يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۴۹۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طبق آخرین آمارهای واصله از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مناطق زلزله‌زده، تعداد مصدومان زلزله در استان ایلام تا ساعت 14 بعدازظهر روز چهارشنبه 29 مرداد، به 402 نفر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه 598، دکتر «علی دل‌پیشه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه ایلام، در رابطه با آخرین آمار مصدومان اظهار کرد: در جریان این زلزله تعداد 402 نفر دچار مصدومیت شده و خوشبختانه بدون گزارش مورد مرگ، این تعداد در مراکز بهداشتی درمانی بخش مورموری و بیمارستان‌های شهرستان‌های آبدانان، دهلران و دزفول مورد درمان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: وقوع پس‌لرزه 5.8 ریشتری باعث مصدومیت 49 نفر دیگر در شهرستان‌های آبدانان و دهلران گردیده و آمار زلزله را در استان ایلام به 402 نفر افزایش داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: در روزهای اخیر پس از وقوع زلزله تعداد 17 نفر در بیمارستان بستری بوده که از این تعداد 10 نفر ترخیص شده و در حال حاضر شش نفر در بیمارستان شهر دزفول به واسطه نزدیکی مسافت و یک نفر در بیمارستان امام (ره) ایلام بستری هستند.

دل‌پیشه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایلام آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله‌زده را داراست، ادامه داد: اکیپ‌های پزشکی با تمام تجهیزات، آمبولانس اتوبوسی و 12 دستگاه آمبولانس برای مواقع اضطراری و احتمالی در حال آماده‌باش در مناطق زلزله‌زده بخش مورموری و شهرستان‌های آبدانان و دهلران هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها