يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۴۶۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
رییس هیات فوتبال فریدونكنار گفت: «من به چشم دیدم كه یكی از فدراسیونی‌ها در بازی ایران- آرژانتین داشت بلیت‌ مسابقه را تا 850 دلار به آرژانتینی‌ها می‌فروخت!!!»

به گزارش پابگاه 598 به نقل از جام نیوز، سفر فوتبالی‌ها به برزیل با حرف و حدیث‌های بسیار زیادی همراه بود. شایعات بسیاری درباره اتفاقات مختلفی كه در برزیل رخ داد پیرامون حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی وجود داشت. همه اینها هم به یك نام ختم می‌شد؛ آژانس تعطیلات رویایی كه منتخب فدراسیون فوتبال برای اعزام مسافران مختلف به برزیل بود.

 

با وجود اینكه چندین هفته از جام جهانی گذشته است، اما هر روز مسائل و جنجال‌های جالبی پیرامون موضوع همكاری طرفین در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

 

یكی از آنها غلامحسین صانعی، رییس هیات فوتبال فریدونكنار است كه به نمایندگی از استان مازندران به برزیل رفت. صانعی درباره برخی مشكلات این سفر توضیحاتی ارائه داده است كه در زیر می‌خوانید:

 

* شما یكی از نفراتی هستید كه در جریان سفر به برزیل، اعتراض‌هایی به وضعیت مسافران انجام دادید و از آژانس تعطیلات رویایی شكایت كردید. حالا كه چند هفته از بازگشت شما گذشته است، كسی به شكایاتتان رسیدگی كرده است؟

- نه‌تنها رسیدگی نكردند بلكه اصلا جواب ما را نمی‌دهند. من اگر بخواهم رسما از مشكلات مسافران در برزیل حرف بزنم یك كتاب می‌شود. به قدری دروغ گفتند و برنامه‌های خود را تغییر می‌دادند كه ما اذیت شدیم. نزدیك مسابقات بود كه از فدراسیون به ما گفتند به دفتر آژانس تعطیلات رویایی برویم و مدارك خودمان را بدهیم و در جلسه‌یی شركت كنیم. ما سر ساعت به آنجا رفتیم اما گفتند كه جلسه لغو شده است. از همان اول برای ما دردسر درست كردند.

 

* در جریان برنامه سفر به برزیل مشكلی برای شما درست نشد؟

- چرا اتفاقا. اولا كه به ما گفتند وقتی در فرودگاه حاضر شدیم یك نفر ما را همراهی خواهد كرد، اما وقتی ما به آنجا رفتیم هیچ كسی نیامد. در نهایت چند نفر شدیم و خودمان به دوبی رفتیم و سپس از آنجا هم به سائوپائولو. خدا شاهد است كلی مشكل داشتیم. وقتی به برزیل رسیدیم وفقط چهار، پنج ساعت در سائوپائولو معطل شدیم و نمی‌دانستیم كه باید چه كار كنیم. در نهایت ستاعت 5 صبح به هتل رسیدیم. درباره وضعیت هتل هم بهتر است حرفی نزنم. وضعیت آن چیزی نبود كه همه ما انتظارش را داشتیم.

 

* شما چقدر برای سفر به برزیل هزینه كردید؟

- من خودم شخصا با پول بلیت 28 میلیون تومان به آژانس تعطیلات رویایی دادم. اما نكته اینجاست كه در برزیل مجبور شدیم پول‌های مفت زیادی را خرج كنیم، چرا كه آژانس تعطیلات رویایی برای مسافران غذا تدارك ندیده بود و همه مجبور بودند از جیب شخصی برای خودشان غذا بخرند و بخورند. این تازه كوچك‌ترین مشكل ما در برزیل بود. برای رفت و آمد اتوبوس مناسبی در اختیار ما قرار نداده بودند. خود مسوول آژانس متاسفانه فقط با تیم هنرمندان بود و سعی می‌كرد وقت خود را با آنها سپری كند. آقایان كوچك‌ترین اهمیتی به ما نمی‌دادند. مترجمی هم كه در كنار مسافران بود نمی‌توانست كارها را روبه‌راه كند. فقط خدا می‌داند آنجا به ما چه گذشت. آنقدر وضعیت بد بود كه من همان جا از آژانس منتخب فدراسیون فوتبال شكایت كردم. بعد‌ها فهمیدم كه خبرنگاران هم اصلا شرایط خوبی در برزیل نداشتند و این آژانس اصلا نتوانسته بود مقدمات رفاهی خوبی را برای مسافران تدارك ببیند.

 

* تور لیدر شما همكاری لازم را با مسافران داشت؟

- اگر بگویم كه تور لیدر مسافران را تیغ می‌زد و جیب‌شان را خالی می‌كرد بیراه نگفته‌ام. برای تمام این حرف‌هایم شاهد دارم.

 

* می‌شود واضح‌تر صحبت كنید؟

- من نمی‌توانم خیلی از مسائل را باز كنم. اما به‌طور مثال تور لیدر آژانس كه حدودا مردی 40 ساله بود، از مسافران به پول ایران نفری 60 هزار تومان گرفته بود كه برای آنها سیم‌كارت تهیه كند، اما وقتی سیم كارت‌های خود را به ما داد همه‌اش سوخته بود! جالب اینجاست كه پول ما را هم پس نداد و بهانه می‌كرد كه تمام خط‌های برزیل همین‌طور است و تقصیر او نیست. چند روز بعد وقتی به شهر رفتیم ما همان سیم‌كارت‌ها را البته به صورت سالم به پول خودمان 12 هزار تومان خریدیم. این تنها یك نمونه از كارهای آقایان در برزیل است.

 

* هیچ كدام از مسئولان فدراسیون فوتبال به این مسائل رسیدگی نكردند؟

- كسی توجهی نمی‌كرد. من دیدم بارها ملا‌محمد و كفاشیان و مسئولان اعتراض‌هایی درباره نارضایتی مسافران انجام دادند. وقتی این مسائل در روزهای آخر به اوج خود رسید، یكدفعه سر و كله مدیر آژانس تعطیلات رویایی پیدا شد و از ما عذرخواهی كرد. برای اینكه دهان مسافران را ببندند دو روز آخر به ما ناهار دادند. اما من شخصا همان جا تمام چیزهایی را كه دیدم به اطلاع مسئولان رساندم، چرا كه چند نفر هم از مسئولان گردشگری بودند و به وضعیت مسافران رسیدگی می‌كردند. جالب است بدانید كه تور لیدر آژانس زمانی كه به برزیل رسیدیم جایی را به ما معرفی نمی‌كرد كه بتوانیم پول‌هایمان را آنجا چنج كنیم. برای اینكه مسافران را مجبور كند كه پول‌هایشان را برای چنج كردن به او بدهند. خیلی‌ها هم از آنجایی كه دست‌شان به جایی بند نبود این كار را انجام می‌دادند. در برزیل هر صد دلار چیزی حدود 230 رئال می‌شد. اما نماینده آژانس، به هر نفر حدود 180 رئال به ازای هر صد دلار پول می‌داد. آن آقا در برزیل علنا مسافران را تیغ می‌زد. علنا دلالی می‌كرد و پول‌های هنگفتی به جیب زد.

 

* عجیب است كه می‌گویید مدیران فدراسیون فوتبال توجهی به وضعیت شما نداشتند.

- خدا شاهد است من برای بازی ایران - نیجریه وقتی ما را به كوریتیبا بردند بلیت نداشتم كه وارد استادیوم شوم، در حالی كه نماینده استان مازندران بودم. آقای سیدجواد هاشمی بازیگر زحمت كشید و به من بلیت مسابقه را داد. این درحالی است كه دست بعضی از مدیران آژانس بلیت وجود داشت و آنها بلیت را به مسافران ندادند!

 

* شما در جریان بلیت‌فروشی بعضی از مسئولان قرار گرفتید یا نه؟

- من به چشم دیدم كه یكی از فدراسیونی‌ها در بازی ایران- آرژانتین داشت بلیت‌ مسابقه را تا 850 دلار به آرژانتینی‌ها می‌فروخت!!! آن فرد در تمام بازی‌ها فكر كنم كه بلیت‌ها را در بازار سیاه می‌فروخت. آن فرد را همه می‌شناختند كه كارش چه بود. خیلی از مسافران بودند كه بلیت گیرشان نمی‌آمد اما آن فرد كلی بلیت داشت كه در بازار آزاد می‌فروخت. درباره اقلام فرهنگی هم باید بگویم كه در دو بازی اول كه اقدام اصلا نرسیده بود. آماری كه مدیران در رسانه‌ها داده بودند با آن چیزی كه در برزیل دیدیم كلی تفاوت داشت. چند تا كیسه نایلون بود كه پرچم و سربند و كلاه در آن وجود داشت. آن هم فقط برای بازی آخر. چون اقلام فرهنگی فدراسیون تا قبل از بازی آخر هنوز به دست مسئولان نرسیده بود. بهتر است در این باره خودتان تحقیق كنید حتما به مسائل مهمی دست پیدا خواهید كرد.

 

* مسئولان آژانس تعطیلات رویایی تاكنون تلاشی برای جلب رضایت شما نداشته‌اند؟

- اصلا. اما من از آنها شكایت كرده‌ام. آنها از بعضی از مسافران 62 میلیون تومان هم پول گرفته‌بودند. در حالی كه تمام سفرهای آنجا با اتوبوسی با وضعیتی بد انجام می‌شد. من واقعا متاسفم. مسئولان آژانس باید بیایند توضیح بدهند چرا برای سفر مسافران به سالوادور برای بازی آخر تیم ملی، بلیت دو سره گرفتند. بسیاری از آژانس‌های دیگر بودند كه تمام سفرهای مسافران‌شان با پرواز انجام شد و دریافتی‌شان در همین حد تعطیلات رویایی بود. من خودم فكر می‌كنم كه در تمام این مدت دست بعضی از فدراسیونی‌ها با آژانس تعطیلات رویایی در یك كاسه بود. خیلی‌چیزها را اینجا نمی‌شود باز كرد. من هم باید با مدرك حرف بزنم. اگر مدرك داشتم آن چیزهایی راكه به چشم از بعضی از فدراسیونی‌ها دیدم كه در برزیل دنبال انجام چه كارهایی بودند تعریف می‌كردم. ما در برزیل مشكلات زیادی داشتیم. اتفاقات زیادی رخ داد. مدیران فدراسیون فكر می‌كنم كه به صورت ظاهری به مدیران آژانس اعتراض می‌كردند، وگرنه اگر اعتراض آنها جدی بود كه نماینده آژانس مسافران را سركیسه نمی‌كرد. بدترین بلاها را سر ما آوردند و خدا می‌داند كه اگر اتفاقی برای یك نفر از مسافران رخ می‌داد چه كسی آنجا پاسخگو بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها