أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۴۹۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
سازمان ملل متحد از اقدام دادستانی کل افغانستان علیه خبرنگار نیویورک‌تایمز اظهار نگرانی کرده و آن را نقض حقوق بشر و بی‌احترامی به آزادی بیان عنوان کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سازمان ملل متحد با انتشار اعلامیه‌ای اقدام دادستانی کل افغانستان مبی بر ممنوع‌الخروج کردن خبرنگار نیویورک تایمز را نقض حقوق بشر و بی احترامی به آزادی بیان عنوان کرد و حضور رسانه‌ها را در یک جامعه سالم حیاتی دانست و تأکید کرد که خبرنگاران باید در فضایی عاری از تهدید به فعالیت بپردازند.

«یان کوبیش» فرستاده سازمان ملل متحد در کابل گفت: تلاش برای جلوگیری از انجام مسئولیت یک خبرنگار نشان از بی‌احترامی به آزادی بیان به شمار می‌آید که این موضوع بسیار نگران‌کننده و حائز اهمیت است.

«متیو روزنبرگ» خبرنگار نیویورک‌تایمز، در تازه‌ترین گزارش خود در مورد ایجاد حکومت موقت در افغانستان از زبان برخی از مقام‌های افغان سخن به میان آورده بود که این موضوع سبب شد تا دادستانی کل افغانستان وی را از این کشور ممنوع الخروج کند و به دادگاه فرا بخواند.

دادستانی در آغاز وی را ممنوع الخروج اعلام کرد و پس از آن به وی دستور داد پس از برگزاری دادگاه ظرف مدت 24 ساعت خاک افغانستان را ترک کند.

دفتر نمایندگی ملل متحد در افغانستان از مقام‌های افغان می‌خواهد با درنظر گرفن قوانین بین‌المللی برای حفاظت از رسانه‌ها، در اقدام‌های خود تجدید نظر نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها