم تقلیل پیدا کرد.

زارعی در ادامه اظهار کرد: به استناد دوستان این عدد 3 هزار نفر واقعیت ندارد، در صورتی که ما معتقدیم هر که تخلف کرده باید با آن برخورد شود و ما ادعا داشتیم که چرا فضا را خراب می‌کنیم و منتشر می‌شود که برای بورسیه آشنایان نمایندگان مشکل ایجاد شده و به همین دلیل می‌خواهند وزیر را استیضاح کنند.

وی در پایان گفت: برای خود بنده گفتند که 3 تن ازبرادرانمان از این بورسیه استفاده کردند در حالی که یکی از برادران من در ابتدای انقلاب به شهادت رسید و دو نفر دیگر نیز بازنشسته هستند واصلا دانشگاه نرفتند سوال من این است که چرا باید چنین فضایی ایجاد شود و برخی از نمایندگان که قبل از دوره نمایندگی بورس بودند و بعد وارد مجلس شدند بورس خود را متوقف کردند، این فضا سازی‌ها و بداخلاقی‌ها جزو دلایی است که ما را به اینجا رساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها